به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، قیمت طلا برای دومین هفته متوالی کاهش یافت و با وجود گزارش ضعیف‌تر از حد انتظار مشاغل در آمریکا، به دلیل کاهش تنش‌های ژئوپلیتیک و سیو سود، به پایین‌ترین سطح یک ماهه خود رسید.

فلز گرانبها روز جمعه 14 اردیبهشت شاهد فروش قابل توجهی بود و هفته را با رکود به پایان رساند که نشان می‌دهد کاهش احتمالی فدرال رزرو می‌تواند زودتر از حد انتظار رخ دهد.

هفته گذشته، طلا به 2301.81 دلار رسید که 36.24 دلار یا 1.55 درصد کاهش داشت.

تحلیل طلا 16 اردیبهشت

موضع فدرال رزرو

علیرغم حفظ نرخ‌های بهره، اظهارات اخیر فدرال رزرو برای تشخیص جهت گیری سیاست‌های آتی به دقت مورد بررسی قرار گرفت. «جروم پاول» رئیس فدرال رزرو، بر امکان تعدیل نرخ‌ها در صورت ادامه تضعیف بازار کار همسو با تثبیت قیمت‌ها و به حداکثر رساندن اشتغال تاکید کرد. این اظهارات گمانه زنی‌ها را در بین سرمایه‌گذاران در مورد زمان و میزان کاهش احتمالی نرخ بهره افزایش داده است.

چشم انداز بازار طلا

واکنش بازار به گزارش مشاغل، حرکت به سمت دارایی‌های پرریسک‌تر به‌ویژه سهام بود که جذابیت طلا را به عنوان پناهگاه امن کاهش داد. علیرغم شرایط مطلوبی که معمولاً علاقه به شمش را افزایش می‌دهد، حرکت به سمت سرمایه‌گذاری‌های با بازده بالاتر در بازار مشاهده شد. این روند، همراه با کاهش تنش ها در خاورمیانه، نشان دهنده یک دوره کاهش جذابیت طلا پس از افزایش ماه آوریل است.

پیش بینی هفتگی بازار طلا

با نگاهی به آینده، اگر روند به سمت ریسک پذیری ادامه یابد و بانک های مرکزی در سطح جهانی سیاست‌های خود را در پاسخ به شاخص‌های تغییر اقتصادی تغییر دهند، طلا در کوتاه مدت با چشم انداز نزولی روبرو خواهد شد.

با توجه به حرکت احتمالی فدرال رزرو به سمت کاهش نرخ بهره در اواخر سال 2024، طلا می تواند نزولی بیشتری را تجربه کند، مگر اینکه بازارهای آسیایی خرید خود را افزایش دهند یا سایر عوامل ژئوپلیتیکی باعث تجدید تقاضای امن فلز زرد شوند. تصمیمات آتی فدرال رزرو و تحولات اقتصادی جهانی در شکل دادن به روند طلا در هفته های آینده بسیار مهم خواهد بود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array