به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، پاول دورف، مؤسس پیام‌رسان تلگرام روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کرد از این پس امکان ساخت اکانت بیزینسی نیز برای کاربران فراهم شده است.

حساب تجاری تلگرام که در آینده به امکانات هوش مصنوعی نیز مجهز خواهد شد، رقابتی جدی با پلتفرم بیزینسی پیام‌رسان واتساپ به‌وجود آورده است. البته درحالی‌که استفاده از امکانات تجاری واتساپ برای کاربران رایگان است؛ کاربران تلگرامی برای دسترسی به قابلیت‌های بیزینسی این اپلیکیشن ملزم به پرداخت هزینه سالانه یا ماهانه هستند.

تلگرام تجاری

با امکانات حساب تجاری تلگرام آشنا شوید

به گفته دورف، کاربران می‌توانند حساب‌های کاربری شخصی خود را با پرداخت یک مبلغ معین ماهانه به حساب‌های تجاری و بیزینسی تبدیل کنند. کاربران با استفاده از این آپدیت جدید به امکاناتی از جمله درج لوکیشن دقیق، آدرس و ساعات کاری کسب‌وکار خود دسترسی خواهند داشت. این اطلاعات برای کسب‌وکارهایی مانند کافه‌ها و فروشگاه‌های کوچک محلی کاربرد بسیاری خواهد داشت.

برخی از دیگر قابلیت‌های حساب تجاری تلگرام شامل دسته‌بندی و مرتب کردن چت‌ها با برچسب‌های رنگی، استفاده از پیام‌های خوشامدگویی یا خداحافظی اتوماتیک و میانبرهایی برای دسترسی و پاسخ‌دهی سریعتر هستند.
دورف با انتشار پست جدیدی در کانال تلگرام خود نوشت این پیام‌رسان محبوب قصد دارد در همین ماه (مارچ 2024) از قابلیت‌های متنوع بیشتری برای صاحبین اکانت‌های بیزینسی رونمایی کند. یکی از این قابلیت‌های هیجان‌انگیز، تجهیز حساب‌های تجاری تلگرام به چت‌بات‌های هوش مصنوعی شخصی‌سازی شده برای پشتیبانی مشتریان می‌باشد!

دورف در این مورد توضیحات بیشتری داده و نوشته است: “حساب‌های تجاری تلگرام می‌توانند چت‌بات‌های هوش مصنوعی پیشرفته را به‌عنوان دستیارها و منشی‌های نامرئی و کاربلد به اکانت خود اضافه کرده و این ابزارها را در مواردی مانند پاسخ‌دهی به مشتریان و خدمات پس از فروش به‌کار بگیرند”. به گفته مؤسس تلگرام، چت‌بات‌های هوش مصنوعی فرایند اتوماسیون تجاری را به یک دوره جدید و منحصربه‌فرد وارد خواهند کرد.

Telegram Business

تفاوت حساب تجاری واتساپ و تلگرام در چیست؟

تلگرام قصد دارد با توسعه خدمات خود به دنیای تجاری، با قابلیت‌های کسب‌وکار پیام‌رسان واتساپ رقابت کند. اکانت WhatsApp Business موفق شده بود در پایان سال 2023 به رکورد 200 میلیون کاربر فعال ماهانه دست یابد! با این وجود، یکی از تفاوت‌های کلیدی تلگرام و واتساپ این است که پیام‌رسان پاول دورف برای ارائه این قابلیت‌های تجاری جدید از کاربران خود یک مبلغ ماهانه معین دریافت می‌کند.
اما واتساپ برای کسب درآمد از این شاخه از فعالیت‌های خود به نوع برقراری ارتباط کاربران، یعنی تعداد و تکرر چت‌های میان مشتریان و صاحبان کسب‌وکارها اتکا می‌کند.

اپلیکیشن پیام‌رسان واتساپ که تحت مدیریت کمپانی متا فعالیت می‌کند، سال گذشته (2023) از قابلیت‌ها و امکانات بسیاری در حساب‌های تجاری خود رونمایی کرده بود. از این آپدیت‌ها می‌توان به پیام‌های شخصی‌سازی شده برای ارسال به مشتریان و معرفی فرایندهایی اشاره کرد که به مشتریان اجازه می‌دهند بدون نیاز به ترک واتساپ تراکنش‌های مالی خود را به پایان برسانند.

کمپانی تلگرام در طی دو سال گذشته در تلاش بوده تا کسب‌وکار خود را از طریق معرفی اشتراک پولی Telegram Premium گسترش دهد. این اشتراک ماهانه پولی در کنار کیف‌پول رمزارزی و حراج یوزرنیم‌های اختصاصی کاربران Premium منبع درآمد اصلی پاول دورف بوده‌اند. این اپلیکیشن که بیش از 800 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد؛ قصد دارد در همین ماه جاری از پلتفرم تبلیغاتی خود به‌منظور کسب درآمد صاحبین کانال‌ها نیز رونمایی کند.

منبع: Tech Crunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array