به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، راه‌اندازی توکن نات کوین (NOT) متعلق به بازی مبتنی بر تلگرام نات کوین ابتدا قرار بود در تاریخ 20 آوریل (اول اردیبهشت) و همزمان با هاوینگ بیت کوین اتفاق بیفتد. اما هفته گذشته، تیم اعلام کرد که عرضه این توکن با کمی تاخیر “به زودی” انجام خواهد شد.

در کنفرانس Token 2049 که هفته گذشته در دوبی برگزار شد، سایت دیکریپت موفق شد با ساشا پلوتوینوف (Sasha Plotvinov)، بنیانگذار اُپن نتورک در مورد علت تاخیری که در زمان راه‌اندازی توکن نات کوین به وجود آمده، صحبت کند و زمانی تقریبی از عرضه آن در اُپن نتورک (TON) به دست آورد.

ساشا پلوتوینوف خالق نات کوین
ساشا پلوتوینوف، یکی از خالقان Notcoin (سمت چپ) و ساندر لوتز از Decrypt

به گفته پلوتوینوف، سه هفته به پایان کار مانده بود و تاریخ 20 آوریل کمی وسوسه‌کننده به نظر می‌رسید. عدد 420 فقط یک عدد برای این میم کوین نبود، بلکه رویداد هاوینگ بیت کوین نیز قرار بود در همین تاریخ باشد. او گفت: رویداد هاوینگ به نظر تاریخ مناسبی برای عرضه توکن ما بود، و در نهایت گفتیم: چرا که نه؟

اما با نزدیک شدن به تاریخ عرضه (۲۰ آوریل) تیم به این نتیجه رسید که با وجود میلیون‌ها بازیکنی که ممکن است به یکباره تقاضای دریافت توکن‌های خود را داشته باشند، به زمان بیشتری نیاز است تا مطمئن شوند که راه اندازی توکن نات کوین بدون مشکل انجام می‌شود.

پلوتوینوف گفت: ما متوجه شدیم که مدیریت تقریباً 35 میلیون نفر که می‌خواهند به زنجیره بلاکچین متصل شوند و کار خود را انجام دهند، یک کار واقعاً چالش‌برانگیز است. شما باید مطمئن شوید که (با یک اشتباه) همه چیز را خراب نخواهید کرد – باید مطمئن می‌شدیم که همزمان بلاکچین، زیرساخت‌ها، کیف پول ها و هر چیز دیگری به درستی کار خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: شما نمی‌توانید کاربران را محدود کنید، یا نمی‌توانید به برخی افراد اجازه دهید توکن‌ها را مینت کنند و بقیه منتظر بمانند تا همه چیز دوباره درست کار کند. ما متوجه شدیم که یک سری کارها وجود دارد که برای راه‌اندازی بی‌دردسر باید قبل از عرضه اصلی انجام دهیم.

تاریخ عرضه نات کوین

او توضیح داد که اکنون تیم نات کوین در مرحله‌ای قرار دارد که معتقد است (یا امیدوار است) توکن نات کوین (NOT) در پایان این ماه (آوریل، ۱۱ اردیبهشت ) راه‌اندازی می‌شود.

به‌نظر ما، پایان ماه آوریل عالی است. صادقانه بگویم، من واقعاً با تاخیر بیشتر مشکلی ندارم. هر چه آمادگی بیشتری برای این کار داشته باشیم، بهتر است. فکر نمی‌کنم کسی بخواهد کارها را با عجله پیش ببرد.

راه‌اندازی نات کوین(Notcoin) که در ابتدا برای تلگرام طراحی و ساخته شد، مطمئناً یکی از بزرگترین آزمایشات برای اُپن نتورک تا به امروز بوده است. پلوتوینوف گفت که راه اندازی بازار برای تبدیل ووچرها پیش از راه‌اندازی، که به بازیکنان اجازه می‌داد بخشی از نات کوین‌های خود را از طریق NFTها مبادله کنند، اولین آزمایش این شبکه بود، اما تا رویداد اصلی چیزی نمانده است.

ما چیزهای زیادی از راه‌اندازی ووچرها یاد گرفتیم و حالا برای آزمون اصلی آماده‌ایم.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Decrypt

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array