ایردراپ کریپتوکارنسی یا ارز دیجیتال یک استراتژی بازاریابی است که شامل ارسال کوین یا توکن به افراد است. مقادیری از ارز دیجیتال جدید به صورت رایگان در ازای فعالیت، مانند بازتوییت، به کیف پول اعضای فعال جامعه بلاکچین ارسال می‌شود. هدف نهایی ایردراپ کریپتو ارتقاء آگاهی و گردش یک توکن یا کوین جدید و جذب کاربر است.
به صورت عامیانه‌تر زمانی که پروژه‌ای قصد بازاریابی و جذب کاربر دارد، افراد را به شرکت در آن پروژه دعوت می‌کند و در ازای آن وعده ایردراپ کوین یا توکن رایگان می‌دهد. شرکت کردن در پروژه می‌تواند شامل فعالیت‌هایی در پلتفرم X یا حتی وبسایت اصلی خود پروژه باشد.

آشنایی با ایردراپ کریپتوکارنسی

ایردراپ کریپتو یک فعالیت تبلیغاتی است که معمولاً توسط استارتاپ‌های مبتنی بر بلاکچین برای کمک به راه‌اندازی یک پروژه ارز مجازی انجام می‌شود. هدف آن گسترش آگاهی در مورد پروژه ارزهای دیجیتال و ترغیب افراد بیشتری به آن است.

ایردراپ‌ها عموماً در وب سایت، رسانه‌های اجتماعی و انجمن‌های ارزهای دیجیتال تبلیغ می‌شوند. کوین‌ها یا توکن‌ها فقط به کیف پول‌های خاصی بر اساس شبکه بلاکچین یا کوین‌های نگهداری شده در کیف پول‌های موجود ارسال می‌شوند.


برای واجد شرایط بودن دریافت رمزارز رایگان یا همان ایردراپ، ممکن است نیاز باشد که حداقل مقداری از رمزارزها را در کیف پول خود نگه دارید. از طرف دیگر، ممکن است دریافت آنها به انجام یک کار خاص مانند پست کردن در مورد آن ارز در یک انجمن رسانه‌های اجتماعی و فعالیت‌هایی از این قبیل نیاز داشته باشد.

انواع ایردراپ


ایردراپ استاندارد


در یک ایردراپ کریپتو استاندارد، شرکت کنندگانی که علاقه‌مند به دریافت ایردراپ هستند، علاقه خود را برای دریافت ایردراپ ابراز می‌کنند. فرد باید یک آدرس کیف پول معتبر ارائه دهد و برخی از ایردراپ‌ها به اطلاعات اضافی فراتر از این نیاز ندارند.

ایردراپ‌های استاندارد معمولاً مقدار مشخصی از توکن‌ها برای توزیع با محدودیت برای هر فرد دارند. بنابراین، برخی از ایردراپ‌های استاندارد به زمان حساس هستند. اگرچه این نوع ایردراپ‌ها به دلیل سادگی محبوب هستند، اما هیچ چیزی مانع از ایجاد کیف پول‌های متعدد برای تخلیه سریع مقدار ایردراپ توسط یک کاربر نمی‌شود، بنابراین ممکن است به دست آوردن آنها دشوارتر باشد.

ایردراپ

ایردراپ بانتی (Bounty Airdrop)


ایردراپ بانتی زمانی اتفاق می‌افتد که کاربران وظایف خاصی را انجام می‌دهند. این وظایف اغلب مستلزم افزایش آگاهی از یک پروژه با ارسال پست در رسانه‌های اجتماعی و تگ کردن شرکت یا بازنشر یک توییت در مورد پروژه است. همچنین ممکن است برای افرادی که کاربران دیگر را جذب می‌کنند، در خبرنامه پروژه ثبت‌نام می‌کنند یا به کانال دیسکورد شرکت می‌پیوندند، پاداش‌هایی وجود داشته باشد.


