به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، مشتریان Apple Card در آمریکا می‌‌توانند از امروز حساب پس‌انداز افتتاح کرده و از سود به‌دست آمده بهره ببرند.
کمپانی اپل در اکتبر سال 2022 برای اولین بار از این محصول جدید مالی رونمایی کرد. به گفته اپل، امکان تخمین سود به‌دست آمده از حساب‌های Apple Card در آن زمان به دلیل نرخ تورم قابل‌ پیش‌بینی نبود.

از امروز، اپل حساب پس‌انداز Apple Card را با نرخ سود 4.15 درصدی به مشتریان ارائه می‌دهد. با توجه به آمار ثبت شده در سامانه Bankrate، نرخ بهره اپل وسوسه‌کننده به نظر می‌رسد. بالاترین نرخ‌های بهره ثبت شده در سامانه Bankrate، به ترتیب 4.75% و 3.5% هستند، بنابراین نرخ پیشنهادی اپل برای حساب‌های پس‌انداز Apple Card نرخ رقابتی‌ای محسوب می‌شود.
البته اپل وعده‌ای درباره نرخ سود حساب‌های پس‌انداز Apple Card در آینده نداده است. این نرخ ممکن است در آینده کمتر و یا بیشتر شود.

اپل برای ارائه این خدمات بانکداری، بار دیگر با کمپانی Goldman Sachs همکاری کرده است. در واقع حساب‌های پس‌انداز Apple Card توسط کمپانی Goldman Sachs مدیریت می‌شوند و موجودی این حساب‎‌ها تحت نظارت شرکت بیمه سپرده فدرال آمریکا (FDIC) هستند.

 

Apple Card

 

روند کار حساب پس‌انداز Apple Card

این حساب‌های پس‌انداز به‌صورت اختصاصی برای مشتریان Apple Card طراحی شده‌اند. هنگامی که مشتریان هزینه‌ها را با Apple Card خود پرداخت می‌کنند، بخشی از مبلغ به کارت آنها واریز می‌شود. همه تراکنش‌های مالی، میزان 1 درصد از کل مبلغ و تراکنش‌هایی که با Apple Pay انجام شوند، میزان 2 درصد از کل مبلغ را به‌صورت پاداش نقدی محاسبه خواهند کرد.
همچنین تراکنش‌های انجام شده با فروشندگان منتخب، تا 3% پاداش برای مشتریان به ارمغان خواهد آورد. فروشندگان منتخب شامل اپل، Uber، Uber Eats، نایک، Exxon، T-Mobile و غیره هستند.

مشتریان روزانه و به‌صورت پیش‌فرض پاداش‌های خود را در کیف پول مجازی Apple Cash دریافت خواهند کرد. روند کاری این کیف پول تقریباً مثل یک حساب بانکی جاری است. میزان پول واریز شده در Apple Cash می‌تواند برای پرداخت هزینه‌ها با Apple Pay، کارت اعتباری و یا برای انتقال پول به دیگران استفاده شود. همچنین این پول قابل انتقال به یک حساب بانکی معمولی نیز هست.

کاربران Apple Card می‌توانند از امروز مبلغ پاداش‌های روزانه خود را به حساب پس‌انداز منتقل کنند. این یک روش ساده برای پس‌انداز پول بدون پیچیدگی خاصی است.

حساب پس‌انداز Apple Card از طریق اپلیکیشن کیف پول نیز قابل دسترس است. میزان موجودی، نرخ سود و تراکنش‌های اخیر در این اپلیکیشن قابل مشاهده هستند. به وسیله این اپلیکیشن کاربران می‌توانند پول برداشت و یا واریز نمایند. موجودی‌حساب پس‌انداز Apple Card قابل انتقال به Apple Cash و یا حساب بانکی معمولی نیز هست.

حساب پس‌انداز Apple Card هیچ کارمزدی ندارد، اما شایان ذکر است که حداکثر مبلغ موجودی در این حساب 250 هزار دلار است.

 

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array