به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، قیمت نفت در شروع جلسه معاملاتی روز سه‌شنبه 18 اردیبهشت و به دنبال حمله رژیم صهیونیستی به رفح افزایش یافت. این در حالی است که مذاکرات آتش بس با حماس بدون رسیدن به هیچ قطعنامه‌ای ادامه دارد.
شاخص برنت دریای شمال امروز با 13 سنت معادل 0.16 درصد افزایش به 83 دلار و 46 سنت رسید. شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 16 سنت معادل 0.20 درصد افزایش 78 دلار و 64 سنت معامله می‌شود.

نفت خام روز دوشنبه 17 اردیبهشت بالا رفت و تا حدودی کاهش هفته گذشته را جبران کرد و امروز هم به روند افزایشی خود ادامه داد. هفته گذشته هر دو شاخص جهانی نفت، شدیدترین زیان هفتگی خود را در سه ماه گذشته به ثبت رساندند زیرا بازار بر روی داده‌های ضعیف مشاغل ایالات متحده و زمان بندی احتمالی کاهش نرخ بهره فدرال رزرو متمرکز شده بود.

تحلیلگران بازار باور دارند که افزایش قیمت سوخت در روز جاری منعکس کننده موانع موجود بر سر راه مذاکرات آتش‌بس بین رژیم صهیونیستی و حماس است که باعث می‌شود، معامله‌گران تنش‌های ژئوپلیتیکی را برای مدت طولانی‌تری در بازار قیمت گذاری نمایند.

از سوی دیگر، دلار قوی‌تر رشد را محدود کرد و قیمت نفت را برای معامله‌گرانی که سایر ارزها را در اختیار دارند، گران‌تر کرد. علاوه بر تنش‌های خاورمیانه، آخرین گزارش‌های موجودی ذخایر نفت آمریکا نیز در کانون توجه قرار خواهند گرفت. براساس پیش بینی تحلیلگران، ذخایر نفت این کشور ممکن است در هفته منتهی به 3 می حدود 1.2 میلیون بشکه کاهش یابد.

در نهایت، اقدام عربستان سعودی برای افزایش قیمت‌های رسمی فروش نفت خام این کشور به آسیا، شمال غربی اروپا و مدیترانه در ماه ژوئن نیز از قیمت ها حمایت کرد که نشان دهنده انتظارات برای تقاضای قوی در تابستان امسال (2024) است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: investing

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array