به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، مؤسس پیام‌رسان محبوب و کاربردی تلگرام پس از مدت‌ها در اتفاقی منحصربه‌فرد با خبرگزاری Financial Times مصاحبه‌ای اختصاصی انجام داده است.

به گفته دورف، تلگرام به لطف فروش اکانت‌های سرویس اشتراکی Telegram Premium و سیستم تبلیغاتی خود، صدها میلیون دلار درآمد دارد و انتظار می‌رود در سال آینده میلادی (2025) به سودآوری برسد.
همچنین بنیان‌گذار این پیام‌رسان اعلام کرده که احتمالاً تلگرام در آینده سهام خود را به‌صورت عمومی عرضه خواهد کرد! “حفظ استقلال شرکت و عدم اتکا به سرمایه‌گذاران” یکی از مهم‌ترین دلایل آغاز روند کسب‌ درآمد از این اپلیکیشن بوده است.

سهام تلگرام

تلگرام در آستانه سودآوری و عرضه عمومی سهام

دورف در مصاحبه جدید و اختصاصی خود با رسانه Financial Times گفته که پیام‌رسان تلگرام به‌تازگی به رکورد 900 میلیون کاربر فعال دست یافته است و از طریق محتواهای تبلیغاتی و فروش اکانت‌های پریمیوم خود “صدها میلیون دلار درآمد کسب می‌کند”.
با اینکه سرمایه‌گذاران جهانی و بالقوه این شرکت را به‌صورت حدودی بیش از 30 میلیارد دلار ارزش‌گذاری کرده و قصد تزریق سرمایه به آن را داشتند؛ اما پاول دورف قصد فروش این کمپانی را ندارد و امیدوار است در آینده نزدیک سهام پیام‌رسان محبوب خود را به‌صورت عمومی عرضه کند.

دورف در مصاحبه خود در این باره گفته است: “اصلی‌ترین دلیل شروع درآمدزایی از طریق خدمات تلگرام این بود که قصد داشتیم یک شرکت مستقل باقی بمانیم. به‌صورت کلی، ما در این کمپانی عرضه اولیه سهام (IPO) را یک روش مناسب برای دسترسی دموکراتیزه به ارزش‌های تلگرام تلقی می‌کنیم”.

پیام‌رسان تلگرام حدود دو سال پیش از سرویس اشتراکی و پولی Telegram Premium رونمایی کرده بود. این سرویس اشتراکی موفق شد در کمتر از چند ماه به آستانه یک میلیون کاربر پریمیوم دست یابد. همچنین این کمپانی امکان نمایش محتواهای تبلیغاتی را در کانال‌ها فراهم کرده و قصد دارد در همین ماه (مارچ 2024) از سرویس کسب درآمد از طریق تبلیغات خود نیز رونمایی کند.

پاول دورف

پاول دورف در مصاحبه خود با خبرگزاری FT اعلام کرد که این قابلیت‌ها فعلاً محدود به برخی از نقاط جهان هستند. همچنین آژانس‌های تبلیغاتی برای استفاده از این سرویس جدید باید مبلغی حدود 1 تا 10 میلیون یورو پرداخت کنند! کمپانی تلگرام قصد دارد در سال 2024 خدمات تبلیغاتی خود را به‌صورت جهانی گسترش دهد. دورف در این مصاحبه ادعا کرده که هزینه‌های هر کاربر فعال ماهانه برای استفاده از خدمات این پیام‌رسان، به‌صورت سالانه کمتر از 70 سنت می‌باشد.

به گفته این خبرگزاری و به نقل از دو منبع آگاه و ناشناس، کمپانی تلگرام می‌خواهد در آینده نزدیک سهام خود را به‌صورت عمومی در بازار بورس آمریکا عرضه کند؛ اما برای رسیدن به این هدف ابتدا باید به سودآوری دست یابد. پاول دورف در مصاحبه خود درباره زمان دقیق IPO شرکت خود جزئیاتی منتشر نکرده است.

همین چند روز پیش بود که تلگرام با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد به‌صورت جدی به رقابت با پیام‌رسان واتساپ رفته و از این پس کاربران می‌توانند با پرداخت یک هزینه معین، اکانت شخصی خود را به یک اکانت تجاری و بیزینسی تبدیل کنند. از قابلیت‌های حساب تجاری این پیام‌رسان می‌توان به دسته‌بندی و مرتب کردن چت‌ها با برچسب‌های رنگی، استفاده از پیام‌های خوشامدگویی یا خداحافظی اتوماتیک و میانبرهایی برای دسترسی و پاسخ‌دهی سریع‌تر اشاره کرد.

کاربران با استفاده از این آپدیت جدید به امکاناتی از جمله درج لوکیشن دقیق، آدرس و ساعات کاری کسب‌وکار خود دسترسی خواهند داشت. البته درحالی‌که استفاده از امکانات تجاری واتساپ برای کاربران رایگان است؛ کاربران تلگرامی برای دسترسی به قابلیت‌های بیزینسی این اپلیکیشن ملزم به پرداخت هزینه سالانه یا ماهانه هستند.

پاول دورف در گذشته اعلام کرده بود که پیام‌رسان تلگرام قصد دارد در آینده نزدیک چت‌بات‌های هوش مصنوعی اختصاصی خود را به‌عنوان دستیارهای هوشمند در اختیار صاحبین کسب‌وکارها قرار دهد تا به وظایفی مانند پشتیبانی از مشتریان یا پاسخگویی به سؤالات رسیدگی کنند. یکی دیگر از کاربردهای سیستم‌ها و مکانیزم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، رفع مشکلات احتمالی این اپلیکیشن می‌باشد.

منبع: FTTech Crunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array