به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی و به نقل از منابع آگاه، مالک کمپانی سازنده خودروهای برقی تسلا قصد دارد در هفته جاری به کشور چین سفر کند. این اولین سفر ایلان ماسک به چین در طی سه سال گذشته خواهد بود.

بر اساس گفته‌های این منابع آگاه، ماسک به قصد سرکشی از شعبه کارخانه تسلا در شهر شانگهای و دیدار با مقامات چینی به این کشور سفر خواهد کرد.

هنوز مشخص نیست که ماسک دقیقاً با چه‌کسی قرار ملاقات دارد و قرار است در این سفر کاری درباره چه مسئله‌ای گفتگو کنند. درحال حاضر نه کمپانی تسلا و نه شورای اطلاعات کشور چین در این بار اظهارنظری نکرده و جزئیات بیشتری را نیز منتشر نکرده‌اند.

شایان ذکر است که روزنامه رویترز در ماه مارچ سال جاری از سفر قریب‌الوقوع ماسک به کشور چین خبر داده بود. بر اساس این گزارش، ایلان ماسک در حال برنامه‌ریزی برای سفر به این کشور در ماه آپریل و دیدار با نخست‌‌وزیر چین، لی چیانگ، بوده است. البته قرار بوده که زمان دقیق ملاقات با توجه به زمان آزاد نخست‌‌وزیر چیانگ مشخص شود، اما هم‌اکنون که در پایان ماه می هستیم، این سفر هنوز صورت نگرفته‌است.

کشور چین دومین بازار پرمخاطب این کمپانی پس از ایالات متحده محسوب می‌شود. همچنین شعبه فعال کارخانه تسلا در شهر شانگهای، بزرگترین تولیدکننده خودروهای این برند محبوب است.

چین

عملکرد تسلا در کشور چین

ماسک همچنین مالک کمپانی توییتر است. این شبکه اجتماعی در کشور چین تحت فیلترهای شدیدی قرار دارد و بعضی مردم قادرند با دور زدن محدودیت‌ها، به این پلتفرم دسترسی داشته‌ باشند. ایلان ماسک که خودش را طرفدار سرسخت آزادی بیان می‌داند، اخیراً اعلام کرده است که توییتر چاره‌ای جز اطاعت از قوانین و مقررات دولتی ندارد.


این اظهارات او با واکنش‌ها و بازتاب‌های منفی بسیاری از طرف کاربران و منتقدین مواجه شده است. دولت چین که یک دولت کنترل‌گر است نیز دقیقاً به همین دلیل دسترسی به این پلتفرم را برای مردم کشور خود مسدود کرده است.
اخیراً دولت‌های بسیاری از جمله ترکیه و هند خواستار سانسور و حذف برخی محتواهای منتشر شده توسط مردم در پلتفرم توییتر شده‌اند و ماسک بی‌سروصدا از آنها اطاعت کرده است.
درحالی‌که کمتر از یکسال پیش و در واکنش به درخواست محدود و مسدود کردن منابع خبری روسی، گفته بود “هرگز زیر بار چنین عملی نخواهد رفت”.

سفر ایلان ماسک به چین برای دیدار با مسئولین و بازدید از کارخانه تسلا، همزمان با بروز مسائل و مشکلات بسیاری در این کمپانی شده است، چالش‌هایی مانند تشدید رقابت با سازندگان چینی خودروهای برقی. یکی دیگر از مشکلات پیش‌روی کمپانی تسلا، افت تقاضای مشتریان برای خریداری محصولات بزرگترین کارخانه تولید خودروهای برقی در دنیاست، آن هم درحالی‌که سازندگان چینی درحال صادر کردن تولیدات خود به سراسر جهان هستند.

کمپانی تسلا هنوز اطلاعات جدیدی برای افزایش ظرفیت تولید 450 هزار دستگاه خودرو در شعبه شانگهای خود منتشر نکرده است، اما در ماه آپریل صحبت‌هایی در باب تأسیس یک کارخانه جدید در این شهر نیز زده شده بود.
درحال حاضر این کارخانه خودروسازی برقی اهداف و برنامه‌های پیش روی خود برای گسترش کسب‌وکار و افزایش ظرفیت تولید را به مقامات محلی ارائه کرده و در انتظار دریافت تأییدیه است.

ماسک در مصاحبه خود با رسانه CNBC گفته بود که مدت‌هاست برای توسعه بیزینس تسلا در کشور چین با مشکل مواجه شده است و این مشکل “عدم تقاضای مشتریان و یا کاهش آن” نیست؛ بلکه مشکلات زیرساختی و صنعتی مانع این اقدام هستند.
همچنین ماسک تأکید کرد که افزایش تنش‌ها در میان دو کشور چین و آمریکا “باید جدی گرفته شود”.

اخیراً فراخوانی برای جمع‌آوری خودروهای تولیدی تسلا در کشور چین منتشر شده بود. بر اساس این فراخوان، حدود 1.1 میلیون دستگاه از خودروهای برقی تولید و فروخته شده توسط این کمپانی، به دلیل احتمال وجود نقص فنی در سیستم ترمز و شتاب خود جمع‌آوری خواهند شد.

کارخانه تولید خودروهای برقی تسلا در حال حاضر درحال ساخت و تأسیس پایگاهی جدید در کشور مکزیک است و قصد دارد در این کارخانه جدید بر تولید خودروهای مقرون‌به‌صرفه نسل بعدی خود تمرکز کند.

منبع: CNBC

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array