به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، ایلان ماسک مالک شبکه اجتماعی X یک راه جدید برای مقابله با بات‌ها پیدا کرده است: دریافت هزینه‌ای ناچیز و سالانه از اکانت‌های جدید، البته به‌صورت موقتی!

ماسک سال گذشته (2023) اعلام کرده بود که قصد دارد برای بهبود تجربه کاربری در X و کاهش میزان فعالیت بات‌های اسپم در این شبکه اجتماعی، هزینه‌ای ناچیز را از کاربران جدید دریافت کند. حالا در اوایل سال 2024 این ایده به واقعیت تبدیل شده و جزئیات بیشتری از نحوه عملکرد آن منتشر شده است.

X

برنامه جدید X برای مقابله با بات‌های اسپم

پست‌های جدید ایلان ماسک در X باعث بروز هرج‌ومرج بسیاری در میان کاربران این شبکه اجتماعی محبوب شده است. او اخیراً در پاسخ به یکی از کاربران نوشته است که “دریافت یک هزینه سالانه ناچیز از کاربران در ازای فعالیت‌هایی مانند انتشار یک پست جدید یا لایک کردن پست دیگران” تنها راه مبارزه و مقابله با موج عظیم بات‌های اسپم می‌باشد.
ماسک در ادامه در یک پست دیگر شفاف‌سازی کرد که کاربرانی که تمایلی به پرداخت این هزینه ندارند؛ همچنان می‌توانند به‌صورت رایگان دیگر اکانت‌ها را دنبال کرده و پست‌ها را مطالعه کنند!

X

به گفته ماسک، تست‌هایی مانند “آیا شما یک ربات هستید؟” به‌سادگی توسط تکنولوژی هوش مصنوعی امروزی و مزارع ترول پشت‌سر گذاشته می‌شوند و سربلند بیرون آمدن از این مرحله صرفاً به معنی این نیست که کاربر جدید X واقعاً یک انسان است!
در نتیجه تنها راه‌حل قطعی مبارزه با این ربات‌های اسپم، دریافت هزینه‌ای مقرر از کاربران جدید است تا انسان بودن آنها توسط این شبکه اجتماعی مورد تأیید قرار بگیرد. ماسک باور دارد که هجوم بات‌ها به این پلتفرم باعث اشغال شدن یوزرنیم‌های خوب و کاربردی نیز شده است.

همچنین به‌ گفته مالک این شبکه اجتماعی، کاربرانی که این هزینه را پرداخت نکنند در هرصورت بعد از گذشت 3 ماه به‌صورت رایگان به امکانات پایه‌ای X مانند انتشار پست جدید، لایک کردن پست دیگران بو‌ک‌مارک کردن و یا پاسخ دادن به پست‌ها دسترسی خواهند داشت. بررسی کدنویسی‌های اپلیکیشن این پلتفرم نشان می‌دهد که این راهکار جدید همین حالا هم در دست اجرا قرار دارد.
در نتیجه کاربران تازه‌وارد به توییتر سابق برای دسترسی به امکانات‌ پایه‌ای یا باید هزینه مدنظر سالانه را پرداخت کرده و یا برای دریافت آنها حداقل 3 ماه صبر کنند!

ایلان ماسک

یکی دیگر از راه‌های دور زدن این محدودیت که قطعاً بسیار موردپسند شخص ایلان ماسک است؛ خریداری کردن یکی از سه برنامه اشتراکی X Premium می ‌باشد. اما در غیر اینصورت؛ تمام کاربران تازه ثبت‌نام کرده‌ای که احراز هویت نشده و مورد تأیید قرار نگرفته‌اند؛ برای هرگونه فعالیت نوشتارگونه‌ای که بالاتر به آنها اشاره کردیم باید مبلغ تعیین‌شده را پرداخت کنند.
ماسک عملاً به نقطه‌ای رسیده که فقط برای مشاهده و مطالعه پست‌ها از کاربران پولی دریافت نمی‌کند و هر اقدام دیگری در X برای آنها هزینه‌بردار است!

X

هنوز اطلاعات بیشتری درباره زمان اجرایی شدن سراسری این سیستم جدید یا هزینه نهایی دریافتی از کاربران منتشر نشده است. اما سال گذشته (2023)، کمپانی X سرویس اشتراکی “من ربات نیستم” (Not A Bot) را به‌صورت آزمایشی و با دریافت هزینه سالانه 1 دلار در کشورهای نیوزلند و فیلیپین اجرا کرده بود. در نتیجه احتمال این وجود دارد که قیمت مصوب 1 دلار برای کاربران جدید همه کشورها درنظر گرفته شود.

از زمانی که ایلان ماسک کمپانی توییتر را تصاحب کرد؛ تعداد بی‌شماری تغییر جنجالی در این پلتفرم صورت گرفته که به‌یادماندنی‌ترین آن ری‌برند منفور X بوده است. این کمپانی در طی یک‌سال گذشته از برنامه‌های اشتراکی جدیدی با امکاناتی مانند برقراری تماس صوتی و تصویری و انتشار پست‌های طولانی در قالب مقالات نیز رونمایی کرده است.

منبع: PhoneArena

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array