به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، پیام‌رسان نام‌آشنای وایبر با معرفی یک قابلیت جدید از رقبایی مانند واتساپ و تلگرام پیشی گرفته است! قابلیت جدید “خلاصه‌نویسی چت‌ها با هوش مصنوعی” می‌تواند در کمترین زمان ممکن نکات اصلی پیام‌های ارسال‌شده در گروه‌ها را به کاربر ارائه دهد.

باز هم مانند بسیاری از نوآوری‌های اخیر در حوزه هوش مصنوعی، نام کمپانی سم آلتمن یعنی OpenAI در این همکاری تازه می‌درخشد.

با ابزار هوش مصنوعی جدید وایبر آشنا شوید

اپلیکیشن پیام‌رسان محبوب وایبر با انتشار یک بیانیه از جدیدترین ابزار کاربردی خود خبر داده است. این قابلیت جدید قادر است پیام‌های خوانده نشده در گروه‌ها را به ساده‌ترین وجه ممکن خلاصه کرده و به کاربر نمایش دهد.
ابزار هوش مصنوعی جدید وایبر قدرت خود را از تکنولوژی کمپانی OpenAI تأمین می‌کند و قادر است به‌سرعت نکات مهم و کلیدی حداکثر 100 پیام‌ خوانده نشده را استخراج کرده در زمان کاربران صرفه‌جویی کند.

این خلاصه‌نویسی‌ها در مواردی مانند لیست‌های مرور سریع، لیست‌های تصمیمات کلیدی، لیست کارهای روزانه و نکات ضروری بحث‌ها به کاربران نمایش داده می‌شوند. پیام‌رسان وایبر اعتقاد دارد که این قابلیت در بسیاری از سناریوهای مختلف روزانه به‌کار افراد خواهد آمد. از این موارد می‌توان به برنامه‌ریزی والدین برای برنامه شلوغ کاری فرزندان خود، مدیریت رویدادها و دورهمی‌های دوستانه و یا نهایی‌سازی جزئیات یک سفر پیش‌رو اشاره کرد.

استفاده از این قابلیت جدید بسیار آسان است. به گفته وایبر با ورود به یک گروه که سرشار از پیام‌های خوانده نشده است؛ کاربران شاهد نمایش یک نوتیفیکیشن خواهند بود که به آنها پیشنهاد ایجاد “خلاصه‌نویسی پیام‌ها به وسیله هوش مصنوعی” را می‌دهد.
پیام‌رسان وایبر بر حفظ حریم شخصی کاربران تأکید بسیاری دارد و اعلام کرده که خلاصه‌نویسی‌های ایجاد شده با این ابزار هوش مصنوعی فقط به همان کاربری که درخواست ایجاد آن را داده نمایش داده خواهد شد. همچنین فارغ از یوزرنیم کاربری، از نمایش هرگونه اطلاعات شخصی و هویتی دیگر افراد نیز جلوگیری خواهد شد.

وایبر در ادامه به کاربران اطمینان داده است که این قابلیت به‌هیچ‌وجه اطلاعات استخراج و خلاصه‌نویسی شده را در سرورهای ذخیره نمی‌کند و به آنها دسترسی ندارد. در نتیجه تمام مکالمات و تعامل میان کاربران در یک تجربه کاربری امن و سریع محافظت خواهند شد.

در حال حاضر قابلیت جدید هوش مصنوعی وایبر قرار است در نسخه‌های اندرویدی و iOS کشورهای آمریکا، فیلیپین، اوکراین، ژاپن، بلغارستان و لهستان ارائه شده و از 50 زبان زنده دنیا پشتیبانی کند. به گفته این کمپانی به‌زودی این قابلیت در کشورهای دیگر نیز ارائه خواهد شد.

نوآوری جدید وایبر نویددهنده یک تغییر احتمالی در دنیای پیام‌رسان‌ها خواهد بود. با اینکه ابزارهای شخص‌ثالثی که قدرت خود را از رابط کاربردی برنامه‌نویسی (API) چت‌بات ChatGPT تأمین می‌کنند، همین حالا هم در بسیاری از پیام‌رسان‌ها به‌کار گرفته شده اند؛ اما دسترسی مستقیم و بدون واسطه وایبر به تکنولوژی OpenAI حرف دیگری را می‌زند.
رقبایی مانند تلگرام و واتساپ احتمالاً به‌شدت تحت‌تأثیر این اقدام قرار گرفته و در آپدیت‌های بعدی خود به فکر افزودن ابزار مشابهی باشند. به‌صورت کلی پیش‌بینی می‌شود همکاری میان وایبر و OpenAI نقطه سرآغاز تغییرات دنیای پیام‌رسان‌ها به واسطه هوش مصنوعی باشد.

منبع: Android Authority

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array