به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کریستوفر استنلی، افسر ارشد امنیت اطلاعات بخش پرداخت‌های ایکس (X) روز 22 آوریل (3 اردیبهشت) با انتشار پستی در این شبکه اجتماعی از جزئیات مربوط به شیوه‌های پرداخت و کاربردهای این سرویس پرده برداشت. به گفته وی قابلیت‌های پرداخت X فراتر از یگ گزینه صرف برای انعام خواهد بود و یک کیف پول درون برنامه‌ای را شامل می‌شود که قادر به ذخیره و ارسال پول به سایر کاربران X است. کاربران X روزی خواهند توانست از این پلتفرم برای ارسال پول به سایر کاربران، خرید کالا از فروشگاه‌ها و حتی کسب سود از مبالغ موجود در حساب‌های کاربری خود، درست همانند یک حساب بانکی، استفاده کنند.

کریستوفر استنلی درباره سرویس پرداخت ایکس
منبع: کریستوفر استنلی

یک سرویس پرداخت با قابلیت حساب‌های بانکی

استنلی افزود که “هدف نهایی” پرداخت‌ها در X ایجاد یک اکوسیستم مالی کاملاً کارآمد است که در آن کاربران برای انجام تراکنش‌های معمولی، هرگز مجبور به برداشت وجه از حساب خود نشوند.

“به عقیده ما اگر شما زمانی برای برداشت پول خود از این سیستم دلیلی پیدا کردید، این به معنای شکست ما خواهد بود، چراکه هدف ما این است که بتوانید هر کاری را که نیاز دارید در همین پلتفرم انجام دهید.”

اظهارات استنلی تنها سه روز پس از آن منتشر می‌شود که پلتفرم X موفق شد مجوز انتقال پول را در ایالت تنسی دریافت کند. طبق گزارش منتشر شده و براساس اعلام سیستم ملی صدور مجوز چند ایالتی (NMLS)، با صدور آخرین مجوز، اکنون ایکس (X) در مجموع در 25 ایالت از ایالات متحده مجوز انتقال پول را دریافت کرده است.

لازم به یادآوری است که 21 دسامبر سال گذشته (30 آذر 1402) ، ایلان ماسک، رئیس اجرایی X به کتی وود، مدیرعامل آرک اینوست (ARK Invest) گفت که قصد دارد خدمات پرداخت درون‌برنامه‌ای را در اواسط سال 2024 در X راه‌اندازی کند. در آن زمان او گفته بود که هرچند امیدوار است این خدمات مالی خیلی زود در این برنامه راه‌اندازی شود ولی این کار توسط فرآیندهای بوروکراتیک به کندی صورت می‌گیرد.

سیستم پرداخت ایکس

جای رمزارزها در سرویس پرداخت ایکس کجاست؟

با وجود اینکه چندین مفسر به‌اتفاق معتقدند که ویژگی پرداخت‌های آتی X در ابتدا فقط از ارزهای فیات پشتیبانی می‌کند، ماسک به توسعه دهندگان در X دستور داده بود که سیستم پرداخت این پلتفرم را به گونه‌ای طراحی کنند که قابلیت پشتیبانی از ارزهای رمزپایه را نیز بتوان در آینده به آن اضافه کرد.

علیرغم اینکه ماسک در گذشته اشتیاق زیادی به ارزهای دیجیتال نشان داده بود و کمپانی تسلا هنوز 9720 بیت کوین در اختیار دارد و دوج کوین (DOGE) نیز همچنان یکی از گزینه‌های پرداخت در فروشگاه کالاهای این شرکت خودروسازی است، اظهارنظرهای اخیر وی آب پاکی را روی دست طرفداران کریپتو ریخت و امید آنها برای ادغام رمزارزها در X را به یاس تبدیل کرد.

وی ماه دسامبر سال گذشته در گفتگوی خود با وود گفت که «به ندرت» وقت خودش را صرف فکر کردن به ارزهای دیجیتال می‌کند. از آن زمان نیز هیچ گونه اظهارنظری مبنی بر استفاده از رمزارزها در سرویس پرداخت‌های X از او به گوش نرسیده است. عدم اشاره استنلی به این مقوله در آخرین اظهارات او نیز به این تردید دامن زد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array