به گزارش ایران دکونومی، بر اساس ماده48 قانون بیمه شخص ثالث، صدور کارت و سهمیه سوخت وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه شخص ثالث ممنوع است.

طبق اعلام رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، بیش از 17هزار وسیله نقلیه سنگین بیش از یک سال است که فاقد پوشش بیمه نامه شخص ثالث هستند.

الزام به دریافت بیمه نامه شخص ثالث به منظور افزایش امنیت در حوزه حمل و نقل است و توصیه می‌شود رانندگان خودروهای وسایل سنگین در تمدید بیمه نامه ها دقت کنند تا از منافع بیمه در جبران خسارات بهره مند شوند.

مهدی قمصریان مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی گفت: به دارندگان وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث هشدار داده می‌شود که اقدام به خرید و تهیه بیمه نامه کنند، و اگر توجه نکنند وارد لیست خاکستری شده و به هنگام سوختگیری در ماه دوم پیغام” خطا بیمه” را دریافت خواهند کرد که به منزله غیرفعال شدن کارت سوخت شأن است.

بعبارتی در صورت عدم اقدام لازم در بازه یک ماهه، کارت سوخت آنها غیرفعال خواهد شد.

بیمه‌ شخص ثالث یکی از زیر مجموعه‌های بیمه‌ خودرو و یک بیمه‌ اجباری برای تمام وسایل نقلیه‌ زمینی موتوری است. بیمه ‌نامه‌ شخص ثالث در واقع قراردادی است که برای جبران خسارات جانی و مالی وارد شده به اشخاص ثالث، بین شرکت بیمه و خریدار بسته می‌شود.

یعنی در این قرارداد مالکِ وسیله‌ نقلیه، شخص اول یا بیمه‌گذار است و شرکت بیمه، شخص ثانی یا بیمه‌گر است که متعهد می‌شود در مقابل دریافت مبلغ حق ‌بیمه، هزینه‌های حادثه را طبق قرارداد جبران کند

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array