به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، قیمت نقره روند صعودی خود را حفظ کرد و حتی برای مدت کوتاهی به 27.40 دلار رسید. این افزایش احتمالاً تحت تأثیر درگیری‌های ژئوپلیتیکی و عدم اطمینان بازار است که جذابیت آن را به عنوان یک دارایی امن افزایش داده است.

گزارش‌های شغلی اخیر آمریکا ضعیف‌تر از حد انتظار بوده و گمانه‌زنی‌ها را در مورد کاهش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو در اواخر سال 2024 افزایش داد؛ این موضوع به کاهش شاخص دلار آمریکا و تقویت ارزش نقره کمک کرد.

علاوه بر این، افزایش درگیری‌ها در غزه که توسط اقدامات نظامی مداوم رژیم صهیونیستی علیرغم مذاکرات آتش بس تشدید شده، تقاضا برای سرمایه‌گذاری های پایدار مانند فلزات گرانبها را افزایش داده و قیمت را بالاتر برده است.

تاثیر اظهارات فدرال رزرو بر قیمت نقره

اظهارات فدرال رزرو می‌تواند قیمت نقره را در میان عدم قطعیت کاهش نرخ کاهش دهد. علیرغم آمار ضعیف‌تر از حد انتظار اشتغال در آوریل که حکایت از کاهش بالقوه نرخ بهره دارد، اظهارات تندروانه اخیر مقامات فدرال رزرو می‌تواند این انتظارات را تضعیف و بر قیمت نقره تأثیر منفی بگذارد.

انتظار می‌رود که سخنرانی‌های پیش‌بینی‌شده سیاست‌گذاران فدرال رزرو همچون «فیلیپ جفرسون»، «سوزان کالینز» و «لیزا کوک» دلار آمریکا را تقویت کند، که می‌تواند فشار نزولی بر نقره وارد سازد.

طبق ابزار فد واچ «CME’s FedWatch» بازارها در حال حاضر حدود 50 واحد کاهش نرخ بهره را برای سال 2024 پیش بینی می‌کنند، همراه با پیش بینی قابل توجه کاهش 25 واحدی در ماه سپتامبر 2024. شاخص احساسات مصرف کننده آتی دانشگاه میشیگان که پیش بینی می‌شود در ماه مه 2024 منتشر و از 77.2 به 76.0 کاهش یابد، نقطه تمرکز معامله‌گران نقره در جمعه آتی (21 اردیبهشت) خواهد بود.

این سناریو نشان می‌دهد که چگونه مواضع جنگ‌طلبانه مقامات فدرال رزرو ممکن است هرگونه خوش‌بینی در مورد کاهش نرخ در سال 2024 را سرکوب و به طور بالقوه دلار آمریکا را تقویت کند که باعث عقب‌نشینی قیمت‌ نقره از اوج‌های اخیر خواهد شد.

تاثیر تنش‌های ژئوپلیتیک بر قیمت نقره

به لحاظ ژئوپلیتیکی، درگیری در غزه به دلیل افزایش عدم اطمینان، تقاضای دارایی‌های امن را برانگیخته است. به رغم پیشنهاد آتش بس که روز دوشنبه 17 اردیبهشت حماس با آن موافقت کرد، نیروهای رژیم صهیونیستی حملاتی را به جنوبی‌ترین شهر غزه (رفح) آغاز کردند.

از این رو، درگیری‌های جاری در غزه باعث ایجاد تقاضای دارایی امن شده است. این موضوع احتمالا قیمت نقره را افزایش داده زیرا سرمایه گذاران به دنبال ثبات در میان تنش‌های ژئوپلیتیک فزاینده هستند.

تحلیل و بررسی قیمت نقره

تحلیل قیمت نقره 19 اردیبهشت

قیمت نقره در معاملات امروز 19 اردیبهشت افزایش اندکی را نشان داد و با 0.23 درصد افزایش به 27.34 دلار رسید. چشم انداز تکنیکال نقره نشان می‌دهد که فلز صنعتی درست بالاتر از نقطه پیوت خود در قیمت 27.04 دلار معامله می‌شود که نشان دهنده ادامه روند صعودی است.

سطح مقاومت اولیه نقره 27.74 دلار و پس از آن مقاومت‌های بالاتر در 28.38 دلار و 28.95 دلار قرار دارند که در صورت حرکت قیمت به سمت این نقاط، حرکت صعودی را محدود خواهند ساخت.

برعکس، حمایت اولیه در 26.61 دلار قرار دارد و سطوح حمایتی بیشتر در 26.01 دلار و 25.36 دلار قرار دارند که می‌توانند کفی را برای افت قیمت‌ها فراهم ساخته و به طور بالقوه کاهش را تثبیت کنند.

میانگین متحرک نمایی 50 روزه و 200 روزه (EMAs) که به ترتیب در 27.06 دلار و 26.69 دلار قرار گرفته‌اند، حمایت بیشتری را ارائه داده و به احتمال بازگشت صعودی اشاره می‌کنند. شاخص‌های تکنیکال و روند قیمت نشان می‌دهند که نقره می‌تواند بالای ۲۷ دلار صعودی بماند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array