به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شرکت OpenAI قصد دارد به زودی یک موتور جستجوی جدید را معرفی کند. گفته می‌شود این شرکت در جریان رویدادی که قرار است روز ۹ می ۲۰۲۴ (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزار شود، از این محصول که رقیبی جدی برای گوگل خواهد بود، رونمایی می‌کند.

یک منبع آگاه مدعی شده است که OpenAI از اوایل ژانویه (اواخر دی ماه 1402) با استخدام افراد مختلف، خود را برای برگزاری یک رویداد بزرگ آماده می‌کند و ظاهراً رونمایی از این موتور جستجوی جدید، محوریت اصلی این رویداد خواهد بود.

تصمیم OpenAI برای راه‌اندازی یک موتور جستجوی جدید، به دنبال اظهارات سال پیش ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت صورت گرفته است که گفته بود با ادغام مدل‌های GPT OpenAI در موتور جستجوی Bing مایکروسافت، «گوگل را به تکاپو می‌اندازیم».

موتور جستجوی جدید OpenAI

ویژگی‌های منحصربه‌فرد موتور جستجوی OpenAI

اگر شایعات درست باشند، موتور جستجوی OpenAI که با همکاری مایکروسافت توسعه یافته است، احتمالاً زودتر از از Google I/O معرفی خواهد شد که عرضه آن برای تاریخ 14 می 2024 (25 اردیبهشت) برنامه‌ریزی شده است. این محصول می‌تواند با بهره‌گیری از فناوری به‌کاررفته در بینگ (Bing) مایکروسافت و ادغام مدل‌های زبانی بزرگ (LLM)، تجربه‌ منحصربه‌فردی در زمینه کاوش در اینترنت برای کاربران ارائه کند.

 گفته می‌شود این موتور سرچ جدید ممکن است به هوش مصنوعی Perplexity نیز مجهز باشد. لازم به ذکر است که مایکروسافت اخیراً به دلیل نگرانی‌های امنیتی، کارمندان خود را از استفاده از هوش مصنوعی Perplexity منع کرده بود.

در حالی که گفته می‌شود این محصول با هدف تشدید رقابت OpenAI و مایکروسافت با گوگل ساخته می‌شود، سم آلتمن در این خصوص گفته است:

«اگر سوال این است که آیا می‌توانیم موتور جستجویی بهتر از گوگل یا هر چیز دیگری بسازیم، باید بگویم که مطمئناً این کار را انجام خواهیم داد. ما تجربه‌ای فراتر از لینک‌های آبی سنتی و تبلیغات ارائه کرده و به کاربران کمک می‌کنیم به شکلی جامع اطلاعات مورد نظر خود را پیدا و ترکیب کنند.»

منبع: analyticsindiamag

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array