به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، یوتیوب همچنان در تلاش است تا کاربران بیشتری را به خرید اشتراک Premium پلتفرم خود ترغیب کند.
براساس مشاهدات اخیر، یوتیوب در جدیدترین اقدام خود پنجره پاپ‌آپ تایمرداری را طراحی کرده که مختص کاربران نسخه رایگانی است که از ابزارهای مسدود کننده تبلیغات در این پلتفرم استفاده می‌کنند.

مسدود

حذف تدریجی ابزارهای مسدود کننده تبلیغات

براساس اطلاعات موجود در یک پست جدید در وبسایت Reddit، این پنجره هشدار آپدیت‌شده، دارای یک تایمر کوچک در گوشه سمت راست خود است. این تایمر نشان‌دهنده زمان باقی‌مانده برای کاربری است که از ابزارهای مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کند.
براساس مشاهدات ابتدایی کاربران، این تایمر بین 30 تا 60 ثانیه به افراد زمان می‌دهد تا استفاده از سیستم‌های مسدود کننده تبلیغات را متوقف کنند.

بقیه اطلاعات موجود در این پاپ‌آپ، مانند گذشته در باب فواید اشتراک Premium یوتیوب هستند و دو گزینه “اجازه پخش تبلیغات در یوتیوب را بدهید” و یا “اشتراک Premium یوتیوب را امتحان کنید” را به کاربران ارائه می‌دهند.

برای اولین بار، یکی از کاربران شبکه اجتماعی Reddit این هشدار جدید یوتیوب را با دیگران به‌اشتراک گذاشت و چندین کاربر دیگر نیز این مسئله را تأیید کردند.
به‌نظر می‌رسد در حال حاضر یوتیوب این پاپ‌آپ را به‌صورت آزمایشی و تنها به عده محدودی از کاربران نمایش داده است.

حدود یک ماه و نیم پیش و در ماه ژوئن، یوتیوب در اقدامی دیگر، دسترسی کاربرانی را که از ابزارهای مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کردند را محدود کرده بود.
در صورت تشخیص استفاده از این ابزارها توسط یوتیوب، و درصورت عدم غیرفعالسازی آنها، کاربران دسترسی خود را به یوتیوب پس از تماشای 3 ویدیو از دست خواهند داد.

ترغیب کاربران به خریداری اشتراک Premium

این پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیو شدیداً در تلاش است تا کاربران را به سمت استفاده و خریداری اشتراک Premium خود سوق دهد؛ اشتراکی که نمایش آگهی‌های تبلیغاتی میان ویدیوها را به‌کلی غیرفعال می‌سازد.
در اوایل سال میلادی جاری، یوتیوب کیفیت پخش تصویر اختصاصی “1080p Premium” را در اختیار کاربران اشتراکی خود قرار داده بود و از هفته گذشته این کیفیت بالا در نسخه دسکتاپ نیز در دسترس است.

اقدام اخیر یوتیوب، نمایش پاپ‌آپ تایمر دار به کاربران “متخلف”، تاکتیک جدیدی برای کاهش و حتی حذف استفاده از این ابزارهاست. با اینکه استفاده از VPN و مرورگرهایی مانند Brave نیز در این مقوله به کمک کاربران می‌آیند؛ اما در هرصورت همه اینها راه‌حل‌های موقتی هستند.
با توجه به روندی که یوتیوب در زمینه محدود کردن ابزارهای مسدود کننده تبلیغات در پیش گرفته، به‌نظر می‌رسد برای این موارد نیز چاره‌ای اندیشیده باشد.

اما با درنظر گرفتن همه این مسائل، عده کثیری از کاربران باز هم از خرید اشتراک Premium به دلیل هزینه روزافزون آن خودداری می‌کنند.
اعمال پروسه افزایش قیمت در این اشتراک، هزینه ماهانه آن را در ایالات متحده آمریکا به 13.99 دلار رسانده است. اما در بازارهایی مانند کشور هند، هزینه خرید اشتراک Premium هنوز کمتر از دیگر مناطق است.

اشتراک پولی YouTube Premium علاوه‌بر حذف آگهی‌های تبلیغاتی، مزایای دیگری از جمله امکان دانلود ویدیوها و تماشای آفلاین و همچنین دسترسی به سرویس YouTube Music Premium را با قیمت ماهانه 11.99 دلار و سالانه 119.99 دلار در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

عده زیادی از کاربران به محدودیت‌های اخیر یوتیوب معترض هستند. اما به‌نظر نمی‌رسد این کمپانیِ تحت مالکیت گوگل قصد پاپس کشیدن داشته باشد.

منبع: neowin

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array