به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، اگر آماده سرمایه گذاری 200000 دلاری (یا چیزی نزدیک به آن) با هدف تبدیل آن به 1 میلیون دلار هستید، این مقاله به شما کمک می‌کند تا گزینه‌های سرمایه‌گذاری مناسب را بهتر درک کرده و بر استراتژی سرمایه گذاری خود تمرکز کنید.

هیچ راه مطمئنی برای تبدیل پول نقد 200000 دلاری شما به 1 میلیون دلار وجود ندارد و مطمئنا یک بازه زمانی تضمین شده وجود ندارد. با این حال، برخی از انتخاب‌های مالی هوشمندانه وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا سرمایه گذاری‌های شما را در موقعیت بهتری برای موفقیت در هدف بلندمدت قرار دهد. قبل از بررسی گزینه‌های سرمایه‌گذاری، اجازه دهید ابتدا به نحوه تنظیم استراتژی سرمایه‌گذاری برای موفقیت بپردازیم. در اینجا پنج مرحله وجود دارد که می توانید انجام دهید:

1-نقطه شروع خود را ارزیابی کنید

جمع آوری 200000 دلار برای سرمایه گذاری کار کوچکی نیست. در کل وضعیت مالی کلی شما بر آنچه می‌توانید سرمایه گذاری کنید، تأثیر می‌گذارد. برای مثال، بدهی ناشی از وام در نهایت می‌تواند بر کسب و کار تاثیر بگذارد، پس قبل از هر چیز از شر وام و بدهی‌های خود خلاص شوید.

علاوه بر این، هزینه‌های ماهانه و سطح درآمد خود را به طور کامل ارزیابی کنید. اگر درآمد ثابتی ندارید، حبس کردن تمام دارایی در سرمایه گذاری‌های بلندمدت ممکن است توانایی شما را برای پرداخت هزینه‌های زندگی کاهش دهد.

افق زمانی خود را برای سرمایه گذاری بسنجید. اگر ده‌ها سال با بازنشستگی فاصله دارید، سرمایه‌گذاری‌های شما زمان بیشتری برای رشد دارند. از طرف دیگر، هرچه بازه زمانی شما برای سرمایه گذاری کوتاه‌تر باشد، رسیدن به هدف 1 میلیون دلاری چالش برانگیزتر خواهد بود.

2-تحمل ریسک خود را تخمین بزنید

تحمل ریسک شما مشخص می‌کند که چه سرمایه گذاری هایی را باید انجام دهید. سرمایه گذاری‌های مختلف بازده متفاوتی را به همراه دارد. اگر ریسک گریز هستید و دوست دارید به اوراق قرضه و گواهی سپرده پایبند باشید، احتمالا رسیدن به یک بازدهی خوب بسیار کند پیش خواهد رفت.

فراموش نکنید ریسک بالاتر پاداش‌های بالاتری را به همراه دارد. سرمایه گذاری در بازار سهام احتمالا به معنای از دست دادن پول است؛ به خصوص در کوتاه مدت. به طور کلی، هر چه زمان بیشتری را در بازارهای سهام بگذرانید، سرمایه گذاری شما بیشتر رشد خواهد کرد.

در سرمایه گذاری، هرگز نمی‌توانید ریسک را به طور کامل حذف کنید و در عین حال احتمال بازدهی بالاتر را حفظ کنید. بنابراین، تعیین کنید که با چه سطحی از ریسک می‌توانید سرمایه گذاری کنید تا به هدف مورد نظر برسید.

3- محاسبه بازده

سه عامل اصلی رسیدن شما به بازدهی بالا را تعیین می‌کند: مدت زمانی که باید سرمایه گذاری کنید، نرخ بازدهی که سرمایه گذاری شما به دست می آورد و چقدر می توانید در ماهانه به سرمایه گذاری خود کمک کنید.

به عنوان مثال، فرض کنید شما 40 ساله هستید و قصد دارید در 65 سالگی بازنشسته شوید. شما کمی دیر به بازی سرمایه گذاری رسیده‌اید، اما اگر 200000 دلار سرمایه اولیه داشته باشید، می‌توانید ماهانه 125 دلار دیگر را به سرمایه گذاری خود اختصاص دهید و با سرمایه گذاری مازاد فاصله را جبران کنید.

این سناریو مستلزم آن است که سرمایه گذاری شما حداقل 6 درصد بازده داشته باشد. دستیابی به این میزان غیر واقعی نیست، اما نیازمند برنامه‌ریزی و مشورت است. یک سبد سرمایه گذاری متنوع به شما کمک می‌کند تا به هدف خود برسید.

4-سرمایه گذاری هوشمندانه

هر هدف مالی که داشته باشید، چندین استراتژی وجود دارد که می‌توانید برای رسیدن به آنها استفاده کنید. اگر میزان تحمل ریسک و چارچوب زمانی خود را برای سرمایه گذاری می‌دانید، وقت آن شده است که به میزان فعالیت خود در سرمایه گذاری فکر کنید.

به عنوان مثال، صندوق‌های سرمایه گذاری متعددی در گذشته بازدهی سالمی را ارائه کرده و نیازی به نظارت منظم شما ندارند.

نکته کلیدی این است که تحقیقات خود را انجام دهید، در وجوهی سرمایه گذاری کنید که مطابق با اهداف شما باشد و دارایی های شما را متنوع کند. البته، هیچ سرمایه گذاری فردی یک برد تضمین شده نیست. با این حال، پرتفویی با مجموعه‌ای از سرمایه گذاری در بخش‌ها و صنایع مختلف، بیشترین احتمال را برای بازگشت سود ثابت دارد.

5-مالیات و هزینه ها را به حداقل برسانید

هر نوع سرمایه گذاری هزینه‌های خود را دارد. مثلا هنگام معامله سهام، کارمزد می‌پردازید یا به یک مشاور مالی برای مدیریت پرتفوی خود دستمزد پرداخت می‌کنید؛ برخی هزینه‌ها بازده شما را کاهش می‌دهد. اگر عاقلانه سرمایه گذاری کنید، آنچه را که پرداخت می‌کنید با بازدهی بیشتر به دست می آورید. به یاد داشته باشید که حتی اگر خودتان سرمایه‌گذاری‌هایتان را مدیریت کنید، باید برای خرید و فروش در بورس هزینه کنید.

نیمی دیگر از هزینه سرمایه گذاری مالیات است. مالیات به طرق مختلف بر دارایی‌های مختلف اعمال می‌شود. علاوه بر این، شما باید مالیات بر عایدی سرمایه کوتاه مدت یا بلندمدت را بر روی سود سرمایه گذاری با حساب‌های مشمول مالیات بپردازید.

می‌توانید مالیات برخی از سرمایه گذاری‌های خود را کاهش دهید؛ کافیست سرمایه گذاری‌هایی انتخاب کنید که مالیات کمتری به آنها تعلق می‌گیرد. اگر در بازار سهام فعالیت دارید، میزان خرید و فروش در بازه زمانی کوتاه را کاهش دهید تا کارمزدها کاهش یابند.

انواع سرمایه گذاری

در این بخش، برخی از انواع سرمایه گذاری که می‌توانند شما را به هدف برسانند آورده شده است:

سهام

سرمایه گذاری در سهام به شما این امکان را می‌دهد که در مشهورترین شرکت‌های جهان سرمایه گذاری کرده و درآمد داشته باشید. آنها ممکن است ریسک بیشتری نسبت به سایر سرمایه گذاری‌ها داشته باشند، اما به طور کلی با تخصیص بخشی از پول خود به سهام، سبد خود را تقویت خواهید کرد.

ملک

به طور سنتی خرید ملک، به عنوان یک سرمایه گذاری قابل اعتماد دیده می‌شود؛ شما می‌توانید در املاک و مستغلات به روش‌های مختلف سرمایه گذاری کنید. در کل، خرید املاک و اجاره آنها می‌تواند بازدهی ثابتی را برای شما فراهم کند.

راه اندازی کسب و کار

می‌توانید بخشی از پول خود، مثلا 15 الی 25 درصد را برای راه‌اندازی یک کسب و کار جدید هزینه کنید و نه همه آن را. اگر می‌خواهید سرمایه گذاری خود را حفظ کنید، می‌توانید یک وام راه اندازی کسب و کار کوچک نیز بگیرید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که اکثر کسب‌وکارها برای سودآور شدن، نیاز به تلاش فراوانی دارند. با این حال، اگر برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید، یک کسب و کار می‌تواند در درازمدت بازده عالی داشته باشد.

صندوق سرمایه گذاری

صندوق‌های سرمایه‌گذاری ذاتا پرتفوی شما را متنوع می‌کنند زیرا در مجموعه‌ای از دارایی‌ها، از جمله سهام و اوراق قرضه سرمایه‌گذاری می‌کنند.

مدیران مالی صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک را اداره می‌کنند و سعی می‌کنند با استفاده از دسترسی خود به تجزیه و تحلیل داده‌های بازار، بازدهی بالاتری را رقم بزنند و البته کارمزدهای بالاتری دریافت می‌کنند.

منبع: finance.yahoo

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array