به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بر اساس یادداشت محرمانه‌ای که از جف پو، تحلیلگر معتبر Haitong International Securities، منتشر شده است، اپل تغییرات بزرگی را برای سری آیفون 17 در سال آینده در نظر گرفته است. گفته می‌شود این شرکت مدل‌های آیفون 17 را با طراحی جدید، ارتقای سطح کیفیت دوربین سلفی، داینامیک آیلند کوچکتر و موارد دیگر روانه بازار خواهد کرد.

سری جدید گوشی‌های اپل با چه تغییراتی رونمایی می‌شود؟

به گفته پو، اپل احتمالاً سال آینده، مدل اسلیم (iPhone 17 Slim) را در چهار مدل با اندازه‌های مختلف به عنوان جایگزینی برای مدل پلاس (Plus) معرفی می‌کند که عبارتند از:

  • آیفون 17 با صفحه نمایش 6.1 اینچی
  • آیفون 17 اسلیم با صفحه نمایش 6.6 اینچی
  • آیفون 17 پرو با صفحه نمایش 6.3 اینچی
  • آیفون 17 پرو مکس با صفحه نمایش 6.9 اینچی

پو معتقد است از نظر طراحی، آیفون 17، آیفون 17 اسلیم و آیفون 17 پرو همگی دارای فریم آلومینیومی هستند که نسبت به مدل‌های قبل “پیچیده‌تر” است. این درحالی است که آیفون 17 پرو مکس همچنان از تیتانیوم ساخته خواهد شد. آیفون 17 پرو مکس داینامیک آیلند (Dynamic Island) کوچک‌تری خواهد داشت ولی سایر مدل‌ها با همان طراحی فعلی خواهند بود.

گوشی جدید اپل

وجود داینامیک آیلند (Dynamic Island) کوچکتر در آیفون 17 پرو مکس با کمک فناوری جدید ” Metalens” برای حسگر مجاورت امکان‌پذیر خواهد شد. فناوری ” Metalens” به اپل کمک خواهد کرد اندازه سنسور Face ID را کاهش دهد.

آیفون 17 اسلیم مورد ادعای پو با گزارش‌های قبلی تحلیلگر مشهور، راس یانگ مطابقت دارد. به گفته پو، مدل جدید آیفون 17 جایگزین مدل پلاس، حتماً “طراحی باریک‌تری” خواهد داشت ولی جزئیات بیشتری در مورد طراحی آن منتشر نشده است.

طبق این گزارش، از نظر عملکرد و مشخصات، آیفون 17 و آیفون 17 اسلیم با 8 گیگابایت رم، تراشه A18 یا A19 و آیفون 17 پرو و آیفون 17 پرومکس با 12 گیگابایت رم و تراشه A19 Pro عرضه می‌شوند.

لازم به ذکر است که در حال حاضر، آیفون 15 و آیفون 15 پلاس رم 6 گیگابایتی دارند، در حالی که آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرومکس از 8 گیگابایت رم برخوردار هستند. پیش‌بینی شده است اپل در تمام مدل‌های سری آیفون 16 از روم  8 گیگابایتی استفاده خواهد کرد.

طبق گفته پو، هر چهار مدل از سری جدید گوشی‌های آیفون دارای دوربین جلویی 24 مگاپیکسلی خواهند بود و این یک ارتقاء قابل توجه در مقایسه با دوربین‌های سلفی 12 مگاپیکسلی فعلی است که در گوشی‌های اپل استفاده می‌شود.

منبع: 9to5mac

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array