به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، گروهی از شرکت‌های مخابراتی ژاپنی یک گجت بی‌سیم پرسرعت 6G ساخته‌اند که قادر است داده ها را تا 20 برابر سرعت 5G انتقال دهد.

این دستگاه می‌تواند داده ها را با سرعت 100 گیگابیت در ثانیه (Gbps) در فواصلی تا 330 فوت (100 متر) انتقال دهد.

چهار شرکت DOCOMO، NTT Corporation، NEC Corporation و Fujitsu کنسرسیومی برای این پروژه تشکیل داده‌اند. درواقع، این شرکت ها از سال 2021 با پیش‌بینی ظهور عصر 6G در تحقیق و توسعه در خصوص دستگاه های زیر تراهرتز با یکدیگر همکاری کرده‌اند.

شرکت‌های نام‌برده شده مدعی هستند که در آزمایش‌ها موفق شده‌اند به انتقال با سرعت فوق‌العاده 100 گیگابیت بر ثانیه در باندهای 100 و 300 گیگاهرتز در فواصل حداکثر تا 100 متر دست پیدا کنند.

چالش‌های مرزی فرکانس

تمایز اصلی بین 5G و 6G به محدوده فرکانس‌های طیف الکترومغناطیسی آنها مربوط می‌شود؛ به این صورت که سرعت های بیشتر معمولاً به عملکرد در باندهای بالاتر مرتبط است.

انتقال 5G معمولاً در فرکانس‌های کمتر از 6 گیگاهرتز امکان‌پذیر است و به باندهای حدود 40 گیگاهرتز گسترش می‌یابد که به آن باندهای موج میلی‌متری گفته می‌شود.

با این حال، پیش‌بینی می‌شود که باندهای فرکانس بالاتر که باندهای زیر تراهرتز نامیده می‌شوند و بین 100 تا 300 گیگاهرتز قرار دارند، توسط 6G استفاده شوند.

گجت 6G

به گفته این شرکت‌ها، این پروژه برای موفقیت باید بر تعدادی از موانع مهم، از جمله تعیین استانداردهای عملکرد دقیق دستگاه‌های بی‌سیم که در باند زیر تراهرتز کار می‌کنند، غلبه کند و بعد دستگاه‌ها را تولید کنند.

منبع: Interesting

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array