به گزارش ایران دکونومی، دومین دورهمی رسمی انجمن بلاکچین ایران با موضوع «بررسی آخرین وضعیت و روش‌های تامین انرژی صنعت استخراج رمزارز» روز یکشنبه در کارخانه نوآوری آزادی برگزار شد.

اولین دورهمی انجمن بلاکچین در خرداد امسال توسط کارگروه تبادل این انجمن برگزار شده بود. در حال حاضر ۴ کارگروه آموزش، کارشناسان، تبادل و استخراج باهدف پیشرفت و توسعه صنعت بلاکچین در انجمن بلاکچین ایران در حال فعالیت هستند.

در ابتدا مجتبی صفری، مدیرعامل استارتاپ بایتیکل، ضمن معرفی بایتیکل گفت: در این پلتفرم می‌توانید به صورت تعاملی و تجربه‌محور وارد بازار ارز دیجیتال شوید.

{مشاهده ویدئو}

عباس آشتیانی، مدیرعامل انجمن بلاکچین ایران در ابتدای این دورهمی در خصوص اتفاقات پیرامون صرافی اکسکوینو با اشاره به اینکه ایجاد مشکل در یکی از اجزای اکوسیستم بلاکچین کشور، منجر به آسیب دیدن کل اکوسیستم خواهد شد؛ از مسئولان این صرافی و افراد فعال در این حوزه خواست تا سریع‌تر نسبت به آن واکنش نشان دهند. آشتیانی افزود موضوع اکسکوینو به کارگروه تبادل انجمن بلاکچین منتقل شده است و در حال بررسی است.

{مشاهده ویدئو}

ساناز وفی، مدیر محصول میهن بلاکچین، در این دورهمی سخنرانی با موضوع حقوق کاربران ایرانی برگزار کرد. او به افزایش سطح آگاهی و اطلاعات کاربران در سال‌های اخیر در این حوزه اشاره کرد؛ چرا که دستیابی به اطلاعات مفید این حوزه آسان‌تر شده است. او نتیجه گرفت که در زمینه خطرات مربوط به صرافی‌ها نیاز است تا زیرساخت‌های فنی با ایجاد شفافیت همراه باشد تا کاربر ابتدا در این زمینه آموزش ببیند، اطلاعات لازم را کسب کرده و بهترین انتخاب را داشته باشد.

{مشاهده ویدئو}

بخش دوم این رویداد تحت عنوان پنل برگزار شد. در این پنل به صورت اختصاصی به موضوع استخراج رمزارزها پرداخته شد. این پنل با حضور ماینرها و بیان مشکلاتشان شروع شد و در انتها مسئولان به پرسش و پاسخ با این فعالین پرداختند.

{مشاهده ویدئو}

در ابتدا توضیحاتی کلی در مورد وضعیت ماینینگ در ایران توسط مجری مراسم ارائه شد. از نکات مهم این مقدمه می‌توان به این مورد اشاره کرد که استخراج رمزارزها در قالب مقررات شفاف قانون‌گذاری شود. زیرا این موضوع هم به نفع بخش خصوصی و فعالین و سرمایه‌گذاران این حوزه خواهد بود و هم نهادهای نظارتی از آن منتفع خواهند شد. در ادامه به اینکه نمایندگان وزارت‌خانه‌های نفت و اقتصاد در چنین جلساتی شرکت نمی‌کنند و به صحبت‌های فعالین حوزه استخراج گوش نمی‌دهند، انتقاد وارد شد.

{مشاهده ویدئو}

در ادامه دارندگان مزارع استخراج به بیان مشکلات خود در این حوزه اشاره کردند و به بحث عدم روشن شدن موضع بانک مرکزی نسبت به معاملات رمزارزها پرداخته شد و موضوع مشکلات اخذ مجوز و تغییر نرخ انرژی مصرفی مزارع استخراج مورد بحث قرار گرفت که برای برنامه‌ریزی سرمایه‌گذاران صنعت استخراج، نیاز به شفاف‌سازی دارد. (میهن بلاکچین)

{مشاهده ویدئو}

گفتگو در حاشیه رویداد

گفتگو با امید علوی، رئیس هئیت مدیره انجمن بلاکچین

امید علوی بلاکچین

وی در خصوص شکل‌گیری انجمن بلاکچین گفت: انجمن مردم نهاد با محوریت آموزش و پژوهش و مشاوره علمی و قانونی و مشاوره با حاکمیت مشغول کار است.

وی بحث قانون‌گذاری را مهم‌ترین چالش این حوزه عنوان کرد.

{مشاهده ویدئو}

گفتگو با علی بابک‌نیا، رئیس کارگروه ماینینگ انجمن بلاکچین

بابک‌نیا مهم‌ترین چالش را قوانین دانست و گفت: متاسفانه با قوانینی رو به رو هستیم که نه تنها نتوانست مسائل را ساماندهی کند، بلکه شاهد پراکندگی فعالیت قانونی و توقف این فعالیت‌ها شدیم.

{مشاهده ویدئو}

گفتگو با عیسی صالحیان، دبیر کارگروه استخراج انجمن بلاکچین

عیسی صالحیان

صالحیان که خود سرمایه‌گذار این حوزه است در خصوص تعامل با قانون‌گذار گفت: متاسفانه از انجمن صرفاً به عنوان یک پایگاه خبری و اطلاع‌رسانی استفاده شده است و بعد از تصمیمات قانون‌گذار، از انجمن خواسته می‌شود که مسئله به اطلاع اعضا برسد.

{مشاهده ویدئو}

گفتگو با محمد یعقوبی، مدیرعامل یوبیتکس

محمد یعقوبی

یعقوبی هدف خود از عضویت در انجمن را ارتباط کسب‌وکار و قانونگذار دانست و گفت: ما به یک نهاد صنفی و جمعی نیاز داشتیم تا واسطه کسب‌وکار با حاکمیت باشد، فعالیت‌های انجمن اتفاق خوبی است.

{مشاهده ویدئو}

گفتگو با احمد جنتی‌فرد، رئیس کارگروه آموزش انجمن بلاکچین

جنتی‌فرد گفت: آموزش قلب تپنده هر نهاد مردمی است و خود را متعهد کردیم به اطلاع‌رسانی، آگاه‌سازی، شبکه سازی و برگزاری این نوع رویدادها. آگاهی افرادی که درگیر مباحث حقوقی می‌شوند بسیار کم است و ما این را هدف خود می‌دانیم.

{مشاهده ویدئو}

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array