به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، از این پس صاحبان کانال‌های عمومی تلگرام می‌توانند از طریق این پیام‌رسان کسب درآمد کنند. این اپلیکیشن محبوب جهانی که به علت امنیت بالای کاربری و امکانات گسترده در میان کاربران جایگاه خاصی دارد؛ به‌تازگی از امکان کسب درآمد از طریق کانا‌ل‌های عمومی دارای بیش از 1000 عضو رونمایی کرده است.

شایان ذکر است که این امکان جدید برای کانال‌های ساخته شده با شماره ایران نیز در دسترس خواهد بود.

تبلیغات تلگرام
فرم اختصاصی تلگرام برای درج تبلیغات در کانال‌ها

شرایط کسب درآمد از کانال‌های تلگرامی چیست؟

براساس جزئیات تکمیلی منتشر شده در بلاگ اطلاع‌رسانی این پیام‌رسان، کانال‌های فعال در این پلتفرم ماهانه بیش از 1 تریلیون بازدید از سوی کاربران دریافت می‌کنند! صاحبان کانال‌های عمومی تلگرام که بیش از 1000 عضو دارند، از واجدین شرایط شرکت در این برنامه کسب درآمد جدید به‌حساب می‌آیند.
دارندگان این کانال‌های واجد شرایط می‌توانند صاحب 50% از کل درآمد کسب‌شده از طریق نمایش تبلیغات تلگرام در کانال‌های خود شوند. همچنین درآمد نهایی کسب شده از طریق این برنامه بدون دریافت هیچ‌گونه کارمزدی قابل برداشت می‌باشد.

تبلیغات تلگرام
نمایی از تبلیغات نمایش داده شده در کانال‌ها

البته دارندگان کانال‌ها می‌توانند از این درآمد برای بهینه‌سازی امکانات و بهبود شرایط کانال مانند نمایش تبلیغات خود در محیط تلگرام استفاده کنند. این پلتفرم تصمیم گرفته برای تسهیل دسترسی و شفافیت هرچه‌تمام‌تر، تنظیمات مربوط به ردیابی کسب درآمد را در بخش تنطیمات کانال‌ها (channel settings) جایگذاری کند.
دارندگان کانال‌های بیش از 1000 عضو می‌توانند با مراجعه به این بخش به جزئیات و آمار مربوط به کسب درآمد از طریق نمایش تبلیغات دسترسی داشته باشند. برای کسب اطلاع بیشتر از درآمد به‌دست‌آمده از نمایش تبلیغات، کافی‌ست کاربران باید به منوی آمارها (Statistics) و سپس نمودار کسب درآمد (Monetization) مراجعه کنند.

البته تبلیغات تلگرامی تنها در کانال‌های عمومی بزرگ به نمایش درمی‌آیند و شاهد نمایش آنها در چت‌های شخصی و لیست چت‌ها نخواهیم بود. این پیام‌رسان محبوب به کاربرانش اطمینان داده که تبلیغات تلگرام به‌هیچ‌وجه مبتنی بر اطلاعات شخصی افراد نیستند و فقط به کانال‌های که کاربران عضو آنها هستند بستگی دارند.
راه غیرفعال کردن مشاهده این تبلیغات نیز بسیار ساده است. کافی‌ست با خریداری کردن اشتراک پولی Telegram Premium از موج پیش‌روی نمایش تبلیغات در این پلتفرم کناره‌گیری کنید.

تون کوین تلگرام
تون‌کوین، ارز دیجیتال پرداختی تلگرام به کاربران

تون‌کوین، روش پرداختی تلگرام به دارندگان کانال‌ها

در آینده برداشت درآمد از طریق پلتفرم Fragment (که براساس بلاکچین TON پایه‌گذاری شده) نیز امکان‌پذیر خواهد شد. علاوه‌بر این، تلگرام رمزارز تون‌کوین را به‌عنوان یک راه پرداختی به دارندگان کانال‌های واجد شرایط معرفی کرده است. این ارز دیجیتال که در چارچوب بلاکچین TON فعال است مزایایی از جمله کارمزد کم و سرعت بالای تراکنش را به کاربران ارائه می‌دهد.

همانطور که بالاتر اشاره کردیم، صاحبان کانال‌ها می‌توانند با تون‌کوین‌های دریافتی خود بات یا کانال خود را در محیط تلگرام تبلیغ کنند. بودجه تون‌کوین‌ها و یک فرم در یک پنل اختصاصی برای خرید تبلیغات به کاربران نمایش داده می‌شود. این فرم شامل مشخصاتی مانند تیتر و توضیحات تبلیغ، لینک مربوطه، مخاطب هدف و غیره می‌شود.

پاول دورف، مؤسس تلگرام به‌تازگی اظهار کرده بود که این پیام‌رسان از سال میلادی آینده (2025) به سودآوری خواهد رسید. همچنین اخیراً امکان ساخت حساب تجاری با امکانات مرتبط برای کسب‌وکارها (مانند درج آدرس و ساعت کاری، استفاده از دستیار هوش مصنوعی برای پاسخگویی به سؤالات مشتریان) در راستای رقابت با اکانت بیزینسی واتساپ به کاربران معرفی شده بود.

منبع: DaryoTelegram

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array