به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، جدیدترین گزارش مالی انویدیا نویدبخش نتایج مثبت و سودآور در دومین سه‌ماهه مالی سال 2023 این کمپانی عظیم تکنولوژی هستند.

براساس نتایج به‌دست آمده در گزارش مالی انویدیا، این کمپانی توانسته با موفقیت از قطعات و تجهیزات مربوط به حوزه هوش مصنوعی درآمد بسیار چشمگیری به‌دست آورد.

کمپانی انویدیا تقریباً سه‌ماه پیش توانست به جمع باشگاه کمپانی‌های 1 تریلیون دلاری جهان بپیوندد و در کنار اپل، آمازون، مایکروسافت و Alphabet، این عنوان را از آن خود کند.

انویدیا

اهمیت قطعات انویدیا در حوزه هوش مصنوعی

مؤسس و مدیرعامل انویدیا، جنسن هوانگ در جلسه مربوط به گزارش مالی این کمپانی بیان کرد: “دوران جدیدی در حوزه پردازش کامپیوتری آغاز شده است. کمپانی‌ها در اقصی نقاط جهان درحال گذر از پردازش‌های کامپیوتری با اهداف عمومی به اهداف متمرکز بر حوزه هوش مصنوعی هستند.”

البته که اظهارات هوانگ کاملاً صحیح هستند. پس از فراگیر شدن تکنولوژی هوش مصنوعی، کمپانی انویدیا به برترین و اصلی‌ترین تأمین‌کننده قطعات و تجهیزات مربوط به آن تبدیل شد.

تراشه‌های A100 و H100 تولید شده توسط این کمپانی برای ساخت و راه‌اندازی اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی استفاده بسیاری دارند و معروف‌ترین مثال در این مورد، چت‌بات ChatGPT ساخته کمپانی OpenAI است.
در طی یک سال گذشته حجم درخواست و تقاضا برای تهیه این تراشه‌ها رشد بسیاری داشته است و زیرساخت‌های انویدیا آماده تأمین کردن نیازهای مشتریان هستند.

تعدادی از سرویس‌های ارائه‌دهنده خدمات ابری اخیراً اعلام کرده‌اند که قصد پشتیبانی از قطعات سخت‌افزاری تراشه‌ای H100 انویدیا را در مراکز داده‌ خود دارند.
براساس گفته‌های هوانگ، مراکز IT و خدمات‌ نرم‌افزاری نیز به همکاری با انویدیا تمایل بسیاری دارند.
او در این باره گفت: “رقابت دنیای امروزی بر سر به‌کارگیری ابزارهای هوش مصنوعی زایا در همه صنایع است.”

انویدیا

نتایج آماری گزارش مالی فصل دوم کمپانی انویدیا

کمپانی انویدیا موفق شد در سه‌ماهه دوم سال 2023 به درآمدی 13.51 میلیارد دلاری دست یابد و با موفقیت از تخمین‌ کارشناسان Wall Street پیشی بگیرد. همچنین شایان ذکر است که میزان درآمد این غول تکنولوژی در همین بازه زمانی در سال گذشته 6.7 میلیارد دلار بوده است و امسال این ارقام تقریباً دوبرابر شده‌اند!
کارشناسان Yahoo Finance درآمد این فصل این کمپانی را حدوداً 11.22 میلیارد دلار پیش‌بینی کرده بودند.

سود خالص به‌دست آمده در این فصل مالی 6.18 میلیارد دلار بوده که در همین بازه زمان در سال گذشته، این عدد چیزی در حدود 656 میلیون دلار بوده است.
این آمار حتی از سود خالص فصل اول مالی سال 2023 به ارزش 2.04 میلیارد دلار نیز بیشتر است!

درآمد به ازای هر سهم از سهام این کمپانی 2.48 دلار بوده که از سال گذشته تاکنون بیش از 845% افزایش یافته است. کارشناسان Yahoo Finance این عدد را 2.09 دلار تخمین زده بودند.

نتایج ثبت‌شده در این گزارش نشان‌دهنده شدت تغییرات و نوسانات این بازار هستند. بخش گیمینگ انویدیا زمانی منبع درآمد اصلی این کمپانی محسوب می‌شد اما حالا دیگر چنین نیست.

با اینکه درآمد این بخش نسبت به سال گذشته رشدی 22% را تجربه کرده و به رقم 2.49 میلیارد دلار دست یافته است؛ اما حالا بخش گیمینگ زیر سایه بخش دیتا قرار گرفته و دیگر مانند گذشته مرکز توجه نیست.
بخش دیتای انویدیا درآمدی 10.32 میلیارد دلاری را در این فصل به‌دست آورده که نسبت به فصل مالی گذشته 141% و نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته 171% افزایش داشته است.

هوانگ در سخنرانی اخیر خود در رویداد SIGGRAPH لس‌آنجلس گفته بود که کمپانی انویدیا در سال 2018 تصمیمی سرنوشت‌ساز و عملیاتی را برای کسب‌وکار آینده خود گرفته بود که آن تصمیم چیزی جز سرمایه‌گذاری و تمرکز بر هوش مصنوعی نبوده است.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array