به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، تنها یک هفته پس از رونمایی از اپلیکیشن رسمی ChatGPT، کمپانی OpenAI خدمت‌رسانی این اپ را به هند و بیش از 30 کشور دیگر گسترش داد.

لیست کشورهای تحت‌پوشش این اپلیکیشن به شرح زیر است:
الجزایر – آرژانتین – آذربایجان – بولیوی – برزیل – کانادا – شیلی – کاستاریکا – اکوادور – استونی – غنا – هند – عراق – اسرائیل – ژاپن – اردن – قزاقستان – کویت – لبنان – لیتوانی – موریتانی – موری‌تیوس – مکزیک – مراکش – نامبیا – نائورو – عمان – پاکستان – پرو – لهستان – قطر – اسلوونی – تونس و امارات متحده عربی.

در اوایل هفته جاری، کمپانی OpenAI خدمات خود را به 11 کشور دیگر علاوه‌بر آمریکا گسترش داده بود. کشورهای اروپایی فرانسه و آلمان، ایرلند و نیوزلند، نیجریه، کره‌جنوبی و بریتانیا جزء این کشورها بودند.

بر اساس داده‌های ثبت شده توسط وبسایت آنالیز و تحلیلی data.ai، این اپلیکیشن در 6 روز ابتدایی رونمایی خود، بیش از 500 هزار بار توسط کاربران نصب شده است. اپلیکیشن ChatGPT کمپانی OpenAI توانست با موفقیت بسیاری از رقبای خود، از جمله هوش مصنوعی Bing مایکروسافت و مرورگر Edge را پشت سر بگذارد. این آمار، اپلیکیشن ChatGPT را به یکی از برترین اپلیکیشن‌ها از لحاظ عملکرد در سال جاری و سال گذشته بدل می‌کند.

اپلیکیشن ChatGPT

خدمات و امکانات اپلیکیشن ChatGPT

اپلیکیشن ChatGPT که به‌صورت رایگان و بدون نمایش آگهی‌های تبلیغاتی در اپ‌استور دسترس است، به کاربران اجازه می‌دهد که از طریق گوشی آیفون خود با چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی زایا تعامل داشته باشند.
این اپلیکیشن به سیستم اوپن‌سورس تشخیص صدای کمپانی OpenAI به نام Whisper مجهز خواهد بود تا بتواند از داده‌های صوتی نیز پشتیبانی کند.
همچنین، مشترکین سرویس ChatGPT Plus به خدمات بیشتری از طریق GPT-4 دسترسی خواهند داشت. هزینه اشتراک ماهانه این سرویس در ایالات متحده 20 دلار درنظر گرفته شده است و به‌طور مستقیم در نسخه iOS این اپلیکیشن نیز در دسترس است.

درحال حاضر، کمپانی OpenAI فقط نسخه iOS چت‌بات محبوب خود را به کاربران ارائه داده است. با این حال، این استارتاپ موفق که سرمایه‌گذارانی چون کمپانی عظیم مایکروسافت، گروه سرمایه‌گذاری مالی Tiger Global و a16z را دارد؛ درحال توسعه نسخه اندروید این اپ نیز هست. طبق ادعاهای OpenAI، این نسخه از اپلیکیشن نیز به‌زودی آماده عرضه به بازار خواهد شد.

توسعه خدمات ChatGPT همزمان با سفر مدیرعامل کمپانی OpenAI، سم آلتمن، به چندین کشور دنیا برای ایجاد ارتباطی بهتر با قانون‌گذاران شده است. آلتمن قصد دارد تا با دیدار با این افراد، نگرانی‌های آنها درباره خطرات و ریسک‌های احتمالی ناشی از استفاده از هوش مصنوعی را رفع کند. مدیرعامل OpenAI در هفته جاری با چندنفر از سران اروپایی دیدار کرده بود و در اوایل ماه آینده نیز به هندوستان سفر خواهد کرد.

منبع: TechCrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array