به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شرکت بزرگ سازنده خودروهای برقی تسلا متعلق به ایلان ماسک رسماً اعلام کرد که دوج کوین (DOGE) را به عنوان یک گزینه پرداخت رسمی به وب‌سایت این شرکت اضافه کرده است. در پی انتشار ای خبر، صفحه پرداخت‌های تسلا به‌روزرسانی شد و اکنون گزینه دوج کوین (Dogecoin)، میم کوین مورد علاقه ایلان ماسک در آن قابل مشاهده است.

ناگفته نماند که تسلا همچنان توکن DOGE را فقط برای کالاهای موجود در فروشگاه آنلاین این شرکت می‌پذیرد، ولی گفته شده است که به زودی از این دارایی می‌توان برای خرید یک سری از محصولات منتخب نیز استفاده کرد.

دوج کوین در تسلا

نکته قابل توجه در این سرویس این است که پس از ثبت سفارش محصول با دوج کوین، امکان لغو یا مرجوع کردن کالا وجود نخواهد داشت. به علاوه اینکه نمی‌توان از چند کیف پول برای خرید یک سفارش واحد استفاده کرد.

لازم به یادآوری است که این شرکت برای اولین بار در ژانویه 2022 به صورت آزمایشی شروع به پذیرش دوج کوین کرد. در آن زمان، این غول فناوری اظهار داشت که این اقدام، آزمایشی بود تا ببینیم چگونه این طرح در آینده پیش خواهد رفت. در همین راستای، یک سری از کالاهای مختلف شرکت در مقابل دریافت این میم کوین به فروش رسید که از آن جمله می‌توان به Cyberwhistle و سگک کمربند “Giga Texas”  اشاره کرد.

اواخر همان سال، دیگر شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک یعنی اسپیس ایکس (SpaceX) قدم در همین راه گذاشت.

واکنش قیمت DOGE به بازگشت دوج کوین به تسلا

حدود یک ماه پیش، وقتی ایلان ماسک در پاسخ به سوال یکی از کارمندان خود در مورد احتمال پذیرش دوج کوین در تسلا، امید بازگشت این دارایی دیجیتال به این کارخانه خودروسازی را تقویت کرد، بلافاصله باعث افزایش 10 درصدی قیمت DOGE شد. این بار با تایید رسمی این خبر، واکنش قیمت به مراتب قوی‌تر بود و با 20 درصد افزایش در تایم فریم روزانه، ارزش دوج کوین را به سقف 0.1685 دلار رساند. در زمان نگارش این مطلب، این میم کوین محبوب با حدود 5.4 درصد رشد روزانه، با قیمت 0.1605دلار ترید می‌شود.

نمودار روزانه دوج کوین
نمودار روزانه قیمت دوج کوین

علاوه بر این، طبق داده‌های کوین گلس (CoinGlass)، سود باز معاملات آتی دوج کوین نیز پس از انتشار این خبر با ۲۶ درصد رشد تا مرز ۱۰.۶۶ درصد افزایش یافته است که بیانگر فشار خرید زیاد توسط معامله‌گران آتی است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: u.today

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array