به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی،  صرافی ورشکسته اف تی ایکس (FTX) آماده می‌شود تا به عنوان بخشی از فرایند انحلال خود، مقدار قابل توجهی رمزارز سولانا (SOL) را بار دیگر به فروش برساند. این حراج پیش رو، که با فروش با قیمت‌های ثابت قبلی فرق دارد، یک تغییر استراتژیک است که نشان‌دهنده تغییرات بالقوه در پویایی بازار است.

آیا جامعه کریپتو در این حراج FTX شرکت خواهد کرد؟

اف تی ایکس (FTX) پیش از این، حدود دو سوم از ۲.۶ میلیارد دلار ذخایر سولانا (SOL) خود که بین 25 تا 30 میلیون توکن SOL بود، به شرکت‌هایی مثل گلکسی تریدینگ و پنتورا کپیتال فروخته است و از این فروش حدود 1.9 میلیارد دلار به دست آورده است. در فرایند فروش قبلی، هر واحد سولانا 64 دلار قیمت داشت که 60 درصد تخفیف نسبت به قیمت بازار آن زمان را نشان می‌داد. با این حال، این تخفیف مشروط به قفل کردن دارایی‌ها برای مدت 4 سال بود.

تصمیم اف تی ایکس (FTX) مبنی بر انتخاب برگزاری یک مزایده دیگر، این بار می‌تواند منجر به آغاز یک مناقصه رقابتی شود که احتمالاً بر قیمت بازار سولانا هم تأثیر خواهد گذاشت. مایک کاگنی (Mike Cagney)، مدیرعامل فیگور مارکتز، این حراج را تایید کرد، اما جزئیات نهایی آن هنوز مشخص نیست.

FTX

گفتنی است که فیگور مارکتز در حال توسعه یک ابزار با هدف ویژه (SPV) برای تسهیل مشارکت جامعه کریپتو در این حراج FTX است. این مکانیسم برای جذب سرمایه‌گذاران تایید شده آمریکایی وغیرآمریکایی طراحی شده است و به آنها اجازه می‌دهد تا برای تصمیم‌گیری در مورد قیمت‌های پیشنهادی و مدیریت سرمایه‌گذاری‌های بعدی در جامعه شرکت کنند.

پرایس اکشن سولانا (SOL)

در حال حاضر، قیمت سولانا در یک مسیر صعودی احتمالی قرار گرفته است. پس از رسیدن به بالاترین سطح سالانه در محدوده 210 دلار در تاریخ 18 مارس (28 اسفند 1402)، قیمت این دارایی دیجیتال به میزان قابل توجهی (بیش از 44 درصد) کاهش یافت و روز 13 آوریل (25 فروردین) به کمترین میزان چند ماه اخیر یعنی در حدود 116 دلار رسید.

نمودار سولانا

در زمان نگارش این مطلب، سولانا (SOL) کمتر از 2 درصد رشد روزانه را تجربه کرده و با قیمت 153 دلار و 83 سنت معامله می‌شود. این بهبود اندک از اهمیت زیادی برای این دارایی برخوردار است زیر اگر خریداران موفق شوند سطوح مقاومت اصلی نزدیک به 156 دلار را شکست دهند و موقعیت خود را بالاتر از تراز 156 دلار حفظ کنند، ممکن است شاهد افزایشی 22 درصدی و رسیدن قیمت به محدوده 185 دلار منطبق با سطح فیبوناچی 0.786 درصد باشیم. ولی برعکس، اگر قیمت نتواند بر این مانع مهم غلبه کند، ممکن است به حمایت 145.56 دلار برگردد و نسبت به ریزش بیشتر آسیب‌پذیر گردد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: beincrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array