به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، تقریباً تک‌تک خودروهای برقی ساخته شده توسط تسلا که در چین به فروش رفته‌اند، به علت وجود نقص در سیستم ترمز و شتاب جمع‌آوری شده‌اند.


به گفته مقامات چینی در روز جمعه، حدوداً 1.1 میلیون دستگاه خودروی تسلا شامل مدل‌های Model S، Model X، Model 3 و Model Y در این فراخوانِ جمع‌آوری حضور دارند. پس از ورود این کمپانی به عرصه فروش خودرو در چین در سال 2014، تاکنون 1.3 میلیون دستگاه خودرو در این کشور به فروش رفته که 1.1 میلیون از این تعداد نیاز به بازبینی و بررسی مجدد برای اطمینان‌حاصل کردن از امنیت سیستم آن دارند.

تسلا قصد دارد این ریسک و ایراد را به‌کمک آپدیت هوایی و وایرلس نرم‌افزار (over-the-air software update) رفع کند. از این طریق، رانندگان کنترل بیشتری روی شدت “ترمز احیاکننده” خود، دلیل اصلی‌ این فراخوان جمع‌آوری، خواهند داشت. به گفته مقامات چینی، بدون داشتن کنترل کافی روی این سیستم، که در واقع مهارکننده انرژی اضافه‌ایست که هنگام برداشتن پای راننده از روی پدال گاز (شتاب) است، رانندگان ممکن است شتابی ناگهانی و ناخواسته را تجربه کنند.

این فراخوان جمع‌آوری خودروهای تسلا در چین، همزمان با سال پرچالشی برای این شرکت خودروسازی در بازار آسیایی است. بعد از کاهش چشمگیر هزینه‌ها در ابتدای سال جاری، بعضی از مالکین خودروهای تسلا در چین در اعتراض به اینکه آنها شامل این تخفیفات نشده بودند، اعتراض و اعتصاب کردند.

تسلا

تسلا، یک کارخانه خودروسازی مثل کارخانه‌های دیگر

این دومین فراخوان بزرگ جمع‌آوری خودروهای تسلا در سال 2023 است. در ایالات متحده و در ماه فوریه، کارخانه خودروسازی ایلان ماسک دستور جمع‌آوری بیش از 360 هزار خودروی تماماً هوشمند و مجهز به سیستم Full Self-Driving را صادر کرده بود. سپس این کمپانی در ماه مارچ آپدیت نرم‌افزاری و وایرلسی برای رفع این مشکل را عرضه کرد.

به‌نظر می‌رسد فراخوان‌های جمع‌آوری خودروهای برقی تسلا در آمریکا و سپس در چین، تنها نشانه‌ و شاهدی بر این باشد که این کمپانی دیگر مانند گذشته منحصربه‌فرد و خاص نیست و به یک کارخانه خودروسازی معمولی بدل شده است. فراخوان‌های جمع‌آوری به دلیل مسائل امنیتی و رفع و رجوع نقص‌های فنی در برندهای بزرگ و به‌نام بخشی از یک پروسه طبیعی هستند. و درست زمانی که آن کارخانه خودروسازی به مرحله تولید انبوه و عرضه میلیون‌ها خودروی همسان به بازار در عرض یک‌سال می‌رسد، این فراخوان‌های جمع‌آوری نیز شدت می‌گیرند.

ایلان ماسک در سال جاری بسیاری از وقت و انرژی خود را به امتحان کردن روش‌های رایج و تضمینی برای افزایش فروش خودروهای کارخانه تسلای خود اختصاص داده است. از این اقدامات می‌توان به کاهش قیمت خودروها و اعطای امتیازات و تمهیدات مخصوصی اشاره کرد.

ماسک قبلاً در سخنان خود روی این مسئله تاکید بسیاری داشت که سال 2023 سال بسیار سرنوشت‌ساز و مهمی برای کمپانی تسلا است. زیرا در این سال تسلا از سایه برند کوچک بودن درخواهد آمد و به تولیدکننده انبوده خودروهای برقی بدل خواهد شد.
ایلان ماسک، مدیرعامل این کمپانی، در اوایل سال جاری به سرمایه‌گذاران خود گفته بود که تسلا قصد دارد در سال 2023 میزان خودروهای عرضه شده به بازار را 2 برابر کرده و به 2 میلیون خودروی برقی برساند.

منبع: businessinsider

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array