به گزارش ایران دکونومی، پس از آنکه خبر قطع شدن سهمیه سوخت تاکسی‌های اینترنتی، فضای مجازی را پر کرد، گمانه‌زنی‌ها درمورد بالا رفتن نرخ کرایه تاکسی‌های اینترنتی افزایش یافت؛ که البته در سایت ایران دکونومی به این مورد نیز پرداخته شد.

حالا «محمد خلج» مدیرعامل اسنپ نسبت به عدم تعلق سهمیه بنزین به تاکسی های اینترنتی واکنش نشان داده و اذعان داشت: «متاسفانه از ابتدای ۱۴۰۲ سهمیه‌ سوخت رانندگان تاکسی‌های اینترنتی -باوجود مصوبه‌ سال ۱۳۹۸- قطع شده و کاربران راننده‌ اسنپ برخلاف حق قانونی‌شان بیش از یک سال است که از دریافت سهمیه سوخت محروم شده‌اند.»

به گفته محمد خلج، کاربران راننده تاکسی‌های اینترنتی متصدی حمل‌ونقل محسوب می‌شوند و بر اساس قانون مشمول دریافت امتیازهای این حوزه هستند. دریافت سهمیه‌ سوخت بخش حمل‌ونقل عمومی از جمله این امتیازها بوده و این سهمیه باید بر اساس میزان پیمایشی که کاربران راننده در ناوگان تاکسی‌های اینترنتی دارند به آن‌ها تعلق بگیرد.


جمع‌ شدن کارت‌های سوخت از جایگاه‌ها و افزایش مشکلات تاکسی های اینترنتی

عدم بهره‌مندی رانندگان تاکسی‌های اینترنتی از سهمیه سوخت در کنار مشکلات سوخت‌گیری در جایگاه‌های سوخت تبعات زیادی به حمل‌ونقل درون‌شهری تحمیل می‌کند.

به دلیل مشکلاتی که به آنها اشاره شد، کاربران راننده تمایل کمتری به ادامه فعالیت نشان خواهند داد و این موضوع اثر منفی بر توازن عرضه و تقاضا و همچنین قیمت تمام‌شده سفر می‌گذارد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array