به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی اپل موفق شد برای هفدمین سال متوالی عنوان “تحسین‌برانگیزترین شرکت جهان” را کسب کند.
نشریه Fortune سالانه لیستی اختصاصی از برترین و تحسین‌برانگیزترین کمپانی‌های جهان را منتشر می‌کند. سازنده گوشی‌های آیفون توانست بار دیگر اولین مقام این لیست را تصاحب کرده و کمپانی‌های مایکروسافت و آمازون نیز به‌ترتیب در مقام دوم و سوم ظاهر شدند.

نشریه Fortune

اپل چگونه مقام اول را کسب کرد؟

لیست تحسین‌برانگیزترین کمپانی‌های جهان نشریه Fortune، ابتدا شامل فهرستی از 1500 شرکت از سراسر جهان می‌شد که حداقل درآمدی 10 میلیارد دلاری داشته‌اند. از میان این تعداد، حدود 1000 شرکت آمریکایی بودند و 500 شرکت باقی‌مانده از دیگر نقاط جهان انتخاب می‌شدند.
بعد از تغییر رویه نشریه Fortune، تصمیم بر این شد که بر روی پردرآمدترین شرکت‌های هر صنعت خاص تمرکز شود و تعداد کمپانی‌های این لیست به 660 مورد کاهش یافت.

سپس، پس از نظرسنجی و جمع‌آوری داده از بیش از 3700 مدیر اجرایی، مدیرعامل، تحلیلگر و ثبت نتایج به‌دست آمده از این تحقیقات در دسته‌بندی‌هایی مانند ارزش سرمایه‌گذاری، کیفیت مدیریت و مسئولیت اجتماعی؛ نتجیه نهایی مشخص شد.
به گفته Fortune، کمپانی اپل مجدداً توانست مقام اول و عنوان “تحسین‌برانگیزترین کمپانی جهان” را برای هفدمین سال متوالی به نام خود ثبت کند. براساس تحلیل داده‌ها، عملکرد این شرکت مشهور و محبوب در زمینه‌هایی مانند مسئولیت اجتماعی، ثبات اقتصادی، نوآوری و رقابت در سطح جهانی بی‌نظیر و مثال‌زدنی بوده است.

امتیاز کلی کمپانی اپل در لیست امسال 8.19 بوده که نسبت به امتیاز 8.65 سال گذشته کمی افت داشته است.
همچنین، مایکروسافت توانست رتبه دوم را در این لیست جهانی کسب کند و در صنعت “نرم‌افزارهای کامپیوتری” نیز در رتبه اول بدرخشد. مقام کمپانی آمازون نیز نسبت به سال گذشته افت داشته و از مقام دوم به سوم نزول کرده است؛ درحالی‌که در صنعت “خدمات اینترنتی و خرده فروشی” رتبه برتر به آمازون رسیده است.

اپل

10 شرکت برتر فهرست نشریه Forturne

  • کمپانی اپل
  • کمپانی مایکروسافت
  • کمپانی آمازون
  • مؤسسه مالی و سرمایه‌گذاری Berkshire Hathaway
  • مؤسسه مالی JPMorgan Chase
  • فروشگاه‌های زنجیره‌ای Costco
  • کمپانی Alphabet (کمپانی مادر گوگل)
  • بانک American Express
  • فروشگاه‌های زنجیره‌ای Wallmart
  • کمپانی ساخت تراشه انویدیا

این اولین باری است که نام کمپانی انویدیا در لیست 10 شرکت برتر به‌انتخاب نشریه Fortune مشاهده می‌شود. این شرکت توانست به لطف تکنولوژی هوش مصنوعی سال 2023 را با موفقیت‌ها و سودآوری بسیار پشت‌سر بگذارد. انویدیا سال گذشته به ارزش 1 تریلیون دلاری رسید و برنده مطلق حوزه هوش مصنوعی نام گرفت.

از طرف دیگر، با اینکه کمپانی اپل سال سخت و بسیار پرچالشی را پشت‌سر گذاشت؛ اما همچنان سلطه کوپرتینویی‌ها بر بازار وجود دارد. اپل موفق شد عنوان برترین برند سال 2023 و همچنین “بزرگترین فروشنده موبایل در سال 2023” را به‌دست آورد. البته مایکروسافت توانست با توجه به پیشرفت‌های چشمگیرش در حوزه هوش مصنوعی، عنوان “ارزشمندترین کمپانی جهان” را از رقیبش اپل پس گرفته و هرچند موقتی در این جایگاه قرار بگیرد.

سال 2024 سال بسیار مهم و سرنوشت‌سازی برای “تحسین‌برانگیزترین” کمپانی جهان به‌حساب می‌آید.

فردا، روز دوم فوریه (13 بهمن 1402) تاریخ عرضه رسمی هدست موردانتظار Vision Pro به بازار است و بسیاری از کاربران و کارشناسان در انتظار اولین نقد و بررسی‌ها از این گجت پوشیدنی و انقلابی جدید هستند. علاوه‌بر این، سرمایه‌گذاری‌های هنگفت اپل در حوزه هوش مصنوعی به‌زودی (احتمالاً در رویداد تابستانه WWDC 2024) به‌ثمر خواهند نشست و شاهد رونمایی از سیستم‌عامل iOS 18 و دستیار Siri مجهز به هوش مصنوعی خواهیم بود!

چالش بعدی اپل، تغییر سیاست‌های فروشگاه اپ‌استور برای قابلیت سایدلودینگ و تطابق با قانون DMA است. طرح پیشنهادی این کمپانی منجر به بروز واکنش‌های شدیدی از سوی توسعه‌دهندگان، رقبایی مانند مایکروسافت و حتی خود اتحادیه اروپا شده است! به باور بسیاری این تغییرات ممکن است در نهایت قانون DMA را زیر پا بگذارند، نه اینکه از آن پیروی کنند.

منبع: Apple Insider

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array