در ازای انجام وظایف، کاربران اغلب امتیازهایی را دریافت می‌کنند که با میزان ایردراپی که دریافت می‌کنند مطابقت دارد. همچنین ممکن است از کاربران خواسته شود قبل از واجد شرایط شدن برای ایردراپ، مقدار مشخصی امتیاز کسب کنند. به عنوان مثال، ممکن است یک کاربر پس از کسب 300 امتیاز واجد شرایط ایردراپ باشد که هر مورد ذکر شده در پروژه 100 امتیاز دارد.

ایردراپ هلدر(Holder Airdrop)


این نوع ایردراپ بر اساس اینکه چه کسی توکن‌های موجود را در اختیار دارد و چه تعداد توکن دارد، به‌طور خودکار رخ می‌دهد. از آنجایی که کیف پول‌ها و اطلاعات بلاکچین بخشی از یک دفتر کل توزیع شده عمومی هستند، همه کاربران بلاکچین از شفافیت کامل در کیف پول‌ها و توزیع توکن‌ها برخوردار هستند.

ایردراپ انحصاری (Exclusive Airdrop)


ایردراپ کریپتو انحصاری زمانی رخ می‌دهد که افراد خاصی به صورت جداگانه برای ایردراپ انتخاب شوند. تفاوت این است که آنها ممکن است نه بر اساس مقدار توکن‌هایی که دارند، بلکه بر اساس عناصر دیگری مانند زمان صرف شده برای یک پروژه، پول صرف شده برای فعالیت یا تعداد پست‌ها در یک انجمن انتخاب شوند.

ایردراپ رافل یا قرعه کشی (Raffle Airdrop)


برخی از انواع ایردراپ‌های بالا ممکن است با ایردراپ رافل ترکیب شوند. اغلب، یک پروژه تعداد ایردراپ‌هایی را که می‌خواهند ارائه کنند را بیان می‌کند و افراد را تشویق می‌کند تا بلیط قرعه‌کشی به دست آورند. این بلیط ممکن است با نگه داشتن توکن و کسب امتیاز به دست آید.
در نهایت، تعداد افراد علاقه‌مند به ایردراپ اغلب از تعداد ایردراپ‌هایی که شرکت می‌خواهد ارائه دهد، بیشتر است. بنابراین، قرعه کشی انجام می‌شود و تعداد محدودی کیف پول به صورت تصادفی برای دریافت ایردراپ انتخاب می‌شوند.

ایردراپ دیفای


ایردراپ‌های دیفای (بخش مالی غیرمتمرکز) نوعی ایردراپ هستند که مختص اکوسیستم دیفای است. این ایردراپ‌ها اغلب برای پاداش دادن به کاربرانی استفاده می‌شوند که نقدینگی را به یک پروتکل دیفای ارائه کرده‌ یا در رأی‌گیری حکومتی شرکت کرده‌اند. ایردراپ‌های دیفای راهی برای پروژه‌ها برای تشویق کاربران به مشارکت در اکوسیستم خود هستند.

فرآیند ایردراپ کریپتو


فرآیند ایردراپ کریپتو با تصمیم گیری پروژه یا شرکت در مورد نیاز به ایردراپ آغاز می‌شود. این مورد ممکن است در پاسخ به استراتژی‌های بازار، یک هارد فورک در شبکه یا تشویق سرمایه گذاران موجود باشد. مرحله اولیه این است که انتخاب کنید که چگونه ایردراپ تسهیل می‌شود و چه کسی واجد شرایط است.


گام بعدی برای ایردراپ‌های گسترده و عمومی، راه اندازی کمپین عمومی است. این مورد شامل جمع آوری اطلاعات برای اشخاص ذینفع می‌باشد. این مورد اغلب فقط به آدرس‌های کیف پول محدود می‌شود، اگرچه شرکت‌ها ممکن است آدرس‌های ایمیل را نیز جمع آوری کنند تا لیست مخاطبین خود را افزایش دهند.


