به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و با استناد به گزارشی که مرکز تحقیقاتی ایپسوس (Ipsos) 25 آوریل سال جاری (2024) منتشر کرده؛ از میان 17 موضوع «نگران‌کننده» که هر ماه مورد سنجش قرار می‌گیرد، طبق روال 2 سال گذشته، تورم بیشترین نگرانی مورد جهان بوده است.

تورم یکی از نگرانی های مردم جهان در دو سال گذشته

تورم

نتایج آخرین نظرسنجی انجام شده در ماه‌های مارس و آوریل 2024 نشان داد که 34 درصد پاسخ‌گویان، «تورم» را مهمترین و بزرگترین مساله‌ای می‌دانند که کشورشان را تحت تاثیر قرار داده است. این در حالی است که دو سال پیش یعنی در بهار 2022 نگرانی مردم از تورم کمتر از این میزان و معادل ۲۶ درصد بود. در آن زمان بیشترین نگرانی‌ مردم جهان، «ویروس کرونا» بود.

طبق این نظرسنجی، پاسخ دهندگان ساکن آرژانتین با 63 درصد بیش از سایر مردمان جهان نگران تورم در کشور خود بوده‌اند. سنگاپور با 61 درصد، ترکیه با 58 درصد، کانادا با 54 درصد و ایالات متحده نیز با 45 درصد به ترتیب در رده‌های دوم تا پنجم نگرانی از مساله تورم قرار دارند. کمترین ابراز نگرانی در مورد تورم نیز مربوط به پاسخ‌گویان هلندی (20 درصد) است.

متوسط تورم و فقر جهانی در سال 2024


فقر و نابرابری اجتماعی

نزدیک به یک سوم از کل افراد حاضر در آخرین نظرسنجی انجام شده، «فقر و نابرابری اجتماعی» را به عنوان یک مساله نگران‌کننده اعلام نموده‌اند. مطابق نمودار زیر، بیشترین ابراز نگرانی‌ها از مساله فقر و نابرابری اجتماعی از سوی شرکت‌کنندگان اندونزیایی (48 درصد) بوده است. نکته جالب آنکه از میان کشورهای مورد بررسی، پاسخ‌گویان هندی با 18 درصد، کمترین نگرانی را از بابت فقر و نابرابری اجتماعی داشته‌اند.

فقر و نابرابری اجتماعی در جهان 2024


جنایت و خشونت

30 درصد از پاسخ‌دهندگان از «جنایت و خشونت» به عنوان یک نگرانی عمده در کشور خود نام برده‌اند. در این میان، مردم شیلی با 66 درصد بیشترین و افراد سنگاپوری با 7 درصد کمترین ابراز نگرانی را از اعمال «جنایت و خشونت» در کشورشان داشته‌اند.


بیکاری

در آفریقای جنوبی 66 درصد پاسخگویان بیکاری را به عنوان یک مساله نگران‌کننده مهم دانسته‌اند. این میزان بیش از 2 برابر میانگین جهانی (۲۷درصد) است. در مقابل هلندی‌ها با 5 درصد، کمترین نگرانی را در زمینه بیکاری دارند.

نگرانی مردم جهان از احتمال بیکاری

فساد مالی و سیاسی

براساس نظرسنجی صورت گرفته، پاسخ‌گویان اندونزی بیش از کشورهای مورد بررسی، نگران مساله «فقر و نابرابری اجتماعی» در کشورشان هستند اما این نگرانی اصلی آنها نیست زیرا ۵۷ درصد اندونزیایی‌ها نگران فساد مالی و سیاسی در کشورشان هستند. کمترین ابراز نگرانی از مساله فساد مالی و سیاسی نیز مربوط به پاسخ‌گویان فرانسوی بوده است


در نهایت، 38 درصد پاسخ‌گویان معتقدند، کشورشان در مسیر درستی حرکت می‌کند. در این میان پاسخ‌گویان سنگاپوری هرچند در ابراز نگرانی از تورم کشورشان، در رتبه دوم قرار دارند اما از سوی دیگر بیش از سایر پاسخ‌گویان(۷۷ درصد)

جامعه آماری این نظرسنجی، افراد بزرگسال از 28 کشور و حجم نمونه نزدیک به 24 هزار نفر بوده است. این پیمایش در بازه زمانی 22 مارس تا 5 آوریل 2024 (3 تا 17 فروردین 1403) انجام شده است.

منبع: ipsos

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array