به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی یوتیوب در مسیر مبارزه با ابزارهای مسدودکننده تبلیغات این‌بار به‌سراغ اپلیکیشن‌های شخص‌ثالث رفته است. براساس گزارشات اخیر، کاربرانی که هنگام تماشای ویدیوها از چنین اپلیکیشن‌هایی غیرمجازی استفاده کنند؛ دچار اختلالات پخش در ویدیو خواهند شد و پیام‌های اخطار دریافت خواهند کرد.

پس از تلاش‌های گسترده سال گذشته (2023)، این بار نوبت حوزه موبایلی‌ست که تحت‌تأثیر پیگرد قانونی یوتیوب قرار بگیرد. براساس آپدیت منتشر شده در روز دوشنبه، این پلتفرم ویدیویی محبوب اطلاع‌رسانی کرده که کاربرانی که از طریق اپلیکیشن‌های مسدودکننده تبلیغات به تماشای ویدیوهای موجود بپردازند؛ در این فرایند اختلالاتی را تجربه خواهند کرد و دسترسی آنها به این محتواهای ویدیویی محدود خواهد شد.

مسدودکننده تبلیغات یوتیوب

زنگ‌خطر برای کاربران موبایلی یوتیوب

در سال 2023، یوتیوب در سطح جهانی با قطعیت وارد یک مبارزه علیه ابزارهای غیرقانونی مسدودکننده تبلیغات شد. یوتیوب برای این کار سعی کرد کاربران را به تهیه کردن اشتراک پولی YouTube Premium ترغیب کرده و یا با محدود کردن دسترسی افراد آنها را به تماشای تبلیغات کوتاه میان ویدیوها وادار کند. همچنین کاربرانی که از افزونه‌های مسدودکننده تبلیغات در مرورگر خود استفاده می‌کردند نیز هدف این محدودیت دسترسی قرار گرفتند.

اما حالا به گفته این کمپانی، قوانین و سیاست‌های استفاده از این پلتفرم ویدیویی به “اپلیکیشن‌های شخص‌ثالثی که مسدودکننده تبلیغات هستند نیز اجازه فعالیت نمی‌دهد”. زیرا کاربرد این برنامه‌ها در نهایت منجر به این خواهد شد که “تولیدکنندگان محتوا و صاحبین کانال‌های یوتیوب نتوانند از طریق نمایش تبلیغات در ویدیوهای خود کسب درآمد داشته باشند”.
قوانین جدید یوتیوب مستقیماً اپلیکیشن‌های موبایلی مانند AdGuard را مورد هدف قرار داده‌اند؛ برنامه‌های واسطه‌ای که به کاربران اجازه می‌دهند بدون نمایش هیچ تبلیغات آزاردهنده و مکرری به تماشای ویدیوهای دلخواه خود مشغول شوند.

این پلتفرم ویدیویی محبوب در ادامه گفته است:

“استفاده از رابط کاربردی برنامه‌نویسی (API) یوتیوب فقط برای مواردی مجاز است که در راستای قوانین ما فعالیت می‌کنند. اگر برنامه‌ یا اپلیکیشینی که خاطی این قوانین باشد را پیدا کنیم؛ اقدامات موردنیاز برای حفاظت از پلتفرم خود، تولیدکنندگان محتوا و مخاطبین آنها صورت خواهد گرفت”.

کمپانی یوتیوب همچنان با پافشاری به کاربران خود پیشنهاد می‌دهد برای یک تجربه کاربری امن و لذت‌بخش و بدون نیاز به تماشای تبلیغات، اشتراک پولی YouTube Premium را تهیه کنند. در حال حاضر کاربران علاقه‌مند می‌توانند با وارد کردن اطلاعات شخصی خود به‌مدت یک ماه از این سرویس به‌صورت رایگان استفاده کنند و پس آن با پرداخت ماهانه 14 دلار اشتراک خود را تمدید کنند.
اشتراک پولی YouTube Premium علاوه‌بر حذف آگهی‌های تبلیغاتی، مزایای دیگری از جمله امکان دانلود ویدیوها و تماشای آفلاین و همچنین دسترسی به سرویس YouTube Music Premium را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

اقدامات اخیر یوتیوب اخبار خوشی برای کاربران این اپلیکیشن‌های مسدودکننده تبلیغات به‌حساب نمی‌آید؛ اما درنهایت می‌توان گفت که این کمپانی قصد عقب‌نشینی از این مبارزه جهانی با ادبلاکرها را ندارد.

منبع: The Verge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array