انواع دیگر ایردراپ‌ها ممکن است به یک اسنپ شات تکیه کنند، تصویری از نمونه‌ای که مشخص می‌کند چه کسی دارای معیارهای خاصی است. برای مثال، پروژه ممکن است یک اسنپ شات برای شناسایی تمام آدرس‌هایی که حداقل 1000 توکن در نیمه‌شب 31 دسامبر در خود دارند، انجام دهد. هر تراکنشی که پس از اسنپ شات رخ دهد، بر نتایج ایردراپ تأثیری نخواهد داشت. بنابراین، قیمت‌های کوین یا توکن اغلب در پاسخ به زمانی که اسنپ شات گرفته می‌شوند، نوسان دارند.


هنگامی که لیست دریافت کنندگان ایردراپ انتخاب شد، ایردراپ اغلب از طریق استفاده از قراردادهای هوشمند تسهیل می‌شود. شرکت ممکن است استفاده از کیف پول خود را برای تسهیل ایردراپ انتخاب کند و اغلب بلوک تراکنش را برای نشان دادن عادلانه بودن ایردراپ منتشر کند. این تراکنش نشان می‌دهد که ایردراپ از کیف پول شرکت خارج شده و بین گیرندگان توزیع می‌شود.


دریافت کنندگان ایردراپ اغلب مستقیماً کوین‌ها یا توکن‌ها را بدون نیاز به پذیرش توکن‌ها دریافت می‌کنند. برخی ممکن است نیاز داشته باشند که توکن یا کوین را به همراه آدرس آن به کیف پول خود اضافه کنند تا موجودی کیف پول خود را به درستی مشاهده کنند.

کریپتو

نقش کیف پول در ایردراپ


یک کیف پول رمزنگاری نقش مهمی در دریافت توکن‌های ایردراپ شده ایفا می‌کند. ایردراپ معمولا بین کاربرانی که مقدار مشخصی توکن در کیف پول خود دارند توزیع می‌شود. بنابراین، برای دریافت ایردراپ، باید یک کیف پول ارز دیجیتال با موجودی یا حتی بدون موجودی (بستگی به پروژه دارد)، داشته باشید.


آدرس‌های کیف پول برای دریافت توکن‌های ایردراپ شده استفاده می‌شود. هنگامی که یک پروژه تصمیم به توزیع توکن‌ها از طریق ایردراپ می‌گیرد، معمولاً از کاربران درخواست می‌کند که آدرس کیف پول خود را برای دریافت توکن‌ها ارائه دهند. توجه به این نکته ضروری است که همه کیف پول‌ها با همه توکن‌ها سازگار نیستند، بنابراین کاربران باید اطمینان حاصل کنند که کیف پول آن‌ها از توکنی که انتظار دریافت دارند پشتیبانی می‌کند.


برای دریافت ایردراپ، کاربران باید به کلیدهای خصوصی یا عبارات اولیه خود دسترسی داشته باشند. این موارد برای امضای معاملات و اثبات مالکیت آدرس کیف پول ضروری هستند. بدون دسترسی به این موارد، کاربران نمی‌توانند توکن‌ها را دریافت کنند.


همچنین توجه به این نکته مهم است که برخی از ایردراپ‌ها ممکن است از کاربران بخواهند که اقدامات خاصی مانند تکمیل نظرسنجی یا دنبال کردن پروژه در رسانه‌های اجتماعی را انجام دهند تا واجد شرایط دریافت توکن باشند. بنابراین، کاربران باید از الزامات هر ایردراپی که می‌خواهند در آن شرکت کنند، آگاه باشند.

کلاهبرداری‌های ایردراپ


بسیاری از کلاهبرداری‌های ایردراپ به هدایت سرمایه‌گذار برای وصل کردن کیف پول خود به یک وب‌سایت فیشینگ متکی هستند. اغلب، آدرس وب 3 از کاربر می‌خواهد که کیف پول خود را با استفاده از خدمات رایج و محبوب کیف پول مانند متامسک، تراست ولت یا Oasis متصل کند. پس از اینکه کاربر کیف پول خود را با ارائه عبارت یا کلیدهای مخفی خود وصل کرد، کلاهبرداری انجام می‌شود.


