به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، مایکروسافت قصد دارد برای ساخت و عرضه یک نسخه محدود از هدست واقعیت مجازی متا کوئست (Meta Quest) با الهام از ایکس باکس (Xbox) با متا وارد همکاری شود. در حالی که مایکروسافت و متا جزئیات بیشتری در مورد این هدست واقعیت مجازی به اشتراک نگذاشته‌اند، به نظر می‌رسد که این هدست همان متاکوئست 3 است که همراه با یک کنترلر ایکس باکس (Xbox) روانه بازار خواهد شد.

در بیانیه متا ضمن تایید خبر همکاری شرکت با مایکروسافت با هدف ساخت نسخه محدود متا کوئست و با الهام از ایکس باکس، آمده است که این طرح سیستم عامل هدست‌های VR کوئست  را در اختیار سازندگان سخت‌افزار شخص ثالث قرار می‌دهد. ایسوس و لنوو نیز در حال ساخت هدست‌های اختصاصی هستند که سیستم عامل Meta Horizon OS را اجرا می‌کنند ولی به نظر می‌رسد که این هدست با همکاری مایکروسافت، صرفاً یک هدست در نسخه محدود است.

متا کوئست ایکس باکس

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، در یک پست اینستاگرامی گفته است که نسخه هدستی که امروز مورد آزمایش قرار می‌گیرد، «با کنترلرهای ایکس باکس (Xbox) و گیم‌پس (Game Pass) روانه بازار می‌شود، بنابراین بلافاصله در هر کجا، امکان بازی روی یک صفحه نمایش بزرگ را فراهم می‌کند».

مایکروسافت سابقه طولانی مدتی در تلاش برای ساخت هدست‌های واقعیت مجازی برای ایکس باکس (Xbox) دارد و همین هدف، منجر به همکاری نزدیک‌تر این شرکت با متا شده است. سند محرمانه‌ای که سال 2012 در خصوص جزئیات برنامه‌های ایکس باکس وان فاش شد نشان می‌داد که مایکروسافت قصد داشته است عینک‌های Kinect با نام رمز Project Fortaleza منتشر کند. ولی باوجود انتشار این نسخه از ایکس باکس، عینک مذکور هرگز همراه با آن عرضه نشد. این درحالی است که شرکت کنترلرهای Xbox One خود را با Oculus Rift ارسال می‌کرد.

پس از شکست‌های پی‌درپی مایکروسافت در ساخت هدست‌های واقعیت ترکیبی ویندوز، این شرکت در نهایت به سمت همکاری نزدیک‌تر با متا حرکت کرد. اکنون دارندگان کوئست (Quest) می‌توانند از برنامه‌های مختلف این شرکت مثل ورد، اکسل و پاور پوینت در VR خود استفاده کنند. ناگفته نماند که متا و مایکروسافت سال گذشته نیز برای وارد کرد Xbox Cloud Gaming به هدست‌های Quest VR با یکدیگر همکاری کردند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: theverge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array