نمایشگاه آیتکس مشهد که به دلیل ویرووس کرونا برگزار نمی‌شد، بیست و سومین دوره‌ی این نمایشگاه، امسال بعد از ۴ سال در سالن‌های فردوسی و عطار نمایشگاه بین‌المللی مشهد، از تاریخ ۱۰ تا ۱۳ آبان ماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

این نمایشگاه شامل حوزه‌های مختلفی از قبیل فناوری اطلاعات و ارتباطات، تجارت الکترونیک، هوش مصنوعی، موبایل، سخت‌افزار، نرم‌افزار، بلاک‌چین و رمزارز‌ها و شهر هوشمند است.

رسانه ایران دکونومی،گفتگویی‌هایی با فعالین صنعت بلاکچین و رمز ارز در نمایشگاه آیتکس مشهد داشت که می‌توانید در ادامه آنها را مشاهده کنید:

گفتگو با حسن هاشمی، رئیس سازمان نصر (سازمان نظام صنفی رایانه ای) کشور

فعالین صنعت بلاکچین و رمز ارز در نمایشگاه آیتکس مشهد 1402

حسن هاشمی در خصوص کمرنگ بودن حضور استارتاپ‌ها در نمایشگاه‌ها گفت: به نظر من نگاه حکمرانی، حمایت از استارتاپ‌های کوچک نیست و فقط شعار می‌دهد. حاکمیت باید برای استارتاپ‌های کوچک فضا ایجاد کند. رسالت مجری نمایشگاه حتما اقتصادی است و به همین دلیل سعی می‌کند سراغ شرکت‌هایی برود که برایشان تامین مالی انجام بدهد و اقتصاد آنها را تامین کند. بخش استارتاپی نمی‌تواند جذابیتی برای مجری نمایشگاه داشته باشد.

مشاهده ویدیو

 

گفتگو با رضا نورمحمدی، متخصص و توسعه دهنده بلاکچین

رضا نور محمدی در خصوص فاصله  ایران در حوزه تکنولوژی و فناوری با دنیا گفت: استقرار بزرگ‌ترین کمپانی‌های بلاک‌چین مثل تتر و بایننس در هنگ کنگ است. من معتقدم که ما واقعا عقب نیستیم و در یک لایه‌ی رو به جلو حرکت می‌کنیم. ما همزمان با کمپانی‌های خارجی چالش‌ها را می‌بینیم و فرصت‌ها را شناسایی می‌کنیم. اما جایی که کمی از دنیا عقب‌تر هستیم در پیاده‌سازی است.

مشاهده ویدیو

 

گفتگو با نوید مددی، دبیر آموزش انجمن بلاک‌چین ایران

نوید مددی در خصوص آینده صنعت بلاک‌چین گفت: من به تکنولوژی بلاک‌چین اعتقاد دارم و آینده‌اش را خیلی روشن می‌بینم اما به نظرم این تکنولوژی با ساختاری که ما در کشور داریم سرانجام نامعلومی دارد.

مشاهده ویدیو

 

گفتگو با حسین عضنفری، کارشناس و تحلیل‌گر حوزه رمزارز

حسین غضنفری در خصوص آموزش در حوزه رمزارز گفت: ما در حوزه آموزش منبع مطمئن، دقیق، علمی، به‌روز و رایگان کم نداریم یعنی خیلی از مطالبی که افراد به صورت رایگان چه در اینستاگرام چه در سایت‌ها می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

مشاهده ویدیو

 

گفتگو با سید رضا کامل، استاد یار و عضور هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد

سید رضا کامل در خصوص فاصله بین صنعت و دانشگاه گفت: واقعیت این است که ما بصورت کلی نمی‌توانیم برای همه یک نسخه بپیچیم. ما با یک مساله جامع که پارامترها و متغیرهای متعدد دارد مواجه هستیم. اما از آنچه به ما مربوط می‌شود و بر اساس تجربه شخصی، می‌توانم بگویم که: ایجاد انگیزه در دانشجوها و توجیه اینکه آنچه در دانشگاه می‌اموزند، جایی در آینده به دردشان خواهد خورد، فوق‌العاده در فرایند یادگیری آنها تاثیر دارد.

مشاهده ویدیو

 

گفتگو با علی دبیری، مدیرعامل شرکت همتا پی و یکی از بنیانگذاران انجمن بلاک‌چین خراسان

علی دبیری در خصوص فعالیت‌ها و رویکردهایشان در همتا پی گفت: ما رویکرد اصلی خود را در همتا پی سلامت مالی کاربر قرارد دادیم، در این نمایشگاه هم سعی کردیم از این موضوع بیشتر رونمایی کنیم. مسئولیت اجتماعی ما همانطور که چندسال گذشته در نظر گرفتیم آموزش و اطلاع‌رسانی کاربر بوده است.

مشاهده ویدیو

 

گفتگو با محمدرضا بقایی‌پور، مدیر منابع انسانی شرکت آموت

محمدرضا بقایی‌پور در خصوص هوش مصنوعی و کاربرد آن در منابع انسانی گفت: در منابع انسانی، استعدادیابی، جذب و استخدام، آنبردینگ نیروها و آموزش جانشین‌پروری، تمام این مراحل  به صورت سیستماتیک در دنیا اجرا می‌شود و کشور ما هم 4-5 سالی هست که به این عرصه ورود کرده‌است. اما در بخش استعدادیابی‌هاو آنبردینگ‌ها یا بیشتر بحث آموزش، ما همیشه با یکسری مشکلات مواجه هستیم.

مشاهده ویدیو

 

مارا در یوتوب دنبال کنید.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array