به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، اینفوگرافیک زیر تولید تخمینی کارخانجات ذوب آلومینیوم را بر اساس کشور در سال 2023 و با توجه به جدیدترین داده‌های سازمان زمین‌شناسی آمریکا (USGS) که در ژانویه 2024 منتشر شده، نشان می‌دهد.

بزرگترین تولیدکنندگان آلومینیوم جهان در سال 2023

بزرگترین تولیدکنندگان آلومینیوم جهان

از این داده‌ها می‌توان دریافت که چین به‌عنوان تولیدکننده برتر پیشتاز است و نزدیک به 60 درصد از ظرفیت تولید جهانی را در اختیار دارد. همسایه آن هند دومین تولید کننده بزرگ است و تنها یک دهم تولید چین را تولید می‌کند.

روسیه که 5 درصد تولید جهانی آلومینیوم را در اختیار دارد، هدف تحریم های اخیر آمریکا و انگلیس قرار گرفته است.

این تحریم ها شامل ممنوعیت بورس‌های معاملاتی فلزات از پذیرش آلومینیوم جدید تولید شده توسط روسیه و ممنوعیت واردات فلز روسیه به آمریکا و انگلیس است. هدف از این اقدامات مختل کردن درآمد صادرات روسیه است.

متداولترین فلز جهان

آلومینیوم ماده اولیه‌ای است که برای ساخت قوطی، فویل و بسیاری از محصولات دیگر استفاده می‌شود. این فلز از بوکسیت، سنگ‌های متشکل از اکسیدهای آلومینیوم و کانی‌های مختلف مشتق می‌شود.

تقریباً 25 درصد آلومینیوم تولیدی، سالانه در صنعت ساخت و ساز استفاده می‌شود؛ در حالی که 23 درصد دیگر به قاب خودروها، انواع سیم، چرخ‌ها و سایر قطعات بخش حمل و نقل اختصاص می‌یابد. فویل آلومینیومی، قوطی‌ها و صنعت بسته‌بندی، یکی دیگر از مقوله‌های مصرف نهایی قابل توجه است که 17 درصد از مصرف جهانی آلومینیوم را تشکیل می‌دهند.

با وجود استفاده گسترده، آلومینیوم هنوز به وفور یافت می‌شود. آلومینیوم از نظر فراوانی در پوسته زمین رایج‌ترین فلز جهان است و 8.2 درصد از پوسته زمین را تشکیل می‌دهد.

طبق گزارش USGS، منابع جهانی بوکسیت بین 55 تا 75 میلیارد تن تخمین زده می‌شود و برای پاسخگویی به تقاضای جهانی این فلز در آینده کافی است.

منبع: visualcapitalist

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array