به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی،  باوجود واکنش‌های گسترده به حجم زیاد تبلیغات در ویندوز 11، به‌نظر می‌رسد مایکروسافت به‌هیچ وجه قصد ندارد از سیاست تزریق تبلیغات بیشتر به نسخه جدید ویندوز عقب‌نشینی کند. اگر شما نیز مثل بسیاری از کاربران دیگر، از این موج گسترده تبلیغات در منوی استارت ویندوز 11 به‌ستوه آمده‌اید، در ادامه با ما باشید تا شما را با چند اپلیکیشن و ترفند ساده برای رفع این مشکل آشنا کنیم.

اپلیکیشن‌های رایگان برای حذف تبلیغات در ویندوز 11

OFGB که مخفف عبارت “Oh F**k Go Back” است، یک برنامه جدید است که هدف آن ارائه روشی ساده و آسان برای خاموش کردن تبلیغات در ویندوز 11 عنوان شده است. OFGB از رجیستری ویندوز برای خاموش کردن تبلیغات در کلیه بخش‌های این سیستم عامل استفاده می‌کند. از جمله مواردی که می‌توان با این برنامه کنترل کرد عبارتند از:

تبلیغات فایل اکسپلورر، ترفندها و تبلیغات لاک اسکرین، تبلیغات تنظیمات، ترفندها و تبلیغات عمومی، تبلیغات ” Finish Setup”، تبلیغات ” Welcome Experience”، تبلیغات شخصی‌سازی شده، تبلیغات ” Tailored Experiences” و مهم‌تر از همه، تبلیغات منوی استارت.

حذف تبلیغات در ویندوز 11

روشن کردن تیک همه گزینه‌ها، تنها کاری است که برای خاموش کردن این تبلیغات باید انجام دهید. جالب اینجاست که OFGB توسط یک کاربر Arch Linux ساخته شده است که در مصاحبه خود با Tom’s Hardware، از نارضایتی گسترده مردم از افزایش روزافزون تعداد تبلیغات در یک محصول ممتاز حمایت کرده بود.

گزینه بعدی که باید با آن آشنا شوید، Wintoys نام دارد. اپلیکیشنی که اخیراً به‌روزرسانی بزرگی دریافت کرد تا به شما کمک ‌کند تا از شر برخی از مزاحمت‌های ویندوز 11 خلاص شود. آخرین نسخه این برنامه با تغییراتی مربوط به SYSTEM account وهمچنین رفع باگ‌های UX و UI همراه بوده است.

یکی دیگر از ابزارهای محبوب شخص ثالث که به کاربران در این زمینه کمک می‌کند، Tiny11 Builder نام دارد. آخرین به‌روزرسانی این برنامه اکنون علاوه بر WIM، از فایل‌های ESD نیز پشتیبانی می‌کند. سازنده Tiny11 Builder می‌گوید به‌روزرسانی‌های آینده، ساخت تصاویر سفارشی ویندوز 11 با تبلیغات کمتر را نیز ممکن خواهد کرد.

علاوه بر آن، Winpilot نیز اخیراً آپدیت جدیدی دریافت کرده است و در آخرین نسخه، هدف حذف تبلیغات در ویندوز 11 را دنبال می‌کند.

راهکار ساده مایکروسافت برای حذف تبلیغات در ویندوز 11

با وجود اصرار مایکروسافت به نشان دادن تبلیغات مکرر در منوی استارت ویندوز 11، این شرکت روشی ساده برای غیرفعال کردن دائمی آن‌ها نیز در نظر گرفته است. طبق اعلام مایکروسافت، برای حذف این تبلیغات کافیست به تنظیمات ویندوز رفته و سپس مسیر Personalization > Start را دنبال کنید. در اینجا  گزینه “Show recommendations for tips, app promotions, and more.” را خاموش نمایید و تمام.

مایکروسافت از زمان معرفی این ویژگی تاکنون به دنبال جمع‌آوری بازخورد کاربران درباره این آپدیت جدید بوده است، اما خیلی بعید است که با واکنش مثبتی نسبت به نمایش تبلیغات در منوی استارت Windows 11 مواجه شود.

منبع: neowin

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array