کلاهبرداری‌های ایردراپ یا اسکم ممکن است با ترغیب شرکت‌کنندگان در بازار برای سرمایه گذاری رخ دهد. به عنوان مثال، یک پروژه ممکن است بیان کند که نگه داشتن NFTهای خاص در یک کیف پول باعث می‌شود صاحبان یک ایردراپ نادر دریافت کنند. اگرچه ایردراپ ممکن است مشروع باشد، صاحبان پروژه ممکن است فعالیت بازار NFT را جذب کرده باشند تا بتوانند کالای خود را با قیمت بالاتری بفروشند.

چگونه از کلاهبرداری ایردراپ جلوگیری کنیم؟


کاربران باید همیشه مراقب سپرده‌های ناخواسته در کیف پول‌های رمزنگاری خود باشند. علاوه بر این، کاربران باید از پروژه‌هایی که در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند یا در تلاش برای دریافت دارایی‌ها هستند آگاه باشند.


توصیه می شود که علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال به وب سایت‌هایی که با آنها آشنایی ندارند، وصل نشوند. این مورد شامل اطمینان از اینکه لینک‌های خارجی که روی آنها کلیک می‌کنند مستقیماً از پروژه می‌آیند، می‌شود. برای اطمینان از اینکه همیشه به سایت مناسب متصل هستید، سایت‌های رایجی را که قصد دارید مرتباً از آنها بازدید کنید، نشانک‌گذاری کنید.


شرکت‌ها اغلب به صورت عمومی با ایردارپ‌ها و تبلیغات دیگر ارتباط برقرار می‌کنند. پروژه را در رسانه‌های اجتماعی، انجمن‌ها یا دیسکورد دنبال کنید تا رویدادهای آینده را دنبال کنید و توجه داشته باشید که کلاهبرداری‌ها ممکن است نمایه‌های رسانه‌های اجتماعی پروژه را تکرار یا تقلید کنند.


یک کیف پول جدید مخصوص ایردراپ در نظر بگیرید که مبالغ و دارایی شخصی در آن ندارید. پس از دریافت توکن‌ها، سپس می‌توانید توکن‌ها را به کیف پول‌های مختلف منتقل کنید.

Airdrop

ایردراپ و مالیات


اینکه آیا ایردراپ به عنوان یک رویداد مشمول مالیات به حساب می‌آید یا خیر بستگی به حوزه قضایی محل زندگی دارنده توکن دارد. در ایالات متحده، ایردراپ کریپتو به عنوان بخشی از اظهارنامه مالیات بر درآمد فدرال درآمد در نظر گرفته می‌شود.


مشکل گزارش مالیات بر روی ایردراپ این است که توکن ممکن است هنوز نقدینگی یا ارزش بازار منصفانه‌ای که به راحتی قابل ارزیابی است، نداشته باشد. باید هنگام دریافت ایردراپ به عنوان درآمد به ارزش منصفانه شناسایی شود. علاوه بر این، ایردراپ‌ها تا زمانی که فرد کنترلی روی توکن نداشته باشد، درآمد مشمول مالیات محسوب نمی‌شود. اگر ایردراپ قفل شده باشد یا در یک برنامه سرمایه گذاری باشد، تا زمانی که دریافت نشود، مشمول مالیات نیست.


اگر قیمت ایردراپ پس از دریافت کاهش یابد و سپس فروخته شود، این تراکنش یک تراکنش دوم و نامرتبط ایجاد می‌کند که در از دست دادن سرمایه رخ می‌دهد.


مالیات دهنده درآمد را برای مقدار ایردراپ شناسایی می‌کند، سپس ضرری معادل تفاوت بین قیمت ایردراپ و قیمت فروش تشخیص می‌دهد. اگر قیمت افزایش یابد، سود کوتاه مدت یا بلندمدت ممکن است بر اساس دوره نگهداری مشمول مالیات شود.

مزایا و معایب ایردراپ


مزایا


با توجه به رقابت شدید بین استارت آپ‌های ارزهای دیجیتال، ایردراپ تلاشی برای متمایز شدن از جمعیت است. برخی از کسب‌وکارهای اختصاص داده شده به ایردراپ‌های کریپتو، هشدارهایی را به کاربران ارائه می‌دهند و خدماتی را برای استارت‌آپ‌ها لیست می‌کنند. مثل همیشه، کسب و کارهای خوب و بد در این فضا وجود دارد.


مایکل جی کیسی (Michael J. Casey)، رئیس هیئت مشاوره کوین دسک (CoinDesk) و مشاور ابتکار تحقیقات بلاکچین MIT، در پستی در وبلاگ کوین دسک استدلال کرد که برای موفقیت یک ارز دیجیتال، نوعی بازاریابی ضروری است. او بیان کرد: “یک ارز اگر به طور گسترده مورد استفاده قرار نگیرد، چیزی نیست و این امر محقق نمی‌شود مگر اینکه تلاش‌های هزینه‌بری برای تشویق استفاده گسترده انجام دهند.”


برخی از ایردراپ‌های کریپتو نیز از مزیت پاداش دادن به مشتریان وفادار شبکه‌های بلاکچین خاص برخوردار هستند. علاوه بر این، ارسال ایردراپ به همه کیف‌پول‌ها یا دارندگان توکن موجود، توکن‌ها را به طور گسترده توزیع می‌کند، به نحوی که ممکن است به طور طبیعی در بازار آزاد اتفاق نیفتد.

-به پذیرندگان اولیه یا افرادی که با پروژه درگیر هستند، پاداش می‌دهد.
-به دلیل جنبه بازاریابی ایردراپ، آگاهی از یک پروژه را افزایش می‌دهد.
-استفاده و پذیرش یک توکن تازه صادر شده را تشویق می‌کند.
-ممکن است توکن‌ها را در بین دارندگان توزیع کند به نحوی که به طور طبیعی در بازار آزاد اتفاق نمی‌افتد.

معایب


با این حال، در رابطه با ایردراپ‌های کریپتو چندین مسئله وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، برخی از ایردراپ‌ها ممکن است ادعا کنند که کاربران باید کیف پول خود را به وب سایت‌های مشکوک متصل کنند. پس از اتصال به وب3، سارق ممکن است اکنون به کلیدها یا رمز عبور کاربر دسترسی داشته باشد.


ایردراپ‌ها نیز ممکن است پروژه‌های قانونی نباشند. اگرچه برخی از پروژه‌ها به دلیل ماهیت دریافت پول رایگان جذاب هستند، اما برخی از پروژه‌ها با خرید توکن‌های بیشتر، سرمایه‌گذاران را به افزایش سهم ایردراپ خود می‌کشند. در نهایت، هدف بلندمدت ممکن است «راگ پول» سرمایه‌گذاران با ریختن مقادیر زیادی توکن در بازار به یکباره، سقوط قیمت و بی‌ارزش کردن ایردراپ‌های قبلی باشد.


ایردراپ‌ها ممکن است توسط برخی به عنوان پروژه‌های با کیفیت پایین تلقی شود. برخی ممکن است ترجیح دهند به جای انتشار توکن‌های رایگان برای مشارکت کنندگان یک پروژه، بر پاداش استخراج کنندگان یا سایر مشارکت کنندگان یک شبکه تمرکز کنند.


در نهایت، از آنجایی که ایردراپ ممکن است فاقد نقدینگی باشد، ایردراپ ممکن است به معنای واقعی کلمه بی‌ارزش باشد اگر نتوان آنها را در صرافی آزاد معامله کرد. ایردراپ‌ها اغلب نتیجه دوران ابتدایی یک پروژه هستند و ممکن است ادعا کنند که ارزش هزاران دلاری دارند. با این حال، بدون امکان معامله آشکار توکن‌های ایردراپ شده، ارز رایگان به دارندگان کیف پول ممکن است بی‌ارزش باشد.

-اگر دارندگان کیف پول باید به سایت‌های مشکوک وصل شوند تا ایردراپ را دریافت کنند، ممکن است تهدیدات امنیتی ایجاد کند.
-ممکن است طرح‌های “پامپ و دامپ” باشند.
-ممکن است برخی از سرمایه گذاران را از مشارکت منصرف کند.
-اگر توکن یا کوین در صرافی نقدینگی نداشته باشد، ممکن است بی‌ارزش باشد.

ارز دیجیتال رایگان

ایردراپ در مقابل عرضه اولیه کوین (ICO)


ممکن است ایردراپ‌های کریپتو و عرضه اولیه کوین بسیار شبیه به هم باشند. هر دو احتمالاً در شروع یک پروژه رخ می‌دهند و هر دو برای توزیع کوین یا توکن در نظر گرفته شده‌اند.


ایردراپ ممکن است نیازی به سرمایه گذاری نداشته باشد، در حالی که عرضه اولیه کوین اغلب به تراکنش نیاز دارد. اگرچه ممکن است این تراکنش با ارائه کوین یا توکن با تخفیف به سرمایه گذاران پاداش دهد، انتظار می‌رود که سرمایه گذاران را بر خلاف ایردراپ‌های رایگان خریداری کنند.


علاوه بر این، جمعیت شناختی برای این دو رویداد تا حد زیادی متفاوت است. ICOها تلاش می‌کنند تا سرمایه گذاران بزرگ‌تری را جذب کنند که مایل به تزریق سرمایه در پروژه هستند. این کاربران بیشتر احتمال دارد که پروژه را به عنوان سرمایه گذاری دنبال کنند. ایردراپ‌ها اغلب برای افزایش آگاهی در میان کاربران در نظر گرفته شده است. اگرچه کاربران ممکن است استفاده زیادی از یک ایردراپ کوچک نداشته باشند، اما هدف این است که کاربران را برای تراکنش با ارز دیجیتال ترغیب کنند.

نمونه‌هایی از ایردراپ‌ها


در پایان سال 2021، گس دائو(Gas DAO) برای توزیع توکن به افرادی که آستانه مشخصی از هزینه‌های گس اتریوم را پرداخت کرده بودند، تشکیل شد. مفهوم این بود که مالکیت DAO به بزرگترین کاربران اتریوم گره خورده است. 55 درصد از توکن های Gas DAO به 634429 کیف پول واجد شرایط اعطا شد.


همچنین در پایان سال 2021، اوپن دائو (OpenDao) توکن‌هایی را برای دارندگان NFT بر اساس فعالیت OpenSea توزیع کرد.
همچنین می‌توان به پروژه‌هایی مانند سرویس دامنه اتریوم (ENS) یا آپتوس (Aptos) نیز اشاره کرد.

آربیتروم


ایردراپ آربیتروم یکی از مهم‌ترین ایردراپ‌های تاریخ ارزهای دیجیتال است. پلتفرم‌های Arbitrum One و Arbitrum Nova در سپتامبر 2021 در مجموع 4 میلیارد توکن ARB را به کاربران واجد شرایط ارائه کردند. معیارهای واجد شرایط بودن ایردراپ حول یک سیستم امتیاز متمرکز بر فعالیت در پلتفرم‌ها بود. قیمت توکن‌های ARB در پایان روز ایردراپ 1.379 دلار بود که منجر به توزیعی به ارزش تقریبی 1.6 میلیارد دلار شد.

یونی سواپ


یونی سواپ، یک پلتفرم صرافی غیرمتمرکز است که بر روی شبکه اتریوم ساخته شده است که ایردراپ توکن UNI خود را در سپتامبر 2020 انجام داد. ایردراپ بین کاربرانی که قبل از 1 سپتامبر 2020 با این پلتفرم تعامل داشتند، توزیع شد. هر کاربر 400 توکن UNI دریافت کرد.

ایردراپ NFT چیست؟


مشابه سایر انواع ایردراپ ، ایردراپ NFT به دارندگان NFT توکن‌های اضافی اعتبار می‌دهد. این کار برای ایجاد یک جامعه قوی‌تر پیرامون NFTهای خاص و پاداش دادن به دارندگان NFT انجام می‌شود.

رایگان

چگونه ایردراپ را پیدا کنم؟


ایردراپ اغلب برای افزایش آگاهی و جذب کاربر در مورد یک توکن به عموم مردم اطلاع رسانی و بازاریابی می‌شوند. بسیاری از این ایردراپ‌ها را می‌توان با عضویت در خبرنامه‌های ایردراپ یا دنبال کردن بلاکچین در رسانه‌های اجتماعی پیدا کرد.

برای کسانی که به ایردراپ علاقه‌مند هستند، منابع متعددی در دسترس است که به آنها کمک می‌کند تا از آخرین فرصت‌ها مطلع شوند و پاداش‌های خود را به حداکثر برسانند. در اینجا چند منبع برتر برای علاقه‌مندان به ایردراپ آورده شده است:

گروه‌های تلگرام


گروه‌های تلگرام راهی عالی برای به‌روز ماندن از آخرین فرصت‌های ایردراپ هستند. بسیاری از پروژه‌های بلاکچین گروه‌های تلگرامی خود را دارند که در آن ایردراپ‌ها و سایر تبلیغات را اعلام می‌کنند. علاوه بر این، چندین گروه تلگرامی وجود دارد که صرفاً به اشتراک گذاری اطلاعات در مورد ایردراپ‌ها اختصاص دارد. برخی از محبوب ترین گروه‌های تلگرام ایردراپ عبارتند از Airdrop Alert، Airdrop King و Airdrop Detective.

وبسایت Airdrops.io


Airdrops.io وب سایتی است که جدیدترین ایردراپ‌ها و جایزه‌ها را برای علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال جمع آوری می‌کند. لیست جامعی از تمام ایردراپ‌های فعلی و آتی، همراه با دستورالعمل‌های گام به گام در مورد نحوه مشارکت ارائه می‌کند. Airdrops.io همچنین ICO و ایردراپ‌های دیفای انحصاری را ارائه می‌دهد.

وبلاگ‌های رمزارزی


چندین وبلاگ کریپتو وجود دارد که به طور منظم ایردراپ‌ها و سایر تبلیغات را پوشش می‌دهند. این وبلاگ‌ها تجزیه و تحلیل عمیق و بررسی فرصت‌های مختلف ایردراپ و همچنین نکات و ترفندهایی را برای به حداکثر رساندن پاداش‌ها ارائه می‌دهند. برخی از محبوب‌ترین وبلاگ‌های رمزارزی که ایردراپ‌ها را پوشش می‌دهند عبارتند از TokenMinds، CoinGecko و CoinCodex.

با استفاده از این منابع، علاقه‌مندان به ایردراپ می‌توانند از آخرین فرصت‌ها مطلع شوند و پاداش‌های خود را به حداکثر برسانند.

نتیجه‌گیری


ایردراپ راهی برای شرکت‌ها و پروژه‌ها برای افزایش کاربر و آگاهی از توکن یا کوین خود است. اگرچه ایردراپ‌ها ارزش دارند و ممکن است پول رایگان در نظر گرفته شوند، اما اگر کاربران از کلاهبرداری‌های احتمالی مرتبط با ایردراپ‌های کریپتو آگاه نباشند، خطرات قابل توجهی نیز وجود دارد.

با توجه به نقش ایردراپ در رمزارزها، مشخص می‌شود که آنها به عنوان کاتالیزور برای رشد جامعه محور عمل می‌کنند. فراتر از توزیع اولیه توکن، پروژه‌های موفق از ایردراپ‌ها به عنوان سکوی پرتابی برای اکوسیستم‌ها استفاده می‌کنند، جایی که شرکت کنندگان فعال به حامیان و مشارکت کنندگان تبدیل می‌شوند. رابطه همزیستی بین پروژه و جامعه گواهی بر انعطاف پذیری و سازگاری ذاتی در اخلاق غیرمتمرکز است.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array