به گزارش ایران دکونومی، محمدرضا فیروزآبادی، مدیر این طرح معتقد است با همراهی رگولاتوری، پلتفرم‌ های آنلاین خرید بیمه می‌توانند تمام پیچیدگی‌های بیمه عمر را برطرف کنند.

حسین عبده تبریزی استاد دانشگاه در خصوص ضرورت سرمایه‌گذاری و پس‌انداز در ارائه خود صحبت کرد و گفت: «مسئله پس‌انداز یکی از ضرورت‌های مهم و نیازهای تمام افراد جامعه است. در حال حاضر حدود ۲۴ میلیون نفر در کشور شاغل هستند و این تعداد مشارکت در اقتصاد کم است، یعنی تقریبا چهل درصد افراد جامعه کار می‌کنند که هفده درصد از آن مربوط به زنان است.»

عبده تبریزی به موضوع ضریب پوشش و ضریب نفوذ صندوق تامین اجتماعی هم اشاره کرد و گفت: «در حال حاضر سن بازنشستگی زنان ۵۵ سالگی و سن بازنشستگی مردان ۶۰ سال است. این در حالیست که امید به زندگی در حال افزایش است و این سن به ۷۵ سال رسیده است. بدیهی است که سن بازنشستگی در تمام کشورها بنا به این معیارها تغییر کرده و مثلا در آلمان به ۶۷ سال رسیده است.»

پلتفرم ارس

علیرضا هادی، مدیرعامل بیمه باران در این رویداد گفت: «امروزه در کشور مستمری افراد به کمک حقوق ثابت و دولت (وزارت اقتصاد) تامین می‌شود. از آنجاییکه حقوق بازنشستگی کفاف هزینه‌های زندگی را نمی‌دهد. این تقاضا و نیاز در بازار وجود دارد.»

وی افزود: «این نیاز صرفا برای مستمری بگیران نیست، برخی برای دیگر افراد خانواده یا برای آینده این تقاضا را دارند.»

پلتفرم همکاری بانک و بیمه

هادی در خصوص طرح سرمایه‌گذاری ارس توضیح داد: «متقاضیان با پرداخت حق بیمه، می‌توانند بعد از ۵سال مستمری مادام‌العمرشان را دریافت کنند یا به انتخاب مبلغ سرمایه‌گذاری شده را بگیرند یا بر اساس مقررات بیمه مرکزی به دیگران انتقال دهند. پرداختی آن‌ها به صورت منابع سرمایه‌گذاری می‌شود و متقاضبان از سود آن نیز بهره‌مند خواهد شد. در ارس سعی کردیم این موضوع را ساده سازی کنیم و اطلاعات را سریع انتقال دهیم.»

او اضافه کرد: «شرکت‌های بیمه‌ای همواره شرایط را بر اساس قوانین  در عرف بازار تعیین کردند، اما برای این محصول در تلاش بودیم، نیاز را با محصول تطبیق دهیم.»

سپس دکتر قرائی‌پور، معاون امور برنامه‌ریزی و توسعه بانک قرض‌الحسنه مهر با اشاره به اهداف گفت: «معتقدیم که مردم باید در اکوسیستم قرض‌الحسنه تامین مالی شوند، افراد معمولا به دنبال تامین مالی خرد هستند و می‌توان از طریق قرض‌الحسنه تامین مالی خرد را انجام داد. مشتریان قرض‌الحسنه در ایران بسیار خوش حسابند. ما در این فکر هستیم که منافع به مردم برسد. ممکن است امروزه نیاز باشد اما همین راهکار می‌تواند دغدغه مهم فردا را از بین ببرد.»

قرائی اذعان داشت: «همکاری بانک و بیمه همواره اتفاق خوبی را رقم می‌زند. در بانک مهر نیز مرکز نوآوری تاسیس کردیم و از ایده‌ها استقبال می‌کنیم.»

کانال یوتیوب ایران دکونومی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array