به گزارش ایران دکونومی، از سال ۱۳۹۸ دولت با هدف حمایت از برخی صنوف تصمیم گرفت که به تاکسی‌های اینترنتی سهمیه بنزین اختصاص دهد.

تیرماه سال گذشته، کاربران این دو شرکت خودروهای اینترنتی گله‌مند بودند که چندماهی‌ست سهمیه بنزین برای آنها واریز نشده؛ و مردادماه وزیر نفت اعلام کرد تخصیص سهمیه بنزین به تاکسی‌های اینترنتی در دستور کار دولت است.

تا آن زمان تخصیص این سهمیه برای رانندگان اسنپ به این شکل بود که راننده به ازای هر لیتر بنزینی که در سفر با اسنپ مصرف می‌کرد، ۱۵۰۰ تومان (مابه‌التفاوت قیمت بنزین آزاد با قیمت بنزین پایه) اعتبار سهمیه بنزین دریافت می‌نمود. این طرح فقط شامل رانندگانی می‌شد که بخش اطلاعات کاربری خود را در اپلیکیشن این تاکسی تلفنی تکمیل کرده و حداقل ۲۰۰ کیلومتر در ماه پیمایش داشتند. همین شرایط برای رانندگان مشمول تخصیص سهمیه بنزین نیز در تپسی برقرار بود.

برای رانندگان تپسی نیز به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش، ۵.۲۵ لیتر سهمیه برای خودروهای بنزینی تا سقف ۳۰۰ لیتر در ماه و ۵.۲۵ لیتر برای خودروهای دوگانه‌سوز (یا خودروهایی که امکان دوگانه‌سوز شدن دارند) تا سقف ۱۸۰ لیتر در ماه واریز می‌شد.

با استناد به گزارش ایسنا، از مهرماه سال گذشته (۱۴۰۲) به تاکسی‌های اینترنتی سهمیه بنزین داده نشده و خبری که از روز گذشته فضای مجازی را پر کرده مربوط به حال حاضر نیست.

با توجه به این مسئله که چندین ماه است تاکسی‌های اینترنتی مانند سایر خودروها هر ماه یک سهمیه ۶۰ لیتر با نرخ ۱۵۰۰ تومان و یک سهمیه آزاد ۱۰۰  لیتری به نرخ ۳۰۰۰ تومان دریافت می‌کنند، افزایش یکباره و زیاد نرخ کرایه با این بهانه، منطقی نیست.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array