به گزارش ایران دکونومی، انجمن بلاکچین ایران اولین دورهمی رسمی خود را در تاریخ 21 خرداد 1402 در سالن سلام باغ لارک تهران برگزار کرد. اکثر فعالان و اعضای انجمن فناوران زنجیره بلوک ایران در این دورهمی که با نام بلاک دی قرار به ادامه آن است، حضور داشتند. شرکت در رویداد برای افراد عضو و غیر عضو انجمن بلامانع و رایگان بود؛ گرچه در صفحه ایوند دورهمی انجمن بلاکچین رویداد رایگان نبود.

 

پوستر اولین رویداد بلاک دی انجمن بلاک چین ایران

دستاورد‌های جدید انجمن

آقای عباس آشتیانی و احمد جنتی فرد اخباری از عملکرد و دستاورد‌های جدید انجمن اعلام کردند، از جمله:

تفاهم‌نامه‌ با سازمان فنی و حرفه‌ای برای ایجاد استانداردهای آموزشی بلاکچین 
راه‌اندازی دبیرخانه مسابقات ملی مهارت در رشته‌های: IOT ،Big Data و Data Science
مدرسه مهارتی بلاکچین همراه با تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه آزاد
همایش ملی کسب کارهای اینترنتی
همکاری با آکادمی همراه اول
همکاری با آکادمی ایرانسل
همکاری با مرکز مالی ایران

شتابدهنده اوکتا که در حوزه بلاکچین فعالیت می‌کند نیر به عنوان حامی این رویداد، معرفی شد.

پنل اینماد چالش‌ها و فرصت‌ها در دورهمی انجمن بلاکچین

پنل اینماد، چالش‌ها و فرصت‌ها – ویدیو

در بخش مهمی از دورهمی انجمن بلاکچین، آقای نوید مددی به عنوان مجری از تعدادی از فعالین صنعت دعوت به عمل آوردند تا بر روی استج بیایند و پنلی با عنوان (اینماد چالش‌ها و فرصت‌ها) را شکل دهند. مددی با بیان این موضوع که انجمن در روند قانون‌گذاری جدید اینماد تاثیرگذار بوده است، گفت: در چندماه اخیر خیلی درباره موضوع اینماد صحبت شده است و یکی از اتفاقات خوبی که در روند صدور اینماد افتاده است، نقش پررنگ انجمن بلاکچین می‌باشد. (ادامه مطلب …)

پنل اینماد چالش‌ها و فرصت‌ها با حضور اعضای انجمن بلاکچین برگزار شد که لیست افراد حاضر در آن بدین شرح است:

دکتر احمد جنتی‌فرد، مدیر پنل
سرکار خانم شرف‌زاد، عضو کارگروه تبادل در انجمن بلاکچین
آقای نیما نعیمی‌خواه، عضو هیئت رئیسه انجمن بلاکچین
آقای میر سهیل نیکزاد، از فعالین صنعت بلاکچین
آقای عباس آشتیانی، مدیر عامل انجمن بلاکچین

احمد جنتی فرد

دانش افراد دولتی در زمینه بلاکچین به شدت پایین است – ویدیو

رئیس کارگروه آموزش انجمن بلاکچین دکتر احمد جنتی فرد: رگولاتور بر اساس دانش فعلی خود تصمیم‌گیری می‌کند، دانشی که کم است و در نتیجه تصمیم اشتباه می‌گیرد. جایی که  ما صحبت از جهل می‌کنیم، تصمیم اشتباه گرفته می‌شود، و هر جایی که جهل هست، ترس هم هست. چرایی نبود یک قانون درست در زمینه بلاکچین از ترس می‌آید. (ادامه مطلب…)

عباس آشتیانی

پایان بخشی به پروند 1200 استخراج کننده رمز ارز – ویدیو

مدیرعامل انجمن بلاکچین عباس آشتیانی: انجمن بلاکچین به عنوان اولین تشکل بخش خصوصی در این حوزه توانسته است در بخش‌های مختلف قانون‌گذاری تاثیر بگذارد. از اولین اقدامان مثبت انجمن بلاکچین جمع‌آوری و پایان دادن به پرونده 1200 نفر از کسانی که در زمینه استخراج رمزارزها دچار مشکل شده بودند و واقعیت این بود که این دوستان هیچ گناهی نداشتند. با گرفتن یک مصوبه از هیئت وزیران به این موضوع خاتمه دادیم. (ادامه مطلب …)

لیست سفید نه لیست سیاه برای مدرسین بلاکچین – ویدیو

دبیر کارگروه انجمن بلاکچین نوید مددی: در انجمن بلاکچین به دنبال ایجاد یه لیست سفید از مدرسین حوزه بلاکچین هستیم تا شرایط ایمنی برای علاقه‌مندان به یادگیری این حوزه ایجاد کنیم. همچنین یک رویای بسیار بزرگی که در سر می‌پرورانیم بحث بلاک تی وی (Block TV) است که بتوانیم یک محتوای تلویزیونی اختصاصی داشته باشیم که همه فعالیت‌‎های محتوایی انجمن بلاکچین را پشتیبانی کند. (ادامه مطلب …)

 

 

نیازمند ارتباط قانون‌گذار با صاحبان کسب‌ و کارهای بلاکچینی هستیم – ویدیو

سپهر هاشمی، مدیر آکادمی او‌ام‌پی فینکس: سپهر هاشمی بعد از معرفی کوتاهی از پیشینه فعالیت‌های خود در زمینه بلاکچین، درباره رخدادهای قانون‌گذاری در زمینه بلاکچین گفت: مجلس برای استخراج رمزارز قانون‌گذاری کرده است، ولی بخش‌های دیگر صنعت هنوز قانونی ندارند؛ مثل صرافی‌های ارز دیجیتال. موضوع مالیات کاربران، مشکل حرف نزدن قانون‌گذار با کسب و کارها یا رسانه‌ها از مشکلات مهم این روزهاست. (ادامه مطلب …)

 از دسترس خارج کردن کسب و کار‌ها باید جرم انگاری شود – ویدیو

میر سهیل نیکزاد، مدیرعامل شرکت اوپکس: رگولاتور در این دوره رفتار ناشایستی داشته، بدون اعلام قبلی و بدون هماهنگی و با یک نحوه ناصحیح 3000 درگاه پرداخت ریالی را بسته است که خب از این تعداد بخشی هم به کسب و کار‌های بلاکچینی مربوط می‌شد. نگاه ما به همه هست، نه فقط کسب و کارهای حوزه خودمان. و باور داریم این روش صحیحی نیست در رگولاتوری و زمامداری. هیچ کشوری نمی‌تواند اینگونه با کسب و کارهای آنلاین خود که نخبه‌های آن جامعه محسوب می‌شوند برخورد کند، حتی اگر آن‌‎ها تخلف یا جرایمی داشته باشند. (ادامه مطلب …)

 

 

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array