به گزارش ایران دکونومی، یکی از بخش‌هایی که امسال به نمایشگاه اینوتکس اضافه شده‌است، بخش «معرکه» یا همان «شوکیس» است. این بخش امسال توسط دبیرخانه اینوتکس به یکی از فعالین و قدیمی‌ترین افراد اکوسیستم استارتاپی، احمد عطارزاده ارائه شده و قرار است توسط شخصِ او به مرحله اجرا درآید.

احمد عطارزاده در خصوص برنامه معرکه گفت: معرکه فارسی‌سازی شده همان شوکیس است که در رویدادهای بزرگ استارتاپی جهان برگزار می‌شود. امسال دبیرخانه اینوتکس به این نتیجه رسید که فضایی را در نمایشگاه داشته باشیم که مثل پیچ یا بطل نباشد و به دور از رقابت استارتاپ‌ها بتوانند خودشان را معرفی کنند و در معرض نمایش بگذارند. قاعدتاً در میان مخاطبان اینوتکس، سرمایه‌گذاران، شرکت‌های بزرگ و استارتاپ‌های دیگری هم وجود دارند که این ارائه‌ها را ببینند.

عطارزاده در مورد استقبال از معرکه افزود: استقبال فوق‌العاده بود، هم اسم «معرکه» مورد پسند واقع شد و هم اینکه سایت فقط ۴روز برای ثبت‌نام باز بود، در همین مدت، ۶۴ استارتاپ ثبت‌نام کردند.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار ایران دکونومی که ارزش افزوده‌ای که معرکه به اینوتکس اضافه می‌کند، چیست؟، توضیح داد: در نمایشگاه‌هایی مثل اینوتکس، پارک پردیس به عنوان پرچمدار و حامی اکوسیستم استارتاپی، همیشه از این نوع برنامه‌ها استقبال کرده، به نظر من ایجاد فضایی که انتخابی یا رقابتی نیست لازم بود. برای دیده شدن چنین نمایشگاهی، چهره یا برند بودن مهم است؛ اما در معرکه اجازه دادیم که بدون در نظر گرفتن این مسئله بتوانند کسب‌وکار خود را ارائه دهند. امیدوارم معرکه امسال آغازی باشد برای این نوع برنامه‌ها.

عطارزاده در خصوص چالش‌های برگزاری اولین دوره افزود: بار کاری تماس با استارتاپ‌ها زیاد بود. مثلا دو روز قبل ما برای دو استارتاپ که کوچک هم نبودند تازه توضیح دادیم که پیچ‌دک و ارائه چیست! خب تجربه‌ای نداشتند. اما امیدواریم که در این دوره اینوکس بتوانیم فرصت خوبی برای استارتاپ‌ها فراهم کنیم.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array