به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کمپانی متا، این غول رسانه‌های اجتماعی، روز 15 آوریل (27 فروردین) اعلام کرد خدمات متا کوئست (Quest) در سطح سازمانی خود را به بخش آموزش وارد خواهد کرد.

طبق اطلاعات Statista، هدست‌های واقعیت مجازی کوئست (Quest VR) این شرکت به «محبوب‌ترین هدست‌های واقعیت افزوده (XR) در بازار» تبدیل شده‌اند. انتظار می‌رود تعداد کاربران این بخش تا پایان سال 2024 به بیش از 34 میلیون واحد برسد.

اگر این پیش‌بینی درست باشد، از سال 2020 که طبق آمار Statista، تعداد کاربران ثبت شده VR حدود 14.2 میلیون نفر بود، بخش VR متا نرخ رشد سالانه ترکیبی 27.3٪ را تجربه کرده است.

آموزش با متا کوئست

مزایای استفاده از هدست‌های کوئست در محیط متاورس آموزشی

به منظور حفظ موقعیت محوری خود، متا اخیراً از مجموعه‌ای از محصولات و خدمات مرتبط با بازار متاورس سازمانی رونمایی کرده است. این تغییر رویکرد نشان می‌دهد که این شرکت از تجربیات شخصی‌سازی شده کاربر محور مانند بازی‌ها و محیط‌های مجازی به یکباره فاصله گرفته است. به نظر می‌رسد مرحله بعدی در این مسیر، فشار حداکثری برای ارائه محصولات و خدمات آموزشی باشد.

” اواخر امسال متا محصول جدیدی را برای دستگاه‌های کوئست روانه بازار می‌کند که به طور خاص به مقوله آموزش اختصاص داده شده‌اند. این محصول به معلمان، مربیان و مدیران اجازه می‌دهد تا به طیف وسیعی از برنامه‌ها و ویژگی‌های آموزش دسترسی داشته باشند و بتوانند مدیریت چندین دستگاه کوئست را به طور همزمان انجام دهند.»

نام و جزئیات محصول جدید قرار است «طی ماه‌های آینده» و عرضه کامل آن تا پایان سال 2024 مشخص شود. طبق پست وبلاگی منتشرشده، این محصول در بازار Quest for Business که بیشتر مناطق اروپا، استرالیا، کانادا، ژاپن، نیوزلند و ایالات متحده آمریکا را شامل می‌شود، در دسترس خواهد بود.

گفتنی است که متا چندین نمونه از موسسات آموزشی که قبلاً از هدست‌های Quest استفاده کرده‌اند را نیز ارائه کرده است از جمله یک دوره علوم زیستی در دانشگاه گلاسکو که دانشجویان را در بدن انسان شناور می‌کند، یک دوره حقوق کیفری در ایالت نیومکزیکو که کاربران را در صحنه مجازی جرم قرار می‌دهد و یک کلاس بازرگانی در دانشگاه استنفورد که به آماده‌سازی دانشجویان برای مصاحبه کمک می‌کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array