به گزارش ایران دکونومی، طی سومین نشست هم‌اندیشی انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی، گزارشی از عملکرد سه ماهه و برنامه سه ماه آینده این انجمن ارائه شد.

امین کلاهدوزان، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی که در این نشست حضور داشت، با ابراز امیدواری، از حل مشکلات دریافت اینماد خبر داد. وی برای پاسخ به پرسش‌های اعضای این انجمن به پنل دعوت شد.

وی گفت: «بدنه دولت برای سرویس‌دهی به مردم طراحی نشده است. دولت‌ها همواره در عملیات اجرایی ضعیف عمل می‌کنند. زمانی صدور اینماد بی‌ستاره را آزمایشی در اختیار پرداخت‌یارها قرار دادیم که نتیجه موفقیت آمیز بود. اکنون نیز فراخوان برای کارگزار داده‌ایم. با ورود اپراتورها مشکلات پشتیبانی و پاسخگویی تاحدود زیادی رفع خواهد شد.»

گزارش کامل این رویداد را در این لینک بخوانید.

در حاشیه این رویداد، گفتگوهایی شکل گرفت که در ادامه آن‌ها را مشاهده خواهید کرد:

گفتگو با رضا شیرازی، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی

اینماد اینترنتی

وی در گفتگو با ایران دکونومی در خصوص اینماد گفت: اینماد به عنوان یک مجوز برای اعتباربخشی خیلی کارآمد نیست. اما مشکلات آن از آنجایی شروع شد که اینماد به سیستم شاپرک متصل شد. حتی به صورت اهرم فشاری درآمد که اگر کسب‌وکاری آن را از دست دهد، عملاً می‌میرد، در حقیقت شریان حیاتی که کسب درآمد است از بین می‌رود. من دقیقاً با همین بخش مشکل دارم. شاید اگر جلوتر برویم مشکلات بیشتر شود. معمولاً خارج از کشور این اعتبارسنجی توسط بانک‌ها صورت می‌گیرد، اگر قرار است اینماد یکپارچه شود خوب است اما به عنوان اهرم فشار توجیهی ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که جریانات صنفی چقدر می‌تواند کمک کننده باشد، توضیح داد: از آنجایی که اینماد در دیوان عدالت اداری مطرح شده است، برداشتن آن امکان پذیر نیست، اما جریانات صنفی می‌تواند به سهولت فرآیند دریافت آن کمک کند.

مشاهده ویدئو

گفتگو با نوید معافیان، عضو هیئت مدیره انجمن کسب‌وکارهای اینترنتی

صنفی اینترنتی

معافیان در گفتگو با ایران دکونومی، در خصوص فعالیت‌های انجمن گفت: ابتدا در انجمن درگیر مجوزها بودیم، در قدم بعدی سعی کردیم نیازهای اعضا را به صورت صنفی بشناسیم و در صدد رفع آن‌ها برآییم. همچنین سعی داریم به صورت فصلی، نشست‌هایی برگزار کنیم، ما بخش آموزش را در انجمن راه‌اندازی کردیم و پس از آن تفاهم‌نامه‌های همکاری را برای ارائه خدمات به اعضا منعقد کردیم. فعالیت ما کاملاً صنفی است و می‌خواهیم بهترین خدمات صنفی را به اعضایمان ارائه دهیم.

مشاهده ویدئو

گفتگو با میلاد مه‌بادی، مدیرعامل تابین

تسهیل اینترنتی

مه‌بادی در خصوص خدماتی که از طریق نظام صنفی به کسب‌وکارهای اینترنتی ارائه می‌دهد گفت: نظام صنفی سعی می‌کند فرآیندهای این کسب‌وکارها را تسهیل کند و برای آن‌ها زیرساخت ارائه کند. انجمن بخش‌هایی مثل بیمه، مالیات و… را برای اعضایش ساماندهی می‌کند.

مشاهده ویدئو

گفتگو با محمد هاشمی، مدیرعامل پویان حساب

مالیاتی اینترنتی

هاشمی در خصوص حمایت پویان حساب از انجمن گفت: کسب‌وکارهای اینترنتی، مدل جدیدی از کسب‌وکارها هستند و ممکن است در مسیر مالی و مالیاتی خود به مشکل بربخورند، ما از انجمن حمایت کردیم تا بتوانیم خدماتمان را در این حوزه، در اختیار کسب‌وکارهای عضو انجمن قرار دهیم، چرا که اگر در این حوزه اطلاعات و تخصص کافی نباشد، ممکن است کسب‌وکار مجبور به پرداخت مالیات سنگین شود.

مشاهده ویدئو

گفتگو با احسان شیخ‌زادگان، بنیانگذار اپکس

بلاکچینی اینترنتی

وی در خصوص خدماتی که انجمن ارائه می‌دهد گفت: انجمن خدمات خوبی به ما ارائه می‌دهد و در واقع می‌کوشد مشکلاتی که برای کسب‌وکارهای عضو به وجود می‌آید را حل کند. برای کسب‌وکارهایی مثل ما که بلاکچینی هستیم اخذ مجوزها بسیار سخت است و ما باید اول به عضویت انجمن بلاکچین درآییم و بعد اینماد بگیریم و قانونی شروع به فعالیت کنیم. انجمن این مسیر را برایمان تسهیل کرد.

مشاهده ویدئو

 

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array