به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، از این پس امکان استفاده از چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT بدون نیاز به ساخت یک اکانت اختصاصی نیز وجود خواهد داشت.

استارتاپ OpenAI با انتشار بیانیه‌ای جدید در بلاگ خود اعلام کرده از این پس کاربران می‌توانند بدون ساختن یک حساب کاربری از امکانات این هوش مصنوعی استفاده کنند. البته این مسئله تنها در مورد دسترسی به ChatGPT صحت دارد و برای دسترسی به دیگر محصولات این کمپانی از جمله هوش مصنوعی ساخت تصاویر DALL-E 3 همچنان نیازمند ایجاد حساب کاربری می‌باشد.

ChatGPT

دسترسی به ChatGPT آسان‌تر از همیشه

استارتاپ سم آلتمن در پست جدید وبلاگ خود اعلام کرده از آنجایی‌که دسترسی به DALL-E 3 هزینه‌بردار است؛ دسترسی به پلتفرم رایگان هوش مصنوعی ChatGPT دیگر نیازمند ساخت حساب کاربری نیست.
کاربران می‌توانند با پرداخت 15 دلار برای دسترسی به هوش مصنوعی ساخت تصاویر DALL-E 3، اعتبار ساخت 115 پرامپت تصویری را دریافت کنند. هر پرامپت تصویری 4 عکس را به‌عنوان نتیجه نهایی به کاربران ارائه می‌دهد و در واقع هر عکس حدود 3 سنت خرج برمی‌دارد.

به گفته OpenAI، دسترسی به چت‌بات ChatGPT بدون نیاز به ساخت اکانت “به مرور در اختیار همه قرار خواهد گرفت” و از این طریق افراد کنجکاوی که تمایلی به ساخت حساب کاربری ندارند نیز می‌توانند توانایی‌های این دستیار هوشمند را آزمایش کنند.

از زمانی‌که ChatGPT در اواخر سال 2022 به‌صورت عمومی عرضه شد؛ کاربران مجبور بودند برای استفاده از آن اکانت اختصاصی OpenAI خود را ایجاد کنند. ChatGPT به‌مرور زمان محبوبیت بسیاری در سراسر جهان به‌دست‌آورد و به یکی از سرویس‌هایی تبدیل شد که بیشترین رشد را در کمترین بازه زمانی تجربه کرده است.
استارتاپ سازنده این چت‌بات کم‌کم اشتراک‌های پولی برای دسترسی به دیگر محصولات و مدل‌های پیشرفته خود را در اختیار کاربران گذاشت. البته شایان ذکر است که برای ذخیره و بازبینی تاریخچه مکالمات و همچنین به‌اشتراک‌گذاری چت‌ها همچنان ساخت اکانت اجباری خواهد بود. ساختن حساب کاربری امکانات ویژه‌ای مانند برقراری مکالمات صوتی با ChatGPT را نیز در اختیار کاربران می‌گذارد.

براساس جدیدترین آمارها، حدود 100 میلیون کاربر از 185 کشور جهان به‌صورت هفتگی از امکانات چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT استفاده می‌کنند. میزان بازدیدکنندگان این ابزار در فوریه 2024 (نیمه بهمن 1402) از 1.6 میلیارد نفر هم فراتر رفته بود! با اینکه چت‌بات هوش مصنوعی گوگل، Gemini در حال جلب توجه کاربران و همکاری با کمپانی‌هایی مانند اپل و سامسونگ است؛ اما ChatGPT همچنان به‌عنوان پرطرفدارترین ابزار هوش مصنوعی در جهان در صدر می‌درخشد.

این شرکت اعلام کرده عدم نیاز به ساخت حساب کاربری برای دسترسی به امکانات این ابزار موازی با معرفی زیرساخت‌های امنیتی جدید برای تضمین یک تجربه کاربری امن و لذت‌بخش خواهد بود.
دو هوش مصنوعی تازه‌وارد این کمپانی یعنی ابزار ساخت ویدیو بر اساس تصاویر Sora و سرویس ایجاد و تقلید صدای Voice Engine همچنان در دسترس عده‌ محدودی قرار دارند.

منبع: The Verge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array