به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، پاول دورف مؤسس پیام‌رسان محبوب تلگرام اخیراً در مصاحبه‌ای غیرمنتظره حاضر شده و پس از سالها مقابل دوربین درباره کمپانی خود و مسیر پیشرفت آن در طی سال‌های پیش‌رو صحبت کرده است.

تاکر کارلسن، خبرنگار سابق شبکه فاکس که شهرت بسیاری در پیشه خود دارد اخیراً موفق شده مؤسس تلگرام را به حضور یک مصاحبه اختصاصی متقاعد کند. این مصاحبه در دفتر شخصی دورف صورت گرفته است و کارلسن ویدیوی آن را به‌صورت یک ویدیو در شبکه اجتماعی X به‌اشتراک گذاشته است.
دفاتر مدیریتی و کمپانی تلگرام در شهر دبی مستقر هستند و کارلسن برای انجام این مصاحبه نادر با دورف به این ناحیه سفر کرده است. در طی سال‌های اخیر دورف به‌هیچ‌عنوان حاضر به مصاحبه با رسانه‌ها نبوده است؛ اما با توجه به پیشرفت روزافزون پیام‌رسان تلگرام به‌نظر می‌رسد مؤسس آن اشتیاق بیشتری برای صحبت کردن درباره آینده‌نگری‌های خود داشته باشد.

پاول دورف

به باور دورف، آینده درخشانی در انتظار تلگرام است

تلگرام بی‌شک یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان در دنیا می‌باشد. این برنامه تقریباً برای تمام سیستم‌عامل‌های مشهور موجود از جمله اندروید، iOS، ویندوز، macOS و لینوکس در دسترس می‌باشد.
براساس گزارشات اخیر، پایگاه مخاطبین تلگرام هم‌اکنون بیش از 900 میلیون کاربر فعال از سراسر جهان دارد. حالا به گفته پاول دورف در مصاحبه تازه خود با تاکر کارلسن، این تعداد تا سال 2025 از 1 میلیارد نفر هم خواهد گذشت!

دورف در مصاحبه خود، میزان گسترش محبوبیت و نصب تلگرام را به یک “حریق جنگلی” توصیف کرده و گفته به‌زودی کاربران بسیار بیشتری از سراسر جهان به این برنامه کاربردی خواهند پیوست. او پیش‌بینی کرده که با این سرعت پیشرفت، تا یک‌سال آینده تعداد کاربران فعال تلگرام از 1 میلیارد نفر هم خواهد گذشت.
در راستای مقایسه، واتساپ که رقیب سرسخت این برنامه می‌باشد در حال حاضر به‌صورت ماهانه بیش از 2 میلیارد کاربر فعال دارد! همچنین تلگرام هنوز پشت‌سر برنامه‌های محبوبی مانند اینستاگرام، تیک‌تاک، فیسبوک و پیام‌رسان چینی WeChat قرار دارد.

پیام‌رسان محبوب تلگرام که یکی از بزرگترین پایگاه‌های مخاطب خود را در کشورمان ایران دارد؛ یک برنامه ابری، رمزگذاری‌شده و چندبستری است که در برای اولین بار در سال 2013 برای دو سیستم‌عامل اندروید و iOS عرضه شده بود.
این پلتفرم توانست ردپایی فوق‌العاده از خود به‌جا بگذارد و در کمتر از یک‌سال پس از راه‌اندازی 35 میلیون کاربر فعال ماهانه به‌دست آورد. درست مانند بسیاری از پیام‌رسان‌های دیگر، امکان به‌اشتراک‌گذاری پیام‌ها، تصاویر، فایل‌ها و غیره در محیط این اپلیکیشن وجود دارد. همچنین کاربران می‌توانند تماس‌های صوتی/تصویری گروهی یا تکی را به‌کمک تلگرام برقرار کنند.

با اینکه استفاده از این پیام‌رسان کاملاً رایگان است؛ اما کمپانی تلگرام اخیراً از یک سرویس اشتراکی پولی به‌نام Telegram Premium رونمایی کرده بود که در ازای پرداخت ماهانه 4.99 دلار امکانات ویژه‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
همچنین مشترکین این سرویس می‌توانند حساب خود خود را به حساب تجاری (Telegram Business) نیز تبدیل کرده و از قابلیت‌های آن برای کسب‌وکار خود بهره ببرند. دورف اخیراً از برنامه جدید کسب درآمد از کانال‌های عمومی دارای بیش از 1000 عضو نیز رونمایی کرده بود.

در طی مصاحبه با تاکر کارلسن، پاول دورف بر این نکته تأکید کرد که قصد دارد تلگرام به‌عنوان یک پلتفرم “بی‌طرف” حفظ کرده و این برنامه را درگیر تنش‌های اخیر ژئوپلیتیکی نکند. همچنین براساس مصاحبه اخیر دورف با FT، این پیام‌رسان محبوب در مسیر بررسی شرایط برای ورود به بازار سهام آمریکا نیز می‌باشد. البته به گفته دورف این اتفاق تنها درصورتی خواهد افتاد که تلگرام به سودآوری برسد.

برای تضمین محبوبیت و پیشی گرفتن از رقبا، تلگرام ماهانه از آپدیت‌های جدیدی در محیط برنامه خود رونمایی می‌کند که جدیدترین آن قابلیت ساخت استیکر دلخواه می‌باشد. همچنین این کمپانی قصد دارد تا پایان ماه جاری میلادی (آپریل 2024) از 16 قابلیت جدید دیگر نیز رونمایی کند!

منبع: Android Headlines

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array