به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، قیمت طلا در روز دوشنبه 3 فروردین کاهش یافت زیرا سرمایه‌گذاران از مواضع دفاعی خود که به دلیل ترس از تشدید درگیری در خاورمیانه اتخاذ شده بود، عقب نشینی کردند. همان‌طور که به نظر می رسید تنش‌ها کاهش و به این ترتیب تقاضا برای دارایی‌های امن مانند طلا در حال کاهش است؛ بازار طلا متعاقبا واکنش نشان داد و قیمت‌ها از بالاترین سطح اخیر خود عقب نشینی کردند.

در حال حاضر هر اونس طلا در کانال 2336 دلار و 10 سنت مورد معامله قرار می‌گیرد.

شاخص‌های اقتصادی و انتظارات نرخ بهره

بازار مشتاقانه منتظر انتشار آتی داده‌های تورم PCE ایالات متحده، به عنوان معیار کلیدی تصمیمات سیاستی فدرال رزرو است. پس از انتشار داده‌های CPI، بازار انتظارات خود را تعدیل کرده و اکنون کاهش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو را تا اواخر سپتامبر پیش‌بینی می‌کند. این چشم انداز با سیگنال‌هایی تقویت می‌شود که نشان می‌دهد علیرغم نگرانی‌های ژئوپلیتیکی؛ فدرال رزرو ممکن است به دلیل تورم مداوم و شاخص‌های قوی اقتصادی، کاهش سیاست های پولی را به تاخیر بیندازد.

واکنش بازار

با کاهش نگرانی‌های سرمایه‌گذاران در مورد تنش‌های خاورمیانه، بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده افزایش یافت که نشان‌دهنده بازگشت به سمت دارایی‌های پرریسک‌تر است. این تغییر در ابزارهای مالی مختلف منعکس شد؛ به طوری که شاخص دلار اندکی کاهش و در عین حال قدرت خود را حفظ کرد و از سوی دیگر بازده اوراق قرضه اروپا به طور متوسط افزایش یافت.

پیش بینی کوتاه مدت بازار طلا

با نگاهی به آینده در کوتاه مدت، بازار طلا همچنان به تحولات ژئوپلیتیکی و انتشار داده‌های اقتصادی حساس است. با توجه به شاخص‌های اقتصادی پیش‌رو؛ از جمله سفارشات کالاهای بادوام و ارقام تولید ناخالص داخلی، سرمایه گذاران به دنبال سیگنال هایی هستند که می‌تواند بر تصمیمات سیاست فدرال رزرو تأثیر بگذارد. اگرچه کاهش قیمت طلا رخ داده است، ریسک‌های ژئوپلیتیکی و عدم قطعیت‌های اقتصادی همچنان می‌توانند نوسانات بازار را تحریک کنند.

با توجه به شرایط اقتصادی فعلی و پتانسیل افزایش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو، چشم انداز طلا در آینده نزدیک به طور محتاطانه نزولی است. سرمایه گذاران احتمالاً به متعادل کردن احساسات ریسک با نقش طلا به عنوان یک دارایی امن ادامه می‌دهند که این امر منجر به نوسانات احتمالی قیمت بر اساس داده‌های اقتصادی و اخبار ژئوپلیتیکی می‌شود.

تحلیل و بررسی تکنیکال طلا

طلا 3 اردیبهشت

روند اصلی در کل صعودی است، اما در حال حاضر طلا در برابر روند نزولی آسیب‌پذیر به نظر می‌رسد.

معامله در کانال 2354.73 دلار، روند جزئی را نزولی و حرکت را به سمت نزولی تغییر می‌دهد. حرکت به زیر سطح 2324.25 دلار باعث تضعیف بیشتر بازار می‌شود؛ در نظر داشته باشید که میانگین متحرک 50 روزه (EMA 50) در کانال 2180.46 دلار در صورت ادامه روند نزولی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array