به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، طی روزهای آخر هفته گذشته (شنبه و یکشنبه)، بیت کوین و بازار کریپتو شاهد فشار خرید قابل توجهی بودند. در زمان نگارش این خبر، قیمت بیت کوین حدود 2.38 درصد افزایش یافته و به حدود 66 هزار و 845 دلار رسیده است. آلتکوین‌ها نیز به پیروی از این حرکت، عمدتاً در منطقه سبز فرو رفته و شاهد اصلاح مثبت قیمت‌ها بوده‌اند.

انتشار داده‌های شاخص هزینه‌های مصرف شخصی (PCE)

ایالات متحده این هفته (روز 29 مارس مصادف با 10 فروردین)، از نرخ سالانه شاخص اصلی هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) برای ماه فوریه رونمایی خواهد کرد. این داده‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند، زیرا نشانگر یک شاخص کلیدی هستند که توسط فدرال رزرو نظارت می‌شود.

همزمان با انتشار این داده‌های مهم اقتصادی، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در رویدادی به میزبانی بانک فدرال رزرو سانفرانسیسکو سخنانی خواهد کرد. این سخنرانی احتمالاً بر تلاقی اقتصاد کلان و سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی تمرکز خواهد داشت و دیدگاهی تازه در مورد چشم‌انداز این بانک مرکزی و فرآیند تصمیم‌گیری آن ارائه خواهد کرد. لازم به ذکر است که هفته گذشته، پاول در مورد سیاست پولی بانک مرکزی تحت مدیریت خود، موضع بدی اتخاذ کرد و اظهار داشت که وجود یک بازار کار قوی نمی‌تواند دلیلی قانع‌کننده برای از سرگیری کاهش نرخ بهره باشد.

در میان این تحولات، تحلیلگران بازار احتمال حفظ نرخ بهره در سطوح فعلی توسط کمیته بازار باز فدرال (FOMC)  در جلسه آتی آن که قرار است در ماه می برگزار شود را با دقت زیر نظر دارند. در حال حاضر، احتمال چنین تصمیمی 89.1 درصد برآورد می‌شود که نشان‌دهنده احساسات غالب در مورد ثبات سیاست‌های پولی است.

نمودار بیت کوین

احتمال افزایش نوسانات قیمت بیت کوین

پلتفرم پیشروی ارائه‌دهنده داده‌های درون زنجیره‌ای گلس‌نود (Glassnode) ضمن هشدار به معامله‌گران، از آن‌ها خواسته است تا برای نوسانات احتمالی در آستانه رویداد هاوینگ بیت کوین آماده باشند. این پلتفرم با تاکید بر اهمیت نظارت بر فعالیت صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) به عنوان معیاری حیاتی و تعیین‌کننده از احساسات حاکم بر بازار در کوتاه مدت، بر اهمیت نقش تقاضای نهادی قابل توجه ایجادشده به واسطه ETFهای بیت کوین در کاهش تاثیرات هاوینگ در این چرخه اشاره کرده است.

علیرغم تاثیرات شاخص‌های اقتصاد کلان و سابقه چند ساله هاوینگ در افزایش نوسانات، گلس‌نود معتقد است هجوم تقاضای نهادی می‌تواند امسال تاحدود زیادی از این تغییرات ناگهانی قیمت جلوگیری کند. با این وجود لازم است که کلیه فعالان در بازار بی‌ثبات کریپتو ماهیت نوسانی این بازار را درنظر گرفته و پیش از هر اقدامی، به اندازه کافی مطالعه و بررسی داشته باشند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array