به گزارش ایران دکونومی، «محمدرضا سرکاری» عضو هیأت علمی موسسه تحقیقات فنی مهندسی کشاورزی از ساخت پلتفرم یکپارچه هوشمندسازی کشاورزی به دست دانش بنیان‌ها خبر داد و گفت: تمامی سامانه های تولید محصول شامل مراحل کاشت، داشت و برداشت به صورت هوشمند یکپارچه شده است.

«سرکاری» با تشریح قابلیت این پلتفرم برای ارسال نوتیفکیشن آفت، سرما یا گرما زدگی و باد و باران به کاربران و کشاورزان، اذعان داشت: با استفاده از این سامانه هوشمند، آبیاری از راه دور برای کشاورزان امکان‌پذیر خواهد شد.

او ضمن اشاره به اینکه پلتفرم یکپارچه هوشمندسازی کشاورزی در مراحل اولیه توسعه قرار دارد، افزود: با معاونت زراعت جهاد کشاورزی و بخش خصوصی قراردادهایی را منعقد کرده‌ایم و قرار است یک میلیون هکتار اراضی داخل کشور را با استفاده از این پلتفرم به صورت هوشمند تحت مدیریت داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: نمونه های خارجی زیر ٣ تا ۴ هزار یورو نیست، ولی ما تقریباً زیر هزار یورو قیمت گذاری کرده‌ایم و در واقع این پلتفرم ایرانی یک سوم تا یک چهارم نمونه خارجی است.

عضو هیأت علمی موسسه تحقیقات فنی مهندسی کشاورزی از جمله مزایای این پلتفرم را صرفه جویی در مصرف نهاده‌ها، بذر، آب، کود، سم و آب مجازی عنوان کرد و ادامه داد: در کشاورزی تلفات و ضایعاتی که از محصول به وجود می‌آید، آب مجازی اطلاق می‌شود؛ چرا که آب برای این محصول مصرف شده و تلفات محصول به معنای هدررفت آب است.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array