به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، استارتاپ هوش مصنوعی OpenAI در پی راه‌یابی به بازارهای جهانی بالاخره اولین دفتر آسیایی خود را در توکیوی ژاپن بازگشایی کرد.

نمایندگان این کمپانی روز دوشنبه همزمان با بازگشایی سومین دفتر بین‌المللی خود در مقابل رسانه‌های خبری حاضر شده و درباره اهداف پیش‌روی خود صحبت کردند. سم آلتمن، مدیرعامل استارتاپ OpenAI با ارسال یک پیام ویدیویی در این باره گفت: “این اولین قدم از یک مسیر همکاری طولانی و دوجانبه با مردم، رهبران دولتی، کسب‌وکارها و مؤسسات تحقیقاتی کشور ژاپن خواهد بود”.

این استارتاپ مشهور که تحت حمایت مالی کمپانی مایکروسافت قرار دارد؛ موفق شده بود از زمان رونمایی از ابزار هوش مصنوعی ChatGPT در اواخر سال 2022 توجه‌ها را از سراسر جهان به خود جلب کند. حالا OpenAI به جایی رسیده که قصد دارد مسیر پیشرفت و توسعه خود را در اقصی‌نقاط جهان پیگیری کرده و در سطح جهانی درآمد داشته باشد.

سم آلتمن

همکاری استراتژیک OpenAI و ژاپن

به گزارش خبرگزاری رویتزر، سم آلتمن و برد لایت‌کپ (مدیر ارشد عملیاتی OpenAI) در این یک ماه گذشته چندین بار میزبان کمپانی‌های سرشناس حاضر در لیست اختصاصی Fortune 500 بوده‌اند تا بتوانند با جلب اعتماد و سرمایه جدید، مسیر پیشرفت این استارتاپ را هموار کنند.
سم آلتمن پس از دیدار با نخست‌وزیر ژاپن در سال 2023 اعلام کرده بود که به فکر تأسیس یک دفتر در توکیو می‌باشد و حالا در اوایل سال 2024 این اتفاق عملی شده است. کمپانی OpenAI دو دفتر بین‌المللی دیگر در لندن و دوبلین نیز راه‌اندازی کرده است.

کشور ژاپن امیدوار است بتواند با استفاده بهینه از ابزارهای خلاقانه و در حال پیشرفت هوش مصنوعی با چینِ جسور و پرمدعا رقابت کند. ژاپن می‌خواهد با همکاری با OpenAI به سمت گسترش استفاده از سرویس‌های دیجیتال رو آورده و با اتکا از امکانات این ابزار هوشمند از کمبود نیروی کار انسانی بکاهد.
برد لایت‌کپ در مصاحبه خود با خبرنگاران ژاپنی در توکیو اعلام کرده که “تقاضا برای خدمات OpenAI در ژاپن بسیار زیاد است و انتظار یک رابطه همکاری عمیق و دوجانبه با این کشور را خواهیم داشت”.

کمپانی OpenAI در طی بازگشایی سومین دفتر جهانی خود در ژاپن اعلام کرد که یک مدل تخصصی هوش مصنوعی که برای زبان ژاپنی بهینه‌سازی شده است را توسعه داده است. همچنین تادائو ناگاساکی که در گذشته رئیس بخش خدمات وب کمپانی آمازون در ژاپن بوده است؛ مسئولیت شعبه ژاپن این استارتاپ هوش مصنوعی را برعهده خواهد داشت.
با اینکه کشور ژاپن در مقایسه با دیگر کشورها کمی از بازی هوش مصنوعی عقب مانده است؛ اما برخی از کمپانی‌های داخلی این کشور مانند بانک SoftBank و NTT سرمایه‌گذاری عظیمی را بر مدل‌های زبانی بزرگ هوش مصنوعی انجام داده‌اند.

از مشتریان کمپانی OpenAI در ژاپن می‌توان به کارخانه ساخت خودروی تویوتا، کارخانه صنعتی Daikin Industries و دولت این کشور اشاره کرد. کمپانی مایکروسافت هفته گذشته اعلام کرده بود که قصد دارد در طی دو سال آینده مبلغ هنگفت 2.9 میلیارد دلار را در زیرساخت‌های ابری و هوش مصنوعی ژاپن سرمایه‌گذاری کند. این اقدام بخشی از سرمایه‌گذاری گسترده جهانی کمپانی‌های بزرگ آمریکایی در حوزه تکنولوژی‌های پیشگام می‌باشد.

منبع: Reuters

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array