به گزارش ایران دکونومی، تمامی سربازان می‌توانند ۲ سال بیمه خدمت سربازی را تهیه کرده و به سنوات سابقه بیمه خود اضافه نمایند.

بیمه سربازی یک پوشش بیمه‌ای است که به سربازان امکان استفاده از خدمات پزشکی و درمانی در بیمارستان‌های ارتش یا سایر مراکز درمانی تحت قرارداد با نیروهای مسلح را می‌دهد.

همه افرادی که خدمت سربازی را گذرانده‌اند و در حال حاضر بیمه شده تامین اجتماعی باشند، می‌توانند میزان دوره‌ای که به خدمت سربازی مشغول بوده‌اند را به سنوات سابقه بیمه خود اضافه کنند.

این متقاضیان برای تایید روزهای سپری شده خدمت وظیفه باید به دفاتر پلیس +10 یا سامانه سخا مراجعه و درخواست تایید اصالت کارت خدمت را ثبت کنند و سپس با ارسال پاسخ نامه ظرف مدت یک هفته ادامه مراحل را از شعبه بیمه مورد نظر پیگیری کنند.

شرایط خرید بیمه سربازی 1403

سازمان وظیفه عمومی و سازمان تامین اجتماعی برای خرید بیمه سربازی دو شرط زیر را تعیین کرده‌اند:

  1. فرد دارای ۲ سال سابقه بیمه قبل از سربازی باشد. همچنین سابقه پرداخت حق بیمه و کارت پایان خدمت را داشته باشد. افراد در صورت نداشتن سابقه بیمه، نمی‌توانند سوابق بیمه سربازی تامین اجتماعی را خریداری کنند. در چنین شرایطی احتمالا با عبارت “بیمه شده گرامی، بازه تاریخی دوره خدمت شما در پایگاه اطلاعاتی دریافتی از ناجا مشخص نشده است” رو به رو خواهند شد. همچنین کارت پایان خدمت برای افراد زیر ۵۰ سال باید به صورت الکترونیکی باشد.
  2. چنانچه فردی درخواست مبنی بر خرید سوابق بیمه سربازی تامین اجتماعی داشتـه باشد، باید تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی باشد.

اگر دو شرط بالا و حداقل دو سال بیمه قبل از سربازی یا بعد از آن را دارید، به راحتی می‌توانید سابقه بیمه سربازی خریداری کنید.

حق بیمه مدت خدمت وظیفه 1403 چگونه محاسبه می‌شود؟

هفت درصد از میانگین دو سال آخر کاری وی را قبل از تقاضا دادن محاسبه و نتیجه آن را ضرب در مدت زمان خدمت وظیفه شان می نمایند. مبلغ به دست آمده میزان پرداختی است که به دو صورت اقساط و کامل پرداخت آن را می توانند انجام دهند. کافی است برای پرداخت در سایت eservices.tamin.ir از قبل ثبت نام صورت گرفته باشد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array