به گزارش ایران دکونومی، امیر درجه، مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان پالاپل پرداز فارس در هاب رسانه اینوتکس ۲۰۲۳ حاضر شد و درباره محصولات این شرکت صحبت کرد. درجه، برای خبرنگاران حاضر در این نمایشگاه توضیح داد که چرا نرم‌افزار لایفا تولید شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پالاپل پرداز فارس، هدف آن‌ها بهینه‌سازی ارتباطات در سازمان‌های مختلف است. درجه در این باره به خبرنگاران گفت: «شرکت ما از سال ۱۳۹۰ کار خود را آغاز کرده و در چند سال گذشته بیش از هر چیزی بر روی آموزش و مدیریت ارتباطات متمرکز است. لایفا یک اپلیکیشن مدیریت ارتباطات درون سازمانی است. سازمان‌ها می‌توانند از این برنامه استفاده‌های متنوعی کنند. علاوه بر ارتباط دپارتمان‌های مختلف در یک سازمان، با استفاده از ابزار لایفا هر سازمانی می‌تواند در این پلتفرم اجتماعی به آموزش بخش‌های مختلف بپردازد.»

درجه در ادامه افزود: «کارکنان یک سازمان نیاز دارند تا با هم ارتباط بگیرند و کارهای خود را مدیریت کنند، اما شبکه‌های اجتماعی موجود مناسب ارتباطات درون سازمانی نیست. به عنوان مثال، یک سازمان هیچ‌وقت از اینستاگرام یا لینکدین برای شبکه‌های اجتماعی خود استفاده نمی‌کنند چون مدیریت این شبکه‌ها در اختیار آن‌ها نیست.»

مدیرعامل لایفا به شبکه‌های اجتماعی درون سازمانی مانند مایکروسافت تیمز اشاره کرد. او در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره دلایل استفاده نکردن از ابزارهایی مانند مایکروسافت تیمز و لزوم ساخت اپلیکیشن‌هایی مانند لایفا گفت: «به دلیل محدودیت‌های موجود در ایران،‌ استفاده از محصولاتی که در کشورهای دیگر تولید شده‌اند، سخت است. ما نمی‌توانیم به راحتی از اپلیکیشن‌های خارجی استفاده کنیم. از طرفی مسئله بومی‌سازی مطرح است.»

درجه، لایفا را این‌گونه به خبرنگاران توضیح داد: «ما مانند اینستاگرام هستیم، اما در سرورهای سازمان. بخش اول این اپلیکشن آموزش و سپس گام ارتباطات است. هر دپارتمان می‌تواند در پلتفرم لایفا گروه اختصاصی داشته باشد. ابزارهای یادگیری و سیستم‌های مدیریت یادگیری در حال از دست رفتن هستند. ما همچنین یادگیری اجتماعی و یادگیری از طریق بازی را از طریق لایفا انجام می‌دهیم.»


مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پالاپل پرداز فارس، مدیریت دانش را یکی از بخش‌های مهم لایفا دانست. امیر درجه در این خصوص گفت: «کار با سیستم‌های مدیریت دانش عموماً سخت است و حوصله کاربران را سر می‌برد، اما ما با لایفا کار را راحت کرده‌ایم. کار با لایفا به اندازه پست گذاشتن در یک شبکه اجتماعی ساده است.»

مدیرعامل لایفا از طولانی‌شدن فرآیندهای فروش نرم‌افزار در سازمان‌ها ابراز نگرانی کرد و افزود: «فرآیندهای فروش نرم‌افزارهای سازمانی زمان‌بر است. از روزی که شرکت‌ها تصمیم می‌گیرند کار را با ما شروع کنند تا وقتی که عقد قرارداد انجام می‌شود، حدود ۵ تا ۶ ماه طول می‌کشد.»

امیر درجه در گفت‌وگو با خبرنگاران حاضر در هاب رسانه نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳، محصول دیگری از مجموعه لایفا را معرفی کرد. محصول واقعیت مجازی، در کنار شبکه اجتماعی لایفا به سازمان‌ها کمک می‌کند تا علاوه بر داشتن یک سیستم هوشمند ارتباطات درون سازمانی، فرآیند آموزش را از طریق واقعیت مجازی انجام دهند. وی در این خصوص گفت: «شبیه‌سازی از طریق واقعیت مجازی انجام می‌شود و کارمندان شرکت‌ها می‌توانند آموزش را از طریق واقعیت مجازی دنبال کنند. در لایفا این آموزش‌ها که کارمندان یک سازمان می‌بینند، ضبط می‌شود و در داشبورد قرار می‌گیرد.»
از آن‌جا که برخی از سازمان‌ها به واقعیت مجازی نیاز دارند و برخی نیز به یک شبکه اجتماعی نیازمندند، لایفا با توجه به نیاز سازمان با آن‌ها قرارداد می‌بندد. مدیرعامل این شرکت مدیریت ارتباطات و انتقال دانش در توضیح چگونگی ارائه خدمات به سازمان‌ها می‌گوید:‌ «معمولاً چون شرکت‌های هدف ما شرکت‌های بزرگ است، هر دو سیستم به آن‌ها ارائه می‌شود اما اگر سازمانی فقط به دنبال شبکه‌ اجتماعی درون‌سازمانی یا نیازمند واقعیت مجازی برای آموزش باشد، این خدمات به صورت جداگانه به آن‌ها ارائه می‌شود.»

مدیرعامل لایفا در پایان صحبت‌هایش به ظرفیت صادرات اشاره کرد و گفت: «هدف ما در سال‌های اخیر صادرات نرم‌افزار است. سعی داریم روی محصولاتی کار کنیم که بتوانیم آن‌ها را در سطحی جهانی ارائه کنیم. اصلی‌ترین سد ما نبود توان مالی است، اما توانستیم محصول واقعیت مجازی‌مان را در استرالیا ارائه کنیم.»

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array