به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی یوتیوب تصمیم به اعمال قوانین سختگیرانه‌تری در برابر ابزارهای مسدود‌کننده تبلیغات در این پلتفرم گرفته است.

این کمپانی رسماً تأیید کرد که از این پس اقدامات جدی‌تری برای محدود کردن ابزارهای مسدودکننده تبلیغات درنظر گرفته است.
به گفته یوتیوب، “درحال حاضر یک روند آزمایشی کوچک جهانی درحال برگزاری است که در آن کاربرانی که از ابزارهای مسدودکننده تبلیغات استفاده می‌کنند، ترغیب به خرید اشتراک YouTube Premium و یا تماشای ویدیوها به‌همراه نمایش آگهی‌های تبلیغاتی خواهند شد”.

البته بیانیه رسمی این کمپانی پس از مشاهده این تغییرات توسط برخی از کاربران منتشر شد. تعدادی از کاربران از سراسر جهان هنگام استفاده از این پلتفرم با پیامی مواجه شدند که در آن نوشته شده بود “درصورت تشخیص استفاده مکرر از ابزارهای مسدودکننده تبلیغات، دسترسی شما به یوتیوب قطع خواهد شد”.
براساس این اخطار، پس از تماشای 3 ویدیو درحالی‌که این ابزارها فعال هستند، دسترسی کاربران به یوتیوب محدود خواهد شد.

یکی از سخنگویان رسمی گوگل در این باره شفاف‌سازی کرد: “تشخیص ابزارهای مسدودکننده اتفاق جدیدی محسوب نمی‌شود. دیگر پلتفرم‌ها و ناشران نیز به‌صورت متداول درخواست غیرفعالسازی این ابزار را از کاربران و مشتریان خود دارند.”

یوتیوب

ارسال مکرر اخطار به کاربران یوتیوب

یوتیوب بر این نکته تأکید کرده که قبل از محدود کردن دسترسی کاربران، چندین نوتیفیکیشن و اخطاریه حاوی پیام‌هایی برای غیرفعالسازی این ابزار مسدودکننده و تماشای ویدیوها با آگهی‌های تبلیغاتی و یا خری اشتراک YouTube Premium دریافت خواهند کرد.

سخنگوی رسمی گوگل در این باره نوشت: “محدود کردن دسترسی کاربران آخرین مرحله از اقدامات ماست. قبل از رسیدن به این مرحله یوتیوب مکرراً اخطارها و نوتیفیکیشن‌هایی را برای غیرفعالسازی ابزار مسدود کننده به کاربران ارسال خواهد کرد. تنها درصورت بی‌اعتنایی و نادیده گرفتن این اخطارها، دسترسی کاربران پس از تماشای 3 ویدیو محدود خواهد شد. درصورتی‌که کاربری به اشتباه توسط ابزارهای هوشمند یوتیوب به استفاده از ابزارهای مسدودکننده تبلیغات تشخیص داده شده باشد، می‌تواند با ارسال فیدبک به تیم پشتیبانی ما را مطلع کند.”

اقدامات جدید یوتیوب بیانگر این هستند که این پلتفرم موضع جدی‌تری دربرابر ابزارهای مسدودکننده تبلیغات گرفته است. البته که تصمیم یوتیوب کاملاً منطقی و عقلانی است، زیرا تولیدکنندگان محتوا و سازندگان این ویدیو برای کسب درآمد به این آگهی‌های تبلیغاتی نیاز دارند و همچنین به کمک همین آگهی‌هاست که دسترسی یوتیوب برای همه کاربران رایگان می‌باشد.

البته اخیراً یوتیوب صبر و استقامت کاربران خود را در این زمینه تحت آزمایشات سنگینی قرار داده است. سپتامبر سال گذشته، حتی تا 10 آگهی غیرقابل رد کردن (unskippable) در یک ویدیو قرار داده شده بود و در ماه می سال جاری نیز اخباری مبنی بر نمایش تبلیغات 30 ثانیه‌ای در پلتفرم‌های تلویزیونی منتشر شد.

اشتراک پولی YouTube Premium علاوه‌بر حذف آگهی‌های تبلیغاتی، مزایای دیگری از جمله امکان دانلود ویدیوها و تماشای آفلاین و همچنین دسترسی به سرویس YouTube Music Premium را با قیمت ماهانه 11.99 دلار و سالانه 119.99 دلار در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

در دسامبر سال گذشته، این کمپانی اعلام کرده بود که جمعاً موفق به جذب بیش از 80 میلیون کاربر فعال در دو بخش YouTube Music و YouTube Premium شده است.

منبع: The Verge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array