حجم سرمایه‌گذاری صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان، بر امنیت خود، نسبت به سایر بخش‌ها، در حال افزایش است. این افزایش سرمایه‌گذاری، به دلیل اهمیت بالای امنیت در صرافی‌های ارز دیجیتال است. اما موضوع امنیت در بین صرافی‌های ایرانی، چه جایگاهی دارد و آیا رگولاتور در این خصوص، ساختار نظارتی قابل قبولی تدوین کرده است یا نه؟ به همین بهانه در مجموعه مصاحبه‌های این پرونده با آقایان، عباس آشتیانی ، سامان بیرقی، محمد حسینی و احمد جنتی‌فر، موضوع امنیت را محور گفتگو قرار دادیم.

صرافی‌های ارز دیجیتال، به عنوان پلتفرم‌هایی برای خرید و فروش رمز ارزها، محل نگهداری مقادیر زیادی از دارایی‌های دیجیتال هستند. بنابراین، امنیت این صرافی‌ها، برای حفظ سرمایه کاربران، بسیار مهم است.

حملات سایبری، یکی از بزرگترین تهدیدات علیه امنیت صرافی‌های ارز دیجیتال هستند. هکرها، با استفاده از راه‌های مختلف، مانند نفوذ به سیستم‌های کامپیوتری صرافی‌ها، سرقت اطلاعات کاربران و برداشت غیرمجاز از حساب‌های آنها، می‌توانند به دارایی‌های کاربران آسیب برسانند.

با افزایش محبوبیت رمز ارزها، حجم سرمایه‌گذاری در این بخش نیز افزایش یافته است. این امر، صرافی‌های  را به اهدافی جذاب برای هکرها تبدیل کرده است.

در سال‌های اخیر، هک‌های متعددی به صرافی‌های ارز دیجیتال صورت گرفته است. در برخی از این هک‌ها، مقادیر زیادی از دارایی‌های کاربران، به سرقت رفته است. این هک‌ها، باعث کاهش اعتماد کاربران به صرافی‌های رمز ارز شده است.

در پاسخ به این تهدیدات، صرافی‌های رمز ارز، سرمایه‌گذاری خود را در حوزه امنیت افزایش داده‌اند. این سرمایه‌گذاری‌ها، شامل موارد زیر می‌شوند:

* استخدام کارشناسان امنیت سایبری

* استفاده از فناوری‌های امنیتی پیشرفته

* اجرای پروتکل‌های امنیتی سختگیرانه

با این حال، هنوز هم راه زیادی برای بهبود امنیت صرافی‌های رمز ارز وجود دارد. صرافی‌های رمز ارز باید به طور مداوم، سیستم‌های امنیتی خود را به روزرسانی کنند و از جدیدترین فناوری‌های امنیتی استفاده کنند.

در ادامه، به برخی از دلایل افزایش سرمایه‌گذاری صرافی‌های ارز دیجیتال بر امنیت خود، اشاره می‌شود:

* افزایش محبوبیت رمز ارزها: با افزایش محبوبیت رمز ارزها، حجم سرمایه‌گذاری در این بخش نیز افزایش یافته است. این امر، صرافی‌های رمز ارز را به اهدافی جذاب برای هکرها تبدیل کرده است.

* افزایش آگاهی کاربران: کاربران رمز ارز، نسبت به امنیت دارایی‌های خود، آگاهی بیشتری پیدا کرده‌اند. این امر، باعث شده است که صرافی‌های رمز ارز، برای حفظ اعتماد کاربران، به سرمایه‌گذاری بیشتر بر امنیت خود، ملزم شوند.

* وضع قوانین و مقررات: برخی از کشورها، قوانین و مقرراتی را برای صرافی‌های رمز ارز وضع کرده‌اند. این قوانین، صرافی‌ها را ملزم می‌کنند که اقدامات امنیتی مناسبی را برای محافظت از دارایی‌های کاربران انجام دهند.

در مجموع، می‌توان گفت که سرمایه‌گذاری صرافی‌های رمز ارز بر امنیت خود، امری ضروری است. این سرمایه‌گذاری، به حفظ اعتماد کاربران و جلوگیری از حملات سایبری، کمک می‌کند.

رسانه ایران دکونومی، در حاشیه نمایشگاه آیتکس مشهد، گفتگویی با فعالین حوزه بلاکچین و رمزارز داشت که می‌توانید در ادامه آنها را مشاهده کنید:

گفتگو با عباس آشتیانی، مدیرعامل انجمن بلاکچین ایران

در عوض امنیت داریم!

عباس آشتیانی در خصوص امنیت کسب و کارهای تبادل گفت: ماهیت انجمن به دلیل NGO بودن، علاوه بر اینکه حافظ منافع اعضایی هست که صاحب کسب و کار هستند حافظ منافع کاربرانش هم هست. قاعدتا مردم ایران به عنوان کاربران کسب و کارهای تبادل هم یکی از جاهایی هست که ما برای آنها دغدغه داریم و نگران وضعیتشان هستیم.

مشاهده ویدیو

 

گفتگو با سامان بیرقی، رئیس هیئت مدیره صرافی او ام پی فینکس

سامان بیرقی در خصوص امنیت صرافی‌ها و گله از رگولاتور گفت: اگر سهم تقصیر این ماجرا رو ببینیم، رگولاتور می‌تواند از کسب و کارها شفافیت بخواهد و با توجه به اینکه اکنون شفافیتی وجود ندارد و می‌شود گفت خیلی‌ها هم به امنیت اهمیت نمی‌دهند، اتفاقی که می‌افتد ممکن است صرافی‌ها -کسانی که دارایی‌های مردم را نگه‌داری می‌کنند- دچار آسیب بشوند و دارایی‌های مردم از بین برود.

مشاهده ویدیو

 

گفتگو با محمد حسینی، عضو هیئت مدیره او‌ام‌پی‌فینکس و مالک برند حسینی فایننس

محمد حسینی در خصوص چالش بین رگولاتور و بخش‌های خصوصی در حوزه امنیت گفت: یک وقتی یک نفر عدم توانایی، عدم لیاقت و تلاش نکردن خودش را تقصیر یک سیستمی می‌اندازد ولی گله‌ای که ما در اکوسیستم میکنیم به حق است و ما میجنگیم که بگوییم چرا این فضا ابری است و قانونی ندارد، یکبار بیاییم و قانونگذاری‌اش کنیم.

مشاهده ویدیو

 

گفتگو با احمد جنتی‌فرد، مدیرعامل انجمن بلاک‌چین خراسان رضوی

احمد جنتی‌فرد در خصوص نقش انجمن‌ها در حوزه امنیت گفت: ما اعتقاد داریم حوزه بلاک‌چین و رمزارز، یک حوزه کاملا خاکستری است یعنی هم فرصت است هم تهدید، هم خطرناک است و هم لذت‌بخش. یک مجموعه‌ای باید چهارچشمی حواسش باشد که مردم جایی متضرر نشوند.

مشاهده ویدیو

 

ما را در یوتوب دنبال کنید.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array