به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی جنجالی مدعی شده است که مدل 2024 آیپد پرو (iPad Pro) با کنار گذاشتن پردازنده‌های M3 ، احتمالاً به تراشه M4  مجهز خواهند شد. مارک گرمن (Mark Gurman)، خبرنگار بلومبرگ در گزارش خود می‌نویسد تبلت‌های جدید آیپد پرو اولین محصولات اپل هستند که آغازگر روند تغییر مواضع این شرکت به سمت سخت افزارهای هوش مصنوعی خواهند بود. پیش‌بینی می‌شود این قابلیت پس از این محصول، در سایر محصولات اپل نیز معرفی شود.

ظاهراً اپل قصد دارد با سرعت بخشیدن به روند ارتقای پردازنده‌های کامپیوتری خود، تراشه M4 را اواخر امسال در مدل‌های جدید iMac، MacBook Pros و Mac mini نیز عرضه کند. این اقدام پاسخی منطقی به هیجان استفاده از هوش مصنوعی است که صنعت فناوری را طی چند سال گذشته متحول کرده است. موتور عصبی (Neural Engine) بهبودیافته در تراشه‌ی M4 به ارائه هرچه بهتر قابلیت‌های هوش مصنوعی در تبلت‌های اپل کمک خواهد کرد.

آیپد پرو 2024

اپل با معرفی iPad Pro جدید قبل از کنفرانس جهانی توسعه دهندگان خود (WWDC 2024 ) در ماه ژوئن، می تواند در این کنفرانس تمرکز خود را به معرفی سیستم عامل iOS18 و ویژگی‌های هوش مصنوعی شرکت معطوف کند. گرمن معتقد است اپل با معرفی آیپد پرو جدید قبل از این کنفرانس، ابتدا از تراشه M4 با عملکرد هوش مصنوعی رونمایی کرده و در جریان کنفرانس، به این موضوع خواهد پرداخت که تراشه M4 و آیپد پروهای جدید چگونه از نرم‌افزار و قابلیت‌های هوش مصنوعی که اواخر سال 2024 به‌عنوان بخشی از iPadOS 18 معرفی خواهند شد، استفاده می‌کنند. گفته می‌شود اپل طبق اعلام قبلی، در تاریخ 7 می (18 اردیبهشت) در جریان رویداد آنلاین “Let Loose” علاوه بر iPad Air، Magic Keyboard و Apple Pencil از آیپدهای جدید خود نیز رونمایی خواهد کرد.

ویژگی اصلی آیپد پرو 2024 مجهز به تراشه‌های M4

به جز اضافه شدن تراشه M4 ، انتظار می‌رود آیپد پرو با یک صفحه نمایش OLED عرضه شود که فناوری صفحه نمایش‌های دارای وضوح بیشتر را از آیفون به تبلت‌های اپل می‌آورد. آیپد ایر نیز برای اولین بار از گزینه صفحه نمایش 12.9 اینچی بهره می‌برد.  گفته می‌شود حاشیه صفحه نمایش در نمایشگرهای جدید آیپد پرو کاهش خواهد یافت. به علاوه، دوربین سلفی این تبلت قرار است در قسمت افقی صفحه تعبیه شود.

تلاش اپل برای گسترش سرویس‌های هوش مصنوعی

در حالی که اپل همچنان استراتژی‌های جدید خود در زمینه هوش مصنوعی را ترسیم می‌کند، دوباره برای ارتقای سطح این قابلیت با OpenAI وارد مذاکره شده است. پیش از این نیز این شرکت با گوگل و  OpenAI در این زمینه مذاکراتی داشته و بحث آن بیشتر به Gemini گوگل متمرکز بود، اما اخیراً مذاکرات بین اپل و OpenAI داغ‌تر شده است.

سوال مهمی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا بعد از این همه تلاش، مشتریان آیفون از ویژگی‌های جدید استقبال خواهند کرد یا خیر؟ در بالاترین سطوح اپل هنوز این نگرانی وجود دارد که شاید اکثر کاربران حتی در آینده نیز از این پیشرفت‌ها استفاده نکنند.

منبع: bloomberg